کد خبر: ۱۲۱۵۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷

سفر غواصان لارستانی به اعماق ناشناخته خلیج فارس+عکس

تیم اکتشافی، غواصی انجمن غار و گروه کوهنوردی پردیس لارستان به مناسبت روز ملی خلیج فارس و با هدف زنده نگه داشتن این نام کهن و با همکاری اداره کل راه و شهرسازی لارستان، با حمل بنر در آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس به غواصی پرداختند.

به گزارش شیرازه، تیم اکتشافی، غواصی انجمن غار و گروه کوهنوردی پردیس لارستان به مناسبت روز ملی خلیج فارس و با هدف زنده نگه داشتن این نام کهن و با همکاری اداره کل راه و شهرسازی لارستان، با حمل بنر در آبهای نیلگون خلیج همیشه فارس به غواصی پرداختند.

به گزارش میلاد لارستان به نقل از روابط عمومی انجمن غار و گروه کوهنوردی پردیس لارستان، این تیم طی یک برنامه شش ماهه و تمرینات ویژه غواصی از موفقیت غواصان لارستانی به اعماق خلیج فارس خبر داد.

غواصان لارستانی در پی اطلاعات دقیق با هماهنگی های انجام شده ، یک تیم ۱۱ نفره متشکل از هشت نفر آقایان و سه نفر از بانوان، به سرپرستی علمدار شفیعی از غواصان مجرب شهرستان در روز هفتم اردیبهشت ۹۷ توسط قایقی ویژه غواصی در سایت غواصی بارج واقع در جزیره لارک حضور یافتند.

شفیعی ضمن ابراز خرسندی از این موفقیت اعلام کرد: این غوص در عمق ۲ الی ۳۰ متری در فاصله ۱۸ مایل دریایی از مرکز استان هرمزگان و ۶ مایل دریایی از شهر قشم و در جنوب خاوری این شهر، در تنگه هرمز و در غرب جزیره لارک انجام شده است.

شفیعی خاطر نشان کرد میدان دید در این مکان غواصی بین ۱۰ الی ۱۵ متر و وضعیت جریان آب آرام و ملایم بوده است.

این غواص و غار نورد لارستانی در خصوص چگونگی ورود به آب افزود: تیم با تقسیم به اکیپ های سه نفره با تجهیزات کامل و به روز غواصی وارد دریای خلیج همیشه فارس شدند و به محض ورود به دنیای زیر آب با بارج غرق شده و انواع موجودات زیبای دریایی همچون مرجان ها، ماهی های آکواریومی ، لابستر و … که پذیرای مشتاقان این زیبایی بودند روبرو شدند.

شفیعی افزود : این مرحله از غواصی با هدف ” خلیج فارس نامی برای همیشه” و برای دومین بار توسط این تیم انجام شده است. خلیج فارس اگر چه از نظر لغوی نامی برای پهنه نیلگون جنوب ایران محسوب می‌شود، اما در واقع بازتابنده هویت تاریخی و فرهنگی کشورمان است. امروز ماییم که میباست با تدبیر و شاید چنگ و دندان، "خلیج فارس” را که خوان نعمت و ثروت شگفت خود را بر روی تمامی همسایگان خود از فارسی و غیرفارسی گسترانده است با همان نام کهن حفظ کنیم.

در پایان این تیم اکتشافی، غواصی از مسئولین محترم اداره کل راه و شهرسازی لارستان که با هدف اعتلا و ارتقای فعاليت های فرهنگی و ورزشی، انجمن غار و گروه کوهنوردی پردیس لارستان را حمايت و پشتيبانی کرده اند مراتب تشکر و سپاسگزاری خود را ابراز نمودند.

علاقه مندان می توانند جهت اطلاع از جزییات کامل این برنامه غواصی و مشاهده عکس ها به سایت انجمن غار و گروه کوهنوردی پردیس لارستان به ادرس pardislar.ir مراجعه نمایند.

اسامی آقایان غواص: علمدار شفیعی – علی آفرین – حسن خضرایی – علی اکبر شاه محمدی – مجتبی شکوری – مجید قاسمی – رسول الهی – اکبر شفیعی

و بانوان غواص: عاطفه شفیعی – زهرا خرم بخت – فاطمه جعفری

 

برچسب ها: لارستان ، فارس ، غواصان
نظرات بینندگان