کد خبر: ۱۲۱۵۵۰
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۱ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷

حکومت امام مهدی(عج) در کلام رهبر معظم انقلاب

انتظار و بردباری ما را وسعتی است از هابیل تا کنون و تا برخاستن فریاد جبرئیل در زمین و آسمان و آوردن مژده ظهور امام زمان.
شیرازه، از عمق ناپیدای مظلومیت ما، صدایی آمدنت را وعده می‌داد. صدا را عدل خداوندی صلابت می بخشید ومهربانی گرما می داد.
 
و ما هر چه استقامت،از این صدا گرفتیم وهر چه تحمل، از این نوا دریافتیم در زیر سهمگین‌ترین پنجه‌های شکنجه تاب می آوردیم که  شکنج زلف تو را می دیدیم. در کشاکش تازیانه ها و چکاوک شمشیرها، برق نگاه تو تابمان می داد و صدای گام های آمدنت توانمان می بخشید.
 
رایحه‏‏ ات که مژده ی حضور تو را بر دوش می‏ کشید مرهمی بر زخم های نو به نومان بود و جبر جان های شکسته مان. درد ها همه از آن رو تاب آوردنی بودکه تو آمدنی بودی.
 
تحمل شدائد از آن رو شدنی بود که ظهورت شدنی بود و به تحقق پیوستنی انگار بذر صبر بودیم که در خاک انتظار تاب می آوردیم تا در هرم خورشید تو به بال و پر بنشینیم سنگینی بار انتظار بر پشت ما، سنگینی یک سال و دو سال نیست، سنگینی یک قرن و دو قرن نیست. حتی از زمان تودیع یازدهمین خورشید نیست.

تاریخ انتظار و شکیبایی ما به آن ظلم که در عاشورا بر ما رفته است بر می گردد، به آن تیرها که از کمان قساوت برخاست و بر گلوی مظلومیت نشست، به آن سم اسب های کفر که ابدان مطهر توحید را مشبک کرد. به آن جنایتی که دست  و پای مردانگی را برید.
 
از آن زمان تا کنون ما به آب حیات انتظار زنده ایم. انتظار ظهور منتقم خون حسین.
 
تاریخ استقامت ما از آن زمان هم دورتر می رود، از عاشورا می گذرد و به بعثت پیامبر اکرم می رسد. هم او در مقابل همه جهل و ظلم و کفر و شرک و عناد و فسادی که جهان آن زمان را پوشانده بود وعده میداد فرمود که کسی خواهد آمد. نامش نام من، کنیه اش کنیه من، لقبش لقب من، دوازدهمین وصی من جهان را از توحید و عدل و عشق و داد پر خواهد فرمود.
 
اما تاریخ صبر و انتظار ما به دورتر ها برمی گردد، به مظلومیت و تنهایی عیسی، به غربت موسی، به استقامت نوح و از همه این ها گذر می کند تا به مظلومیت هابیل می رسد.
 
انتظار و بردباری ما را وسعتی است از هابیل تا کنون و تا برخاستن فریاد جبرئیل در زمین و آسمان و آوردن مژده ظهور امام زمان.
 
آری و در آن زمان هستی حیات خواهد یافت، عشق پر و بال خواهد گشود و در رگ های خشکیده علم،‏خون تازه خواهد دوید. پشت هیولای ظلم و جهل با خاک،انس جاودان خواهد گرفت، شیطان خلع سلاح خواهد شد، انسان بر مرکب رشد خواهد نشست و عروج را زمزمه خواهد کرد.

حکومت امام مهدی(عج) در کلام رهبر معظم انقلاب
حکومت امام مهدی(عج) در کلام رهبر معظم انقلاب
 
حکومت آینده حضرت مهدی موعود ارواحنافداه، یک حکومت مردمىِ به تمام معناست. مردمی یعنی چه؟ یعنی متّکی به ایمانها و اراده‌ها و بازوان مردم است. امام زمان، تنها دنیا را پُر از عدل و داد نمیکند؛ امام زمان از آحاد مؤمن مردم و با تکیه به آنهاست که بنای عدل الهی را در سرتاسر عالم استقرار میبخشد و یک حکومت صددرصد مردمی تشکیل میدهد؛ اما این حکومت مردمی با حکومتهای مدّعی مردمی بودن و دمکراسی در دنیای امروز از زمین تا آسمان تفاوت دارد.
 
آنچه امروز در دنیا اسم دمکراسی و مردم‌سالاری را روی آن گذاشته‌اند، همان دیکتاتوریهای قدیمی است که لباس جدید بر تن کرده است؛ یعنی دیکتاتوری گروهها. اگر رقابت هم وجود دارد، رقابت بین گروههاست و مردم در این میان هیچکاره‌اند. یک گروه به قدرت دست پیدا میکند و در سایه قدرت سیاسی ای که همه زمامهای امور را در کشور در اختیار او میگذارد و با سوءاستفاده از این قدرت، ثروت و پول و سرمایه به نفع خود گردآوری میکند و آنها را در راه به دست آوردن دوباره قدرت مصرف میکند. دمکراسیهای امروز دنیا بر پایه تبلیغات دروغ و فریبنده و مسحور کردن چشمها و دلهاست. امروز در دنیا هرجا شعار دمکراسی میدهند، شما ببینید برای تبلیغات کاندیداهای ریاست جمهوری و یا نمایندگان مجلس چه کار میکنند! پول خرج میکنند. دمکراسی در پنجه اقتدار پول اسیر است. مردم‌سالاری امام زمان -یعنی مردم‌سالاری دینی - با این روش، به‌کلّی متفاوت است.
  بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم به مناسبت عید نیمه‌شعبان ۳۰/۰۷/۱۳۸۱
*****
 
خاطره سید حسن نصرالله از توصیه رهبر انقلاب در دوران سختی 
 
سيد حسن نصر اللّه نقل مى‌كرد، در زمانى كه حزب اللّه در فشار سختى از جانب اسرائيل بود و دچار مشكلات فراوانى بوديم خدمت مقام معظم رهبرى مدظله العالى رسيديم و از گرفتارى‌ها و مشكلات خودمان بر ايشان گفتيم. معظم له فرمودند: بعضى وقت‌ها در ادارۀ امور كشور حل برخى مسائل براى من دشوار مى‌شود و هيچ راهى پيدا نمى‌شود، به دوستان و... مى‌گويم آماده شويد به جمكران برويم. در مسجد مقدس جمكران بعد از راز و نياز با آقا امام زمان عليه السّلام احساس مى‌كنم همان‌جا دستى از غيب مرا راهنمايى كرد و در آن‌جا به تصميمى مى‌رسم و همان را عملى مى‌كنم و مشكل به اين صورت حل مى شود. سيد حسن نصر اللّه مى‌فرمود: مقام معظم رهبرى مدظله العالى با بيان اين مطلب ما را متوجه امام زمان عليه السّلام نمود.
آب، آیینه، آفتاب ص۱۱13-سورۀ كهف، آيۀ  ٢٨
نظرات بینندگان