کد خبر: ۱۲۱۵۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۹ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷

سریال تعطیلی کارخانه های لبنی فارس همچنان دارد

صنایع لبنی فارس حال و روز خوشی ندارند و 23 کارخانه فعال در این زمینه در معرض تعطیلی قرار دارند.
به گزارش شیرازه، فارس 49 کارخانه لبنی فعال داشت که این تعداد امسال به 23 کارخانه تقلیل یافته است و 26 کارخانه همچنان تعطیل مانده اند.

مدیر عامل شرکت تعاونی صنایع شیر و فرآورده های لبنی فارس در این خصوص گفت: متاسفانه عدم تصمیم گیری های منطقی در حوزه فرآورده های لبنی باعث شده تا 26 کارخانه تعطیل و 23 کارخانه فعال در فارس در معرض ورشکستگی قرار بگیرد.
ابراهیم معتمدی گفت: دستمزد کارگران چندین بار افزایش یافت، ظروف پتروشیمی گران شد، قیمت تمامی مواد اولیه با هر شیوه ای بالا رفته، نرخ ارز نیز به بالاترین حد خود رسید این در حالی است که از سال 93 تاکنون اجازه افزایش قیمت لبنیات را نداده اند.
وی با طرح این مطلب که مگر فعالان صنعت لبنیات چه گناهی کرده اند که باید این مشکلات را تحمل کنند؟ افزود: 19 کارخانه لبنی در فارس تا سال 95 تعطیل شدند و 7 کارخانه هم در سال 96 به این کارخانجات پیوستند و متاسفانه طرح رونق تولید نتوانست به کمک این کارخانجات بیاید.
مدیر عامل شرکت تعاونی صنایع شیر و فرآورده های لبنی فارس با بیان این که تعدادی از این کارخانجات به تملک بانک ها درآمده اند افزود: برای این کارخانجات تعطیل شده بیش از 100 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده بود و با تعطیلی این کارخانجات، سرمایه گذاری های مذکور به حال خود رها شده و خاک می خورند.
معتمدی افزود: علاوه بر این صدها فرصت شغلی که در این واحدها ایجاد شده بود از بین رفته است.
وی با اشاره به نامه نگاری با وزیر صنعت برای برگزاری جلسه ویژه صنایع مشکل دار لبنی در فارس گفت: همین 23 کارخانه لبنی فارس هم با مشکلات عدیده ای رو به رو هستند و جملگی ضرر ده می باشند.
وی گفت: امیدوارم وزیر صنعت جلسه ای بگذارند تا ببینیم تکلیف ما چیست و صنایع لبنی باید چگونه ادامه فعالیت دهند؟
معتمدی بیان داشت: 5 اردیبهشت ماه نامه ای به دفتر وزیر صنعت ارسال کرده و درخواست برگزاری جلسه کرده ایم.
مدیرعامل شرکت تعاونی صنایع شیر و فرآورده های لبنی فارس گفت: سوله و ماشین آلات کارخانجات تعطیل شده به جز یکی که تبدیل به کارخانه کلوچه سازی شده به حال خود رها گردیده است چرا که از سوله ها می توان برای فعالیت های دیگری استفاده کرد و نه کسی مایل به خرید تجهیزات و ماشین آلات این کارخانجات است.
وی اظهار امیدواری کرد وزیر صنعت، فکری به حال این وضعیت کرده و جلوی تعطیلی سایر کارخانجات لبنی گرفته شود.

خبرجنوب

نظرات بینندگان