کد خبر: ۱۲۱۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۶ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷

ناوگان مسافر بری سپیدان به شیراز؛ کابوسی برای مردم

تکلیف مردمان شهر وروستا که برای تردد به مرکز استان ویا از شیراز به سپیدان در هفته چند نوبت باید تردد کنند این اضافه شدن چندین کیلومتری واضافه هزینه ووقت را چگونه باید جبران کرد .

به گزارش شیرازه، از قدیم والایام پایانه قصرالدشت برای جابجایی مسافران شهرستان سپیدان صورت می گرفت وبدلیل نزدیکی به مسیر های شهری ودسترسی به پایانه اتوبوسرانی تا حدی توانسته بود مشکلات اقشار کم درآمد ومردم را حل کند.

اما متاسفانه با اتفاق ناگواری که در سال جدید افتاد وانتقال تنها پایانه جابجایی شهرستان پهناور سپیدان از قصرالدشت به نزدیکی پلیس راه  موجب نارضایتی مردم رافراهم کرده است برخی از شهروندان سپیدانی طی تماسهای تلفنی وحضوری با خبرنگار مارگون خواهان درج خبر وانعکاس صدای آنها  به گوش مسئولین شده اند.

یکی از فرهنگیان که محل خدمتش در سپیدان وساکن شیراز است با این مشکل ومعظل بزرگ روبرو شده و می گوید برای رسیدن به این نقطه که در نزدیکی پلیس راه شیراز به سپیدان قرار دارد  باید صبح زود در تاریکی وقبل از روشن شدن هوا از خانه خارج شده تا بتوانم به موقع به محل کارم در سپیدان برسم آیا این انصاف است ؟ ایا این انصاف است سهم ما فرهنگیان که برای آموزش وارتقای فرهنگ دانش آموزان بیشترین وقت خودرادر گذراندن مسیر به محل کار خود باشیم .

ترس از نرسیدن به سرکار ؛ ترس از حواشیهایی که در شهر وجود دارد ؛ ترس از افراد معتاد وسگهای ولگرد نیز باعث فشارهای روحی وروانی در این مدت بر من ومجموعه همکاران مان شده است .

 حال سئوالی که مطرح می شود این است که: چرا مسئولان فکری به حال اقشار کم درآمد وضعیف جامعه نمی کنند ؟اما متاسفانه کدامین گوش شنوا باید به درد ودل پیرزن وپیرمرد روستایی گوش دهد که برای  رسیدن به مطب دکتر باید چندین هزار تومان هزینه کند تا شاید سروقت به دکتر برسد یا خیر .

نارضایتی مسافران سپیدانی ازدور شدن مسیرپایانه مسافربری شهرستان در شهر شیراز و بروز برخی مشکلاتی جدید، مسأله‌ای است که با کمی توجه قابل رفع بوده و می‌تواند موجب افزایش استفاده از ناوگان مسافربری عمومی را فراهم کند. دوری مسافت پایانه مسافربری تا مرکز شهر اضافه کرد: مهم ترین دغدغه های مردم در مورد پایانه مسافربری شهر ستان سپیدان و نقل و انتقال مردم از شهر تا پایانه است که ایجاد امکانات لازم در این مسیر ضروری است.

 شهرستان سپیدان باتوجه به داشتن جاذبه های متعدد وداشتن تفرج گاهها وشهرکهای صنعتی و کارخانجات متعدد  به عنوان یکی از پرتردترین محورهای مواصلاتی استان ومنطقه جنوب می باشد .

با توجه به این که همه مسئولین شهرستان از وسیله نقلیه خصوصی و یا دولتی بهره مندند و شاید سالیان درازی باشد از وسایل نقلیه عمومی شهرستان استفاده نکرده باشند، تصمم گرفتیم وصفی از وسایل نقلیه عمومی و جابه‌جایی مسافر در شهرستان سپیدان را شرح دهیم شاید با درک قسمتی از مشکلات مسافران سپدانی، در جهت رفع آن قدمی برداشته شود.

هرچند در بسیاری از منازل شهری وروستایی خودروی شخصی موجود است ولی هنوز عده زیادی از مردم شهرستان مجبور هستند با وسایل نقلیه عمومی سفر کنند. این عده شاید نیمی از مردم شهرستان محروم سپیدان را تشکیل دهند.مینی‌بوس‌ها وتاکسی های مسیر سپیدان به شیراز که با کم شدن طول مسیر وکاهش فاصله از لحاظ قیمت کاهش که نداشته افزایش هم داشته است .

حال تکلیف مردمان شهر وروستا که برای تردد به مرکز استان ویا از شیراز به سپیدان در هفته چند نوبت باید تردد کنند این اضافه شدن چندین کیلومتری واضافه هزینه ووقت را چگونه باید جبران کرد .

 از دیگر مشکلات برای مسافران علی الخصوص دانشجویانی که بنا به شرایط کاری و تحصیلی خود مجبورند مکررا سفرهای بین شهری داشته باشند در گفتگو با خبرنگار مارگون بیان داشتند، وضعیت بهداشتی و امنیتی ترمینال های مسافربری تازه تاسیس در حد بسیار نامطلوبی قرار دارد و متاسفانه  تا به حال هیچ گونه رسیدگی جهت رفع این مشکلات صورت نگرفته است.

تمام ناوگان مسافر بری سپیدان به شیراز فرسوده است

یکی از دانشجویان شیرازی که در سپیدان مشغول به تحصیل است و نمی خواست نامش در این گزارش آورده شود در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: تمامی مینی بوس های که جهت جابه جایی مسافر در ترمینال های مسافربری  سپیدان به شیراز وبالعکس تعبیه شده است مستهلک و فرسوده می باشند ومسافرین هنگام سوار شدن آنها هیچ گونه امنیت جانی ندارند.

این دانشجو ی دانشگاه سپیدان با دلی پر از گلایه و شکایت گفت:  یکی از مکان های که با نظارت شهردار و کارهای اجرایی شورای شهر می تواند موجب آسایش مردم باشد ترمینال های مسافربری است .

یکی دیگر از مسافران از دور بودن فاصله پایانه جدید مسافربری شکایت داشت و بیان کرد:ترمینال جدید در شیراز در دورترین فاصله ممکن قراردارند و برای دسترسی به آنها حتما باید از آژانس استفاده کرد و در صورت استفاده از تاکسی باید بصورت دربست تردد نمود ، و مسافران مجبورند چند برابر هزینه نمایند و در بعضی مواقع نمی توان سر وقت به مقصد مورد نظر رسید.

پیرزن وپیرمرد بی سوادی که همیشه قصرالدشت را به عنوان مبدا ومقصد شوار شدن خود می دانستند اکنون دچار سردرگمی ومشکلات فراوان خواهند شد .

از نکات بسیار جالب این ماجرا این است که در پایانه قصرالدشت که محل سوارشدن مسافر بود در پاسی از شب دیگر خدمات ارائه نمی شد وبعداز تاریکی شدن هوا با کمبود مینی بوس وسواری هاروبرو بودیم.

حال که این اتفاق وجابجایی رخ داده است خود دردسری دیگر در کنار تمام مشکلات قبلی اضافه شد.

امیدواریم مسئولین  استان وشهرستانی  با در نظر گرفتن یک مکان مناسب و اقدامات کارشناسی شده از نظر موقعیت زمانی و مکانی  به عنوان پایانه مسافربری جهت شهرستان سپیدان و با تجمیع ترمینال ها در یک نقطه شهر امنیت جانی و بهداشتی مسافرین را تامین نمایند.

منبع: مارگون

برچسب ها: سپیدان ، فارس ، مسافرت
نظرات بینندگان