کد خبر: ۱۲۱۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
حسین شریعتمداری:

مگر برجامی باقی مانده که برای خروج از آن استخاره می‌کنند؟

مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: ترامپ در پی آن است که محدودسازی برنامه موشکی کشورمان و دست‌کشیدن از حضورمان در منطقه را نیز به برجام اضافه کند و نه اینکه برجام را کنار بگذارد!
به گزارش شیرازه، حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به مباحث مطرح شده درباره احتمال خروج ترامپ از برجام در 22 اردیبهشت ماه و شیوه برخورد ایران با این مسئله گفت: دوستان ما از کدام برجام سخن می‌گویند؟ مگر برجامی مانده است که سخن از خروج یا ماندن در آن مطرح باشد؟

 وی با تاکید بر اینکه در مثل مناقشه نیست، گفت: به شخصی خبر دادند که پدرت فوت کرده است! گفت: راستش را بگوئید! حتما اتفاق ناگواری افتاده که نمی‌خواهید به من بگوئید! گفتند مرد حسابی می‌خواستی چه اتفاق دیگری بیفتد که ناگوارتر از فوت پدرت باشد؟! آمریکا با زیرپا گذاشتن تعهدات خود مدت‌هاست که برجام را نابود کرده و مسئولان هسته‌ای کشورمان هنوز در این تردید به سر می‌برند که از برجام خارج بشوند یا نشوند؟! و توضیح نمی‌دهند مگر برجامی وجود دارد که درباره خروج یا باقی‌ماندن در آن استخاره می‌کنند؟

شریعتمداری گفت: اساس مذاکرات که  برجام حاصل و خروجی آن است برای لغو تحریم‌ها بود که نه فقط لغو نشده بلکه ده‌ها تحریم دیگر هم به آن اضافه شده است بنابراین معلوم نیست آقایان  انتظار دارند چه اتفاق دیگری بیفتد که برجام را از بین رفته بدانند؟! اوباما به گفته خودش با غلاف اسلحه و بدون شلیک حتی یگ گلوله، برنامه هسته ای ما را از بین برد و حالا ترامپ با پوسته  برجام، مسئولان زود باور ما را تهدید می‌کند که برنامه موشکی خود را متوقف کنید!

وی افزود; ترامپ  در پی آن است  که محدودسازی برنامه موشکی کشورمان و دست‌کشیدن از حضورمان در منطقه را نیز به برجام اضافه کند و نه اینکه برجام را کنار بگذارد!  زیرا  برجام به همان اندازه که برای ما فاجعه بوده، برای آمریکا یک دستاورد طلائی و پر سود است و آمریکا هرگز حاضر نیست این امتیاز بزرگ را که مفت و مجانی به دست آورده است از دست بدهد! آنچه ترامپ می‌خواهد و اروپا در نقش پلیس خوب! برای او پادوئی می‌کند، در یک کلمه آن است که جمهوری اسلامی دست  به خودکشی بزند! چرا که  توان موشکی ما سد مستحکمی در مقابل کینه‌توزی دشمنان است، دشمنانی  که تا کنون از  تمامی اهرم‌ها برای نابودی‌مان استفاده کرده و می‌کنند.

مدیر مسئول کیهان گفت: از سوی دیگر با حضورمان در منطقه و حمایت از جبهه مقاومت، عقبه‌های استراتژیک آمریکا و اروپا را تسخیر کرده‌ایم تا آنجا که امروزه، آمریکا و اروپا در غرب آسیا سلطه قبلی خود را از دست داده‌اند و اکنون نه فقط نیروهایشان در منطقه بلکه حاکمان دست‌نشانده آنها در غرب آسیا نیز  به گروگان‌هایی در دست ما تبدیل شده‌اند.

شریعتمداری در ادامه گفت: کاش برخی از مسئولان کشورمان ازجایگاه مقتدرانه ایران اسلامی در منطقه  با خبر بودند و فریب قمپزهای آمریکا و متحدانش را نمی‌خوردند.
منبع: فارس


نظرات بینندگان