کد خبر: ۱۲۱۶۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
به مناسبت هفته شیراز صورت گرفت؛

افتتاح بوستان 4 هکتاری انتظار و بوستان فاطمی در شیراز

شهردار منطقه 10 شیراز گفت: بوستان انتظار 5 با مساحتی بالغ بر 4 هکتار از جمله پروژه هایی است که در منطقه 10 افتتاح می شود؛ این بوستان با 2 میلیارد و 370 میلیون تومان هزینه تملک و چهار میلیارد تومان هزینه اقدامات عمرانی احداث شده و شامل 50 هزار متر مربع فضای بازی کودکان، زمین چمن مصنوعی و غیره است.
به گزارش شیرازه، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ظهر شنبه (15 اردیبهشت) در آیین افتتاح 45 پروژه با اعتباری بالغ بر 77 میلیارد تومان که به مناسبت روز شیراز انجام شد، احداث سرای محلات را از الزامات توسعه پایدار دانست و گفت: توسعه این سراها در محله های مختلف منجر به مشارکت شهروندان در امور شهر و پایداری اجتماعی می شود.

ابراهیم گشتاسبی راد بیان کرد: سراهای محله به صورت هیات امنایی و با استفاده از ظرفیت ریش سفیدان و نخبگان محله اداره می شود.

وی با اظهار اینکه سراهای محله یکی از راه های ارتباطی شهروندان با شهرداری شناخته می شود، افزود: در این راستا شهرداران مناطق 11 گانه شیراز پیگیر احداث سرای محله در بیش از صد محله شیراز هستند و این سراها در حوزه های پایش سلامت، توانمندسازی و کارآفرینی، توسعه مشارکت و نشاط اجتماعی و ارائه آموزش های شهروندی خدمات لازم را به شهروندان ارائه می دهد.

شهردار منطقه  10  در این مراسم گفت: سرای محله شهرک آرین به مساحت 490 مترمربع شامل 11 بخش مختلف از جمله کارگاه و کلاس های آموزشی، کتابخانه، اتاق بازی و خلاقیت، اتاق مشاور و غیره است که بر افزایش رابطه مجموعه شهرداری با شهروندان و فرهنگ شهروندی اثر خواهد داشت.

صارمی زاده افتتاح بوستان انتظار 5 با مساحتی بالغ بر 4 هکتار را از دیگر پروژه های واقع در محدوده منطقه 10 دانست و بیان کرد: این بوستان با 2 میلیارد و 370 میلیون تومان هزینه تملک و چهار میلیارد تومان هزینه اقدامات عمرانی احداث شده و شامل 50 هزار متر مربع فضای بازی کودکان، زمین چمن مصنوعی و غیره است.

لازم به ذکر است کفسازی، سنگفرش و بهسازی گذرهای تاریخی و پیاده روهای سطح شهر، نقاشی دیواری و زیباسازی جداره های مشرف به نمای عمومی، روکش آسفالت، لوله گذاری آب های سطحی و غیره بخشی دیگر از پروژه های خدماتی شهرداری شیراز است که به مناسبت روز شیراز مورد بهره برداری قرار گرفت و پیش از این در اسفند ماه سال 96 نخستین سرای محله شیراز در محله درکی افتتاح شده بود.
نظرات بینندگان