کد خبر: ۱۲۱۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۷ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
استاد رحیم پور:

امروز قوم لوط بر دنیا حکومت می‌کند/ ترامپ حتی در آسانسور هم دست از تجاوز برنمی دارد

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگر یک کار قوی صورت بگیرد تا ۲۰ حکومت در منطقه به صورت دمینو وار سقوط می‌کنند، چون ریشه ندارند.
به گزارش شیرازه، حسن رحیم پور ازغدی در مراسم رونمایی از مستند «خوره» که روایتی از ناآرامی‌های دی ماه ۹۶ است، در دانشگاه صنعتی شریف گفت: امروز دشمنان از اینکه بخواهند به ایران حمله کنند می‌ترسند، چون تا مرز‌های فلسطین ضربه می‌خورند.

وی با بیان اینکه اگر یک عملیات جدی باشد فلسطین آزاد می‌شود و در واقع هیچ گاه به مانند امروز دیکتاتور‌های منطقه در خطر نبوده‌اند تصریح کرد: اگر یک کار قوی صورت بگیرد تا ۲۰ حکومت در منطقه به صورت دمینو وار سقوط می‌کنند، چون ریشه ندارند.

وی با بیان اینکه اگر آل سعود سقوط کند چندین حکومت دیگر نیز به دنبال آن سقوط می‌کنند تصریح کرد: امروز سعودی‌ها با وجود اینکه میلیون‌ها دلار بمب بر سر مردم یمن ریخته‌اند از پس این کشور برنیامدند، چون یمنی‌ها با ایدئولوژی انقلاب اسلامی با آن‌ها می‌جنگند.

رحیم پور ازغدی با اشاره به اظهارات کسینجر تئورسین امریکایی مبنی براینکه ایران امپراطوری هخامنشی را با ایدئولوژی شیعه تشکیل داده افزود: امروز جمهوری اسلامی ایران از شبهه جزیره هند تا شمال آفریقا و مدیترانه به قدرت اول تبدیل شده است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه حق ما تسلط شیعه و یا تشکیل امپراطوری فارسی نیست بلکه ما طبق اسلام و قانون اساسی از مستضعفان و منافع خود دفاع می‌کنیم تصریح کرد: اگر ما از خود دفاع نمی‌کردیم قطعا دشمن به ما حمله می‌کرد در هر حال امروز جمهوری اسلامی ایران در چندین منطقه نفوذ دارد و امریکا نیز از اینجا لطمه خورده است.

وی با طرح این سوال که چرا باید امریکا به بهانه تامین منافع خود به منطقه لشکرکشی کند، اما ما نتوانیم با دعوت همسایگان خود از آن‌ها دفاع کنیم تصریح کرد: اگر جمهوری اسلامی ایران وارد عمل شود یمن و عربستان به سادگی سقوط می‌کنند.

رحیم پور ازغدی با اشاره به اظهارات معاون رئیس جمهور امریکا مبنی براینکه ایران، روسیه، چین و امریکا ۴ ابر قدرت ایدئولوژی و سیاسی جهان محسوب می‌شوند اظهار داشت: دشمن می‌خواهد همه چیز را از ما بگیرد، آن‌ها می‌گویند موشک‌ها را نابود کنید از منطقه عقب بکشید با این وجود سوال این است اگر این‌ها را بدهیم همه چیز تمام می‌شود؟ اگر ما برد موشک‌های ۴ هزار کیلومتری خود را نداشته باشیم و سوریه را رها کنیم آیا همه چیز تمام می‌شود؟ قطعا این گونه نیست با این وجود ما می‌گوییم شما سوریه را رها کنید که از آن سر دنیا به این کشور لشکرکشی کرده‌اید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: یکی از بحث‌های امریکایی‌ها این بوده که چرا ایران وارد حیات خلوت این کشور یعنی ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه شده است آن‌ها معتقد بودند ایران در این کشور‌ها سرمایه گذاری کرده و در حال کادرسازی است تا به مرز‌های امریکا حمله کند.

وی با بیان اینکه امروز امریکا و انگلیس ده هزار نیروی داعش را به افغانستان منتقل کردند تا از شرق برای ما، روسیه و چین مشکل ایجاد کنند تصریح کرد: آقایان در هسته‌ای بتن ریختند و حالا بحث خروج از منطقه مطرح است با این وجود سوال این است که چه جایی مانده که در آن بتن نریخته باشند از طرفی پس از آنکه در هسته‌ای بتن ریختند چه چیزی گرفتند اگر گرفتند پس به ما نشان بدهید.

رحیم پور ازغدی اظهار کرد: پس از برجام هنوز پول‌ها را با کیسه به کشور وارد می‌کنند سوال این است که در کجا دلار‌های نفتی آزاد شده من یکی از مسئولان نفتی این را پرسیدم که در پاسخ گفتند دلار‌های نفتی را به ما نمی‌دهند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه چرا آقایان به مردم دروغ می‌گویند آیا این روش حکومت اسلامی تصریح کرد: سوال این است که آیا دروغ با حکومت اسلامی سازگار است شرط حکومت اسلامی صداقت با مردم است.

وی افزود: توصیه ما این است که مسئولان ساختار را درست کنند و جلوی اختلاس‌های هزار میلیاردی را بگیرند چرا با وجود این همه بازرس چنین اختلاس‌هایی اتفاق بیفتد.

رحیم پور ازغدی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد از قاچاق کشور از طریق گمرک و به طور رسمی انجام می‌شود تصریح کرد: آقایان به جای اینکه جلوی تعطیلی کارخانه‌ها را بگیرند رفته‌اند و در لب مرز ایستاده‌اند تا ببینند که غربی‌ها چه می‌خواهند آیا شما که به ۱۲۰ درصد از تعهدات خود در برجام عمل کردید آن‌ها حتی به ده درصد تعهدات خود نیز عمل کرده‌اند؟

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه امروز حاکمان فاسد و یک مشت حیوان هم، چون رئیس جمهور امریکا بر دنیا حکومت می‌کنند تصریح کرد: رئیس جمهور ترامپ حتی در آسانسور هم دست از تجاوز برنمی دارد. امروز ۱۴۰ تا ۱۵۰ نفر از اعضای کنگره امریکا رسما اعلام کرده‌اند هم جنس باز هستند. با این وجود می‌توان گفت که امروز قوم لوط بر دنیا حکومت می‌کند.

وی تصریح کرد: وقتی که امریکایی‌ها به خودشان هم رحم نمی‌کنند سوال این است که چرا آقایان به آن‌ها امید بسته‌اند؟ امام خمینی (ره) فرمودند: از امریکا نترسید از خودتان بترسید که از درون تهی نشوید.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه این آقایان می‌خواهند سوریه و موشک‌ها را به امید سراب و دروغ به دشمن تحویل دهند تصریح کرد: همین آقایان منافع مردم و انقلاب را مقابل هم قرار می‌دهند غافل از اینکه موشک منافع مردم است بحث این است که این‌ها هنوز طعم ناامنی را نچشیده‌اند که ببینند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: آقایان بروند وضعیت سوریه، عراق و لیبی را ببینند در هر حال ما تا وقتی که قدرت داریم دشمن می‌ترسد دست به اقدام نظامی بزند، اما اگر ضعیف باشیم قضیه فرق خواهد کرد.

وی تصریح کرد: همان طور که انرژی هسته‌ای که حق مسلم ما بود را دادند بی آنکه دیوار‌های تحریم ترک بخورد و دلار‌های نفتی به کشور بیاید حالا می‌خواهند موشک‌ها را بدهند تاکشور بی دفاع شود و نهایتا ایران را به یک لیبی و سوریه دیگر تبدیل کنند.

رحیم پور ازغدی با بیان اینکه می‌خواهند نفوذ ایران را از بین ببرند و بازو‌های ما را قطع کنند اظهار کرد: اگر موشک را بدهیم بعید نیست بگویند چیز‌های دیگری مانده که باید آن‌ها را بدهیم.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: البته برخی از این اقایان آدم‌های خوبی هستند، اما تحلیل‌های غلطی ارایه می‌کنند، ولی برخی از آن‌ها جاسوس هستند مثلا در همین دولت چند جاسوس دستگیر شدند به عنوان نمونه در همین تیم مذاکره کننده هسته‌ای که می‌گفتند ناب‌ترین تیم مذاکره کننده تاریخ بشر است وجود دو جاسوس قطعی شده است.

وی تصریح کرد: سوال این است که چه کسی با فضای مجازی مخالف است در صورتی که زندگی ما با فضای مجازی گره خورده است.

رحیم پور ازغدی با اشاره به اینکه روحانی در مذاکرات هسته‌ای کار خودش را کرد گفت: جمهوری اسلامی را مردم ساختند و این مردم بودند که حاضر به فداکاری شدند مثلا من خودم ۲۰ بار وصیت نامه نوشتم و الان هم در خطر هستم با این وجود این‌هایی که حقوق‌های نجومی می‌گیرند جزو مردم نیستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب برای پذیرش برجام ۹ شرط گذاشت، اما دولت بدون رعایت این شروط برجام را امضا کرد.

وی با اشاره به اینکه خارجی‌ها با کمک برخی‌ها در داخل تا توانستند از ایران امتیاز گرفتند با این وجود باید مراقب باشیم تا بقیه داشته هایمان را هم نگیرند تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب خطاب به دولت تصریح کردند که اگر مذاکره کنندگان خرشان از پل رد شود بعد به ریش تان می‌خندند یعنی هسته‌ای را تعطیل می‌کنند.

رحیم پور ازغدی افزود: امروز شاهدیم غربی‌ها حقوق ملت‌ها را پایمال می‌کنند و روز به روز وحشی‌تر می‌شوند و حتی اعلام کردند می‌خواهند تحریم‌های مادر را علیه ایران اعمال کنند سوال این است که آیا تا الان تحریم‌های خواهر را اعمال کرده بودند؟

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تصریح کرد: در جریان توافق هسته‌ای روحانی گفت: تمام مسئولیت برجام از صدر تا ذیل با من است.

وی تصریح کرد: معتقدم یک جای سیستم می‌لنگد چرا که آقایانی که تمام اختیارات دست خودشان است بعدا اپوزیسیون بازی در می‌آورند. اما علت چیست؟ به نظرم یک اخلاق اخلاق مدیریتی است اخلاق مدیریتی یعنی صادق و شفاف باشیم در هر حال باید خدمات دولتمردان دیده شود و در مقابل صدمات نیز آن‌ها باید پاسخگو باشند، ولی این رفتار در بین مردم و مسئولان ما با مشکل مواجه است.

رحیم پور ازغدی تصریح کرد: مردم آن کسی است که از پایگاه دفاع از کرامت مردم حرف می‌زند و از حقوق مردم دفاع می‌کند مردم آن کسی است که هزینه بدهد و مردم کسی است که در راه دفاع از منافع مردم هزینه بدهد. در هر حال برخی از مردم حرف مفت می‌زنند و حق مردم را پایمال می‌کنند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه معیار ما حق و باطل است تصریح کرد: متاسفانه مردم از افرادی که می‌خواهند روی کار بیایند سوپرمن می‌سازند و بعد که می‌روند می‌گویند این فرد بدترین آدم در کل تاریخ بشر بوده است در هر حال فرهنگ سیاسی در جامعه ما مشکل دارد.
جهان نیوز

نظرات بینندگان