کد خبر: ۱۲۱۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷

بازی کودکان انبار کاه را به آتش کشید

بازی کودکان با آتش حریق انبار کاه را به دنبال داشت که با تلاش چهار ساعته آتش نشانان اطفا گردید.
به گزارش شیرازه، در پی حادثه حریق انبار کاه ستاد فرماندهی آتش نشانی شیراز ساعت 11:47 دقیقه روز گذشته آتش نشانان ایستگاه 17 را همراه خودروهای اطفایی به روستای کفری، اعزام كرد.

مسعود مومن فرمانده عملیات ایستگاه 17 آتش نشانی دراین باره ابراز داشت: محل حادثه یک انبار وسیع به کاه بود که بر اثر بازیگوشی کودکان و ایجاد حریق در اطراف بسته بندی های کاه دچار حریق شده بود و با توجه به حجم زیاد کاه و مواد قابل اشتعال کاملا شعله ور شده بود.

وی با بیان این که آتش سوزی از چهار سمت این انبار در حال سرایت به مجاور بود، افزود: آتش نشانان با توجه به حجم وسیع آتش با استفاده از لوله های آبدهی از چهار جهت به مبارزه با شعله آتش پرداخته ودر وهله اول موفق شدند به سرعت از گسترش آتش سوزی جلوگیری کنند.

مومن ادامه داد: وجود علوفه، یونجه و کاه بسیار ، پراکندگی آنها ، وزش باد وهمچنین شعله ور بودن کامل این انبار، شرایط بسیار خطرناکی را ایجاد کرده و جان آتش نشانان را نیز به خطر انداخته بود.

وی اضافه کرد: به رغم وضعیت خطرناک محل آتش سوزی و احتمال گسترش آتش به انبار های مجاور، آتش نشانان بی مهابا به کانون آتش نزدیک شده و همزمان با عملیات خاموش کردن آتش، علوفه های خشک را از میان شعله ها بیرون کشیده و از گسترش حریق جلوگیری کردند.

فرمانده ایستگاه17 آتش نشانی با اعلام این که این حادثه هیچ مصدومی به دنبال نداشت، خاطرنشان کرد: نیروهای آتش نشانی پس از تلاشی 4 ساعته سرانجام توانستند این آتش سوزی را خاموش کرده و از سرایت آن به اطراف ممانعت به عمل آوردند.

شایان ذکر است در این آتش سوزی 40 تن کاه و 3 اصله درخت انار طعمه حریق شد.
نظرات بینندگان