کد خبر: ۱۲۱۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۰ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز:

برای رفع معضلات ناشی از فاضلاب برنامه محور عمل می کنیم/شهرداران مناطق فهرست معابری که نیاز به آسفالت دارند را ارسال کنند

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز گفت: کیفیت در اجرای پروژه های شهرداری نباید فدای سرعت در اجرای پروژه و افتتاح پُر سر و صدا و زودتر از موعد شود که مشکلات به آیندگان انتقال یابد.
به گزارش شیرازه، حسین آرگیو معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در بازدید از منطقه یازده با تاکید بر اینکه پروژه های عمرانی شیراز باید موجب ارتقای شاخص های کیفیت در زندگی شهروندان شود، گفت: نگاه انسان محور یعنی اجرای پروژه‌های با کیفیت و تاثیرگذار در زندگی مردم.

وی با اشاره به اینکه برخی تقاطع های غیرهمسطح در شیراز علیرغم هزینه های زیاد توانسته برخی مشکلات را حل کند اما مشکلات جدیدی را به وجود آورده است، خاطرنشان کرد: نمی خواهیم آن راه ادامه پیدا کند؛ پروژه های نیمه تمام باید تکمیل شود؛ اما برطرف شدن درصد زیادی از مشکلات در اولویت است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه امروز معتقد به کیفیت در پروژه های عمرانی و پاسخگو بودن آن طرح عمرانی تا سال های آینده هستیم، تصریح کرد: برخی افراد مسائلی درباره پروژه های عمرانی را معترضانه مطرح می کنند تا القا کنند شهرداری قصد دارد پروژه ای متوقف شود یا به سرانجام نرسد!

آرگیو بیان کرد: همکاران ما شبانه روز برای حل معضلات و رفع موانع اجرای پروژه ها تلاش می کنند که حتی مشکلات پروژه های گذشته هم حل شود بعد برخی شرایط را به گونه ای دیگر نشان می دهند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز رفع مشکل در پل غدیر، تقاطع غیرهمسطح شهیدان اوجی، تونل سعدی و تقاطع غیرهمسطح شهدای پودنک را در این منطقه مورد اشاره قرار داد و بر تکمیل فاز دوم بوستان نماز برای افتتاح در هفته دولتِ امسال تاکید کرد.

آرگیو عنوان کرد: کیفیت در اجرای پروژه ها نباید فدای سرعت در اجرای پروژه و افتتاح پُر سر و صدا و زودتر از موعد شود که مشکلات به آیندگان انتقال یابد.

وی بر رفع معضلات ناشی از فاضلاب و آب‌های سطحی در این منطقه تاکید کرد و افزود: پروژه محور عمل نخواهیم کرد بلکه برنامه محور عمل می کنیم چراکه مشکل شهروندان باید به صورت یکپارچه حل شود؛ نه مقطعی و یک خط در میان. از این رو انحراف از برنامه آفت است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با اشاره به اینکه سال گذشته بخصوص در شش ماه اول، برخی مناطق از بودجه انحراف داشته اند، اظهار کرد: تاکید شهردار محترم این است که باید بر اساس برنامه و بودجه عمل شود، البته کُندی در کار هم قابل قبول نیست و شبانه روز دغدغه ای جز بهینه سازی پروژه ها نداریم.

آرگیو با بیان اینکه با تاکید شهردار محترم شیراز سعی داریم امسال، نهضت آسفالت را راه اندازی کنیم، خاطرنشان کرد: در این راستا از شهرداران مناطق می خواهیم فهرست معابر مختلف که نیاز به اسفالت دارند را هرچه سریعتر ارسال کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی مدیران مناطق، لیست معابر را اعلام کرده اند که به زودی کار را آغاز می کنیم، تصریح کرد: استعلام معابر از تمامی دستگاه های خدمات رسان پیش از اعلام به معاونت فنی و عمرانی لازم است؛ باید طوری عمل کنیم که معبر حداقل تا سه سال نیاز به کند و کاو نداشته باشد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز با بیان اینکه در این راستا خواستار همراهی دستگاه های خدمات رسان هستیم، عنوان کرد: معابر استاندارد و یک دست برای تک تک شهروندان است که بهره اش به همه می رسد.

آرگیو تاکید کرد: پولی که شهروندان در قالب عوارض به ما می دهند امانت است و این امانت باید به بهترین نحو به صاحبانش باز گردد؛ نمی خواهیم خجالت زده شهروندان باشیم.

وی با تاکید بر اینکه هیچ بهانه ای از سوی هیچکس برای زیر پا گذاشتن کیفیت وجود ندارد، گفت: پروژه های عمرانی آینه ی تمام نمای وجدان مهندسان و مدیران شهری است و آیندگان در این باره به قضاوت خواهند نشست.
نظرات بینندگان