کد خبر: ۱۲۱۶۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۴ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
در همایش شوراهای اسلامی شهرستان نی ریز مطرح شد؛

شوراها بارزترین جلوه مردم سالاری از دستاورد های انقلاب اسلامی می باشد

فرماندار نی ریز گفت: شوراها باید بگونه ای عمل نمایند که هم مردم و هم دولت امیدوار به حضور این نهاد ارزشمند باشند.

به گزارش شیرازه، همایش شوراهای اسلامی شهری و روستایی شهرستان نی ریز با حضور محمد رضا امیری فرماندار شهرستان، مسعودی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، عوض پورمعاون مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری، بوستانی مدیرعامل ابفا روستایی،  قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی، زمانی مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی ،بخشداران و سایر مسوولان شهرستان، اعضای. شوراهای اسلامی روستاها و شهرها، شهرداران و دهیاران شهرستان  نی ریزبرگزار شد.

در این مراسم امیری فرماندارضمن تبریک هفته کاروکارگر و همچنین روز معلم ، هدف از برگزاری این همایش راتجلیل از زحمات نمایندگان مردم در نهاد ارزشمند شورا دانست.

وی ضمن اشاره به نقش و جایگاه شوراها در جامعه گفت:شوراها بعنوان بارزترین جلوه های مردم سالاری ،یک دستاورد بزرگ انقلاب اسلامی هست که امور مردم وسرنوشت مردم به دست خودشان سپرده شده است.

فرماندار نی ریزتصریح کرد : شوراها باید بگونه ای عمل نمایند که هم مردم و هم دولت امیدوار به حضور این نهاد ارزشمند باشند.

امیری با اشاره به اینکه شوراها رقیب دولت نیستند گفت : شوراها پل ارتباطی بین مردم و نظام و یار ومددکار دولت و نظام هستند.

این مقام مسوول با بیان اینکه:در حوزه عمرانی اتفاقات بزرگی در احداث راههای شهرستان افتاده است گفت: نمونه آن بزرگراه نی ر یز  - سیرجان می باشد که در تابستان اینده به بهره برداری خواهد رسید.

 محمد رضا امیری در خصوص  رفع نقاط حادثه خیز گفت :یک پیمان 3میلیاردی به مناقصه رفته است که بزودی اجرا خواهد شد.

وی تصریح کرد : در حوزه درمان بیش از 10خانه بهداشت، 6درمانگاه و مرکز بهداشتی به بهره برداری رسیده و بیمارستان نی ریز جدید که از ارزوهای مردم نی ریز است بزودی به بهره برداری می رسد و بیمارستان آباده پیشرفت خوبی داشته ودر حال پیگیری است.

در حوزه آموزش وپرورش قریب 10واحد آموزشی احداث شده است تعداد زیادی از واحدهای آموزشی تکمیل و یا توسعه فضای آموزشی داشته است.

در حوزه گازرسانی تا سال 93 در شهرستان 7 روستا گاز داشته است و الان 52روستا گازدار هستند.

در حوزه ورزش تکمیل سالنهای ورزشی از جمله آباده طشک ،جزین ، دهچاه ،کارگاه در حال انجام است که کمتر از یک ماه دیگربا حضور مسئولین استانی و نماینده به بهره برداری می رسد . هشت زمین چمن مصنوعی برای روستا ها ی شهرستان پیش بینی شده است که عملیات آن آغاز شده یا طی هفته آینده آغاز می شود و شش زمین چمن مصنوعی و دو سالن ورزشی دیگر نیز مجوز آن توسط دکتر مسعودی اخذ که بزودی شروع خواهد شد

در حوزه مسکن روستایی تعداد 13000جلد سند صادر شده است.

امیری در بخش دیگری افزود : اقتصاد نباید دولتی باشد ولی دولت باید بسترساز و تسهیل کننده فعالیتهای اقتصادی باشد که این اتفاق افتاده و نمونه آن نرخ بیکاری شهرستان  که درسال 92 - 14/7 بوده است ،این رقم در سال 95 به 10/7 کاهش پیدا کرده است ودرسال 96 این نرخ تک رقمی شده است که این حاصل تلاش و زحمات زیادی است که در خصوص احداث کارگاههای تولیدی و رونق گرفتن تولید انجام شده است.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد : در حوزه اقتصاد در شهرستان نی ریز 800میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است پروژه هایی مانند فولاد ،رینگ اسپرت ، کارگاههای فرآوری سنگ و موارد دیگرنرخ بیکاری را پایین می آورند.

فرماندار نی ریزافزود :از صندوق توسعه ملی در قالب اشتغال خانگی قریب 30میلیارد تومان اعتبار دریافت نموده ایم که به  حدود 150طرحی که معرفی کرده ایم اختصاص پیدا کرده است

محمد رضا امیری در حوزه اجتماعی گفت : این دولت در بحث آسیبهای اجتماعی  مانند حاشیه نشینی ، اعتیاد ، طلاق مطالعاتی انجام داده و راهکار و تقسم کار ملی صورت  گرفته است که در همین شهرستان دهها همایش و بسته های آموزشی توسط شبکه بهداشت ودرمان ،بهزیستی ،آموزش وپرورش ،کمیته امدادو دستگاههایی از این قبیل دارد انجام می شود که نتایج آن را باید در کاهش طلاق ،اعتیاد و حاشیه نشینی ببینیم

گفتنی است: در این همایش  چهارنفر به نمایندگی از شورای شهر، شورای بخش، شورای روستاها و دهیاران مطالب و خواسته‌های خود را بیان کردند.

منبع: نبض نی ریز

برچسب ها: شوراها ، نی ریز ، همایش
نظرات بینندگان