کد خبر: ۱۲۱۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۴ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷

دریاچه شش پیر؛ درمحاصره زباله گردشگران

دریاچه شش پیر؛قطب گردشگری کشور؛ این روزها بدلیل انباشت و رها سازی بیش ازحدزباله حال و روز خوشی ندارد در وضعیت بحرانی بسر می برد.

به گزارش شیرازه، دربخش مرکزی سپیدان منطقه ای سرسبزقرار دارد که به عنوان زیباترین جاذبه کشور شهرت دارد . منطقه ای زیبای با داشتن باغات وچشمه های پرآب ، هوایی مطلوب ومطبوع ،مقصد گردشگرانی است که پایان هفته رابرای دوری از شهر وشهرنشینی انتخاب می کنند .

منطقه زیبا وپراب شش پیربه علت داشتن باغات میوه و پرورش ماهی برای سرمایه گذاری  بستری مناسب می باشد .اما متاسفانه در این منطقه خوش آب وهوا زباله بیداد می کند وبعد از گذشت چندین سال هنوز کاری نشده است کارستان .

مردم هنوز برای دفع زباله مشکل دارند وبرخی مواقع کوهی از زباله در مسیر ودر روستا جمع می شود که خود مولود بیماری های خطرناک وجانوران موذی است

اما متاسفانه مدت طولانی است زباله های کنار جاده چشم هررهگذر وگردشگر ومسافری را آزار می دهد. دیدن آشغال هایی که در کنارجاده رهاشده ویاروی هم تلنبار شده اند، قطعاً خوشایند نیست. بدون تعارف بگوییم، ما مردمی هستیم که از تمیزی برخی کشور‌ها حسرت می‌خوریم، اما حاضر نیستیم برای تمیزی اطراف خودمان کاری کنیم.

شما جایی که زباله ریخته باشد را برای تفریح انتخاب می کنید، پس چرا وقتی وارد طبیعت زیبا می شوید و از نعمت وصف ناپذیر خدادادی که نمونه آن را نمی توان بوجود آورد، با بی‌توجهی به عواقب آن زباله و پسماند‌های خود را رها می‌کنید؟ راستی در این قضیه چه کسی مقصر است .اگر زباله هادر محلی دیگر بودند ایرادی واشکالی نبود اما در منظردیدهمه مسافران ومسئولان قراردارد چرا کسی به فکر زیباترین جاده جنوب کشور درشهرستان سپیدان نیست .

شاید باورش سخت باشد اما انبوه زباله هایی که در کنار جاده خودنمایی می کند آنهم به زشتی نه زیبایی . تا اسم سپیدان می اید همه بدنبال تفرجگاهها وباغات زیباهستند اما درکناربرترین باغات وجویبارفارس مناظری اینچنین زشت وناپسندهم شاهد هستیم .

 امیدواریم برای حل این مشکل چاره ای اندیشیده شود مسئولان شهرستانی ویا استانی به سادگی از کنار این مشکل نگذرد تا زیباترین جاذبه کشور دغدغه‌ی دفع زباله نداشته باشند و هم طبیعت زیبای نگین زاگرس با زباله نابود نگردد.

منطقه زیبای شش پیر وجاده های آن به عنوان یکی از برترین مناطق شهرستان سپیدان می باشد که هرساله پذیرای مسافران وگردشگرانی است که سپیدان رابرای آخر هفته وگذران اوقات فراغت انتخاب می کنند اما این روز ها با وضعیت رهاسازی زباله وتصویری نازیبا خودنمایی می کند.

چشمه شش پیر نام چشمه‌ای زیبا با آبی زلال و گواراست که در 8 کیلومتری شمال شرقی روستای برشنه از توابع بخش همایجان شهرستان سپیدان استان فارس قرار دارد. آب چشمه شش پیر از جنوب شرقی سپیدان در مسیر کوهستانی به سوی دشت همایجان جریان می‌یابد و با استفاده از نهرهای سنتی، به اراضی و باغ‌های همایجان انتقال داده می‌شود.

مردم محلی منطقه از قدیم‌الایام شش پیر را مکانی مقدس می‌دانند و هر سال در وقتی معین به زیارت آن آمده و به نذر و نیاز می‌پردازند. چشمه شش پیر و دریاچه کوچک آن را به شش پیر طریقتی نسبت می‌دهند که روزگاری در کنار این چشمه زندگی می‌کردند و در کنار همین رود جام حیات را سرکشیدند.

جذابیت و زیبایی این چشمه سبب شده است که در فصل‌‌های بهار و تابستان، افراد زیادی از روستاها و شهرهای دور و نزدیک برای تفریح، به این منطقه مراجعه نمایند.

منبع: مارگون
برچسب ها: گردشگری ، فارس ، شش پیر
نظرات بینندگان