کد خبر: ۱۲۱۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
مدیر آموزش و پرورش لارستان:

راه اندازی سینمای دانش آموزی در لارستان/وجود ۳۰ مدرسه فرسوده در مناطق روستایی

مدیر آموزش و پرورش لارستان از راه اندازی سینمای دانش آموزی در لارستان خبر داد و گفت: این مهم با هدف آشنایی دانش آموزان با هنر، فراهم سازی زمینه آموزش و پرورش نوین و همچنین پرکردن بهینه اوقات فراغت دانش آموان صورت می گیرد.
به گزارش شیرازه، مهدی اسماعیلی در سخنانی وظیفه اصلی آموزش و پرورش را پرورش نیروی انسانی دانست و اظهار کرد: نیروی انسانی اگر خوب تربیت شود می تواند توسعه همه جانبه را به همراه داشته باشد.

وی با تأکید بر حفظ مقام و منزلت معلم، افزود: نیاز است با توجه به نقش معلمان، این قشر بیش از پیش مورد توجه قرار گیرند.

مدیر آموزش و پرورش لارستان با تقدیر از تلاش های همکاران خود در سطح مدارس، تصریح کرد: ۲۵ هزار دانش آموز در سطح مدارس لارستان در حال تحصیل هستند.

این مسئول با اشاره به چالش های پیش رو آموزش و پرورش لارستان، خاطر نشان کرد: عبور از این مشکلات بدون همکاری مسئولان و همراهی مردم و خیرین میسر نخواهد شد.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش فارس مهمترین مشکل این نهاد در لارستان را کمبود نیروی انسانی متخصص برشمرد و ادامه داد: بیش از ۶۰ درصد از نیروهای مشغول به تحصیل در آموزش و پرورش لارستان غیربومی هستند.

وی با توصیه به والدین برای ترغیب فرزندان خود برای ورود به دانشگاه فرهنگیان و تأمین یروی انسانی مورد نیاز مدارس لارستان، یادآور شد: کمبود تجهیزات مدارس یکی دیگر از مشکلات مدارس لارستان است.

اسماعیلی با تجلیل از نقش برجسته خیرین لارستان در امر مدرسه سازی، گفت: در روز جمعه پیش رو جشنوراه خیرین مدرسه ساز با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش برگزار می شود.

مدیر آموزش و پرورش لارستان از بهره برداری و کلنگ زنی چندین طرح عمرانی به ارزش ۱۰ میلیارد تومان در حاشیه جشنواره خیرین مدرسه ساز خبر داد و افزود: این پروژه ها با مشارکت ۵۰ درصدی خیرین و ۵۰ درصدی دولت اجرا خواهد شد.

وی با تقاضا از نماینده مردم لارستان در مجلس شورای اسلامی برای افزایش سهمیه استخدام مربیان بهداشت و متخصص جهت آموزش و پرورش لارستان، تصریح کرد: متأسفانه علی رغم گذشت چندین سال از اختصاص زمین جهت احداث اردوگاه دانش آموزی لارستان، هنوز این پروژه بر زمین مانده که احداث آن نیاز به همکاری مسئولان است.

اسماعیلی همچنین خواستار احداث باشگاه فرهنگی ورزشی فرهنگیان شد و عنوان کرد: در مناطق روستایی و محروم لارستان بیش از ۳۰ مدرسه فرسوده و بلااستفاده وجود دارد که متأسفانه هنوز در برخی روستاها کلاس ها در کانکس تشکیل می شود و امید می رود با کمک خیرین و دولت این مشکلات در سال ۹۷ رفع کرد.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس یکی از اولویت های این نهاد را توجه به هنرستان ها و مدارس کار و دانش دانست و خاطر نشان کرد: باید در کنار دانش نظری، بتوان کارآفرین پرورش داد.

وی یکی از آسیب های دانش آموزان لارستانی در آزمون های سراسری کنکور برشمرد و افزود: متأسفانه در زمینه قبولی در دانشگاههای معتبر به ویژه در رشته های تجربی دانش آموزان لارستانی دچار افت بوده ایم.

این مسئول خواستار ارتباط بیشتر اولیاء دانش آموزان با مدیران و معلمان مدارس فرزندان خود شد و تصریح کرد: توجه به سلامت جسمی دانش آموزان بسیار حائز اهمیت است و با افتتاح پایگاه سلامت دانش آموزی در چند روز آینده، توجه مضاعفی به دانش آموزان به ویژه در مقطع ابتدایی و مناطق محروم روستایی خواهیم داشت.

اسماعیلی به برنامه ریزی برای پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان اشاره و یادآور شد: تعدادی دانش آموزان مدارس تیزهوشان و همچنین دانشجویان دانشگاه های معتبر کشور برای برنامه ریزی اوقات فراغت دانش آموزان در فصل تابستان انجام دهند.

وی از راه اندازی سینمای دانش آموزی در لارستان خبر داد و اضافه کرد: این مهم با هدف آشنایی دانش آموزان با هنر، فراهم سازی زمینه آموزش و پرورش نوین و همچنین پرکردن بهینه اوقات فراغت دانش آموان صورت می گیرد.

مدیر آموزش و پرورش لارستان با اشاره به دیدار مسئول بنیاد برکت در تهران با هماهنگی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: این بنیاد در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم اقدام به ساخت مدارس و ایجاد اشتغال می کند که خوشبختانه با مساعدت رئیس این بنیاد ۶ مدرسه در مناطق محروم لارستان بازسازی و پروژه های اشتغال زایی را به اجرا درآورند.

 

نظرات بینندگان