کد خبر: ۱۲۱۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۸ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان خبرداد؛

راه اندازی بزرگترین مجمتع گردشگری جنوب کشور در سپیدان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان گفت: شهرستان سپیدان باداشتن تفرج‌گاه‌های بی‌شمار در جنوب کشور ؛این واحد دانشگاهی درصدد راه اندازی مجمتع فرهنگی –رفاهی و گردشگری درسپیدان است .

به گزارش شیرازه، مهدی شیخ موحد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان در گفت‌وگو با خبرنگارما اظهار کرد: سپیدان چهارفصل با توجه به قرارگرفتن در دامنه زیبای زاگرس و برخورداری از مواهب خدادادی و چشمه سار‌ها و باغات زیبا و تفرجگاه‌های بی‌شمار در میان شهرهای جنوب کشور مانند نگینی می‌درخشد. این عروس شهرستان‌های فارس با نزدیک بودن به دو مرکز استان مهم و استراتژیک کشور در آینده‌ای نه چندان دور می‌تواند به قطب اول گردشگری در جنوب کشور و در بین مراکز واحدهای دانشگاهی تبدیل شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان گفت: از این رو این واحد دانشگاهی درصدد راه اندازی مجمتع فرهنگی –رفاهی و گردشگری درسپیدان است و با توجه به سیاست‌های جدید و کلی دانشگاه آزاد اسلامی درباره جذب سرمایه گذار؛ این واحد دانشگاهی با همت مجموعه و استفاده از پتانسیل بالای گردشگری و استقبال مسافر و گردشگر در فصول مختلف سال و استفاده از توان سرمایه‌گذاران  در آینده ای نزدیک مجمتع تفریحی –رفاهی گردشگری در منطقه جنوب کشور را راه‌اندازی می‌کند.

شیخ موحد اظهار کرد: استفاده از پتانسیل‌های موجود در دانشگاه و شهرستان سپیدان به دلیل نزدیکی به مراکز دو استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد، مسیر ترانزیت جنوب به شمال کشور و داشتن مکان‌های بسیار زیبا و دیدنی طبیعی میزبان گردشگران خارجی و داخلی ما را بر این داشت تا خوابگاه دانشجویی این واحد به دلیل نبود استقبال از طرف دانشجویان با شصت سوئیت مستقل در بلندترین نقطه شهر با چشم اندازی بی‌نظیر با تغییر کاربری به مجتمع رفاهی برای پذیرایی از جامعه دانشگاهی و سایر هموطنان عزیز تبدیل کنیم.

وی افزود: با توجه به آب و هوای معتدل و شرایط اقلیمی مساعد سپیدان در فصول مختلف سال؛ مسافران و گردشگران زیادی از اقصی نقاط کشور و کشورهای حاشیه خلیج فارس به این شهرستان مسافرت می‌کنند. متاسفانه نبود امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای استقبال و اسکان و جذب گردشگر در این شهرستان به عنوان بزرگ‌ترین مشکل گردشگران داخلی و خارجی محسوب می‌شود از این رو این واحد با بررسی‌های کار‌شناسی شده و با توجه به پتانسیل‌های موجود در شهرستان با هماهنگی واخذ مجوز از مراکز ذی‌صلاح در آینده‌ای نزدیک شاهد راه‌اندازی و کلنگ‌زنی این پروزه عظیم در سطح استان وجنوب کشور خواهد بود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سپیدان گفت: با توجه به اینکه در سپیدان مکانی برای استراحت و تفریح گردشگران به صورت مجتمع وجود ندارد و گردشگران و مسافران از نبود چنین معضلی در این شهرستان رنج می‌برند می‌توان در کنار استفاده از پتانسیل بالای گردشگری و صنعت جذب توریسم این شهرستان حرف‌هایی نو برای گفتن داشته باشد

منبع: مارگون.

نظرات بینندگان