کد خبر: ۱۲۱۶۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱:۴۱ - ۰۴ تير ۱۳۹۰

چرا آیت الله ایمانی بر سر مسئولین ارشد استان فارس فریاد کشید؟

سجادی و علی الخصوص دهقانان، بیشتر از ان که خود را مدیران اجرایی بدانند، در قامت تئوری پردازانی یافته اند که سعی می کنند، از ضرورت ها بگویند. به جای این که شرایط را برای سرمایه گذاری فراهم کنند، از ضرورت سرمایه گذاری و چرایی آن سخن می گویند

شیرازه – دیروز آیت الله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، در خطبه های نماز جمعه بحثی را مطرح کردند که پیش ا زاین شیرازه طی دو مطلب با عنوان های «آلزایمر سیاسی سجادی» و «تناقضات رفتاری سجادی؛ از حمایت از هاشمی و جریان انحرافی تا نوکری مردم» این انتقادات را به زبانی دیگر به مسئولین ارشد استان از جمله سجادی سرپرست استانداری و دهقانان معاون امنیتی سیاسی استان بیان کرده بود و خواستار تغییر رویه آنان شده بود.


اما واقعا چه بر سر استان آمده است که روحانی صبور و گرانقدری همچون آیت الله ایمانی باید اینگونه بر سر مسئولین ارشد استانی فریاد بکشد؟

 

امام جمعه شیراز دیروز چه گفت؟

از مسئولان استان می خواهیم در سر مقاله روزنامه ها دروغ ننویسند و رئیس جمهور گفته که دروغ نگوئید و جلو دروغ ها را بگیرید چرا ما می گوئیم سرمایه گذار خارجی آمده ؟ کو این ها کجا هستند ؟  چرا دروغ می گوئیم

 این سرمایه گذار خارجی کجاست که هیچ کس آن ها را ندیده است ! چرا با این دروغ گوئی ها توقع مردم را بالا می برید؟ شما کارخانه های فعلی را نگه دارید سرمایه گزاری خارجی پیش کشتان باد. بجای جلسات محفلی سیاسی بیایید برای مشکلات مردم برنامه ریزی کنید . چرا سفرهای خارجی و افراد معلوم الحال را دعوت کرده حاتم بخشی می کنید ؟ چرا سرمایه گذار داخلی را حمایت نمی کنید؟ برخی روزنامه چرا روزی نامه شده اند و مرتب حرف دروغ را منتشر می کنند ؟!

چرا سهم صادرات ما در سال در سال 89 کمتر از سال 88 است ؟  بازرگانی استان اعلام کرده در سال 1404 میزان صادرات فارس به خارج باید به ارزش تقربی 12میلیارد و3 میلیون دلار باشد آیا با این وضع موجود ما می توانیم به این رقم برسیم ؟! دغدغد و غصه ما  این است که مردم فارس چه گناهی کرده اند که کارخانه جات مهم و اثر گذار مرتب در حال تعطیل شدن هستند ؟ آوردن سرمایه گذار مبارکتان، این ها را که دارید حفظ کنید.در روزنامه خبر چهار هفته گذشته دیدم که اسمی از میزان صادرات فارس نیامده است چرا باید این چنین باشد ؟ چه کسی باید جواب گویی این وضع نابسامان اقتصادی فارس باشد .کشاورزان زکات دهنده ما تحت پوشش کمیته امداد درآمده اند. متاسفانه در مجموعه استان فارس گوش شنوایی برای شنیدن حرف و قول مردم نمی بینم . خداوندا ما را به راهی که رضایی تو در آن است و گردانندگان امور ما را به راهی که رضایت تو ومردم است هدایت فرما.   

 

چرا مسئولین با آمار صحبت نمی کنند؟

سایت استانداری فارس، این روزها محلی شده است برای انتشار سخنان شعارگونه ی سرپرست و معاون سیاسی امنیتی او. این در حالی است که در صورت انجام کار و یا انعقاد قرارداد اقتصادی و بسترسازی برای سرمایه گذاری، باید مدارک و آمار ارائه شود حتی اگر فعالیت اندکی صورت گرفته باشد. اما تیترهای سایت مطالب استانداری از جنس شعارند:

*دهقانان (معاون سیاسی امنیتی): جذب فرصت های سرمایه گذاری به گفتمان غالب در توسعه اقتصادی استان تبدیل شده است

*سجادی(سرپرست استانداری): استان فارس بهشت سرمایه گذاری ایران است

*سجادی: تولید کنندگان فارس به افق صادراتی نظاره کنند

*حسینی (معاون امور عمراني): کم کای در پیگیری مصوبات سفرهای استانی رئیس جمهور پذیرفتنی نیست

*سجادی: مشکلات فضای آموزشی مناطق دورافتاده باید برطرف شود

*سجادی: فارس اشتغال و تولید را در کنار یکدیگر می خواهد

*دو دستگاه اجرایی استان از سرپرست استانداری فارس تذکر جدی دریافت کردند

*دیدار سفیران کشورهای خارجی مقیم قطر با اعضای اتاق بازرگانی استان فارس

*بازدید هیئت سفیران کشورهای خارجی مقیم قطر از آثار و اماکن تاریخی و فرهنگی استان فارس

*سجادی: فارس به فضای جهاد اقتصادی نیاز دارد نه فضای انتخاباتی

*سجادی: منابع بانک ها باید به سمت تولید و اشتغال پایدار هدایت شود

 

در این میان تنها خبری که تا حدودی امیدبخش بوده است، آغاز عملیات اجرایی پروژه 8350 میلیارد ریالی مجتمع ذوب آهن و فولاد شهرستان اقلید بود که از مصوبات سومین سفر رئیس جمهور به استان می باشد.

 

با توجه به تیترهای فوق که همگی در سایت استانداری فارس موجود می باشد، فضای کلی استانداری فارس بیشتر از آن که فضای کار و رفع محرومیت ها از استان و بسترساز برای سرمایه گذاری باشد، فضای شعار دادن، از آرزوها گفتن، تئوریپردازی کردن و ... می باشد که البته همگی با نیت سوء قدرت طلبی بیان می شود چرا که سجادی برای تثبیت در استانداری فارس و رسیدن به مقام استانداری، باید فضایی بدون حاشیه و در راستای خدمتگزاری از خود نشان دهد. طرحی زیرکانه که البته با هجمه سنگین و البته دلسوزانه ی آیت الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز مواجه شد.

به گزارش شیرازه، به نظر می رسد، سجادی و علی الخصوص دهقانان، بیشتر از ان که خود را مدیران اجرایی بدانند، در قامت تئوری پردازانی یافته اند که سعی می کنند، از ضرورت ها بگویند. به جای این که شرایط را برای سرمایه گذاری فراهم کنند، از ضرورت سرمایه گذاری و چرایی آن سخن می گویند. لذا چاره ای ندارند که این شعارها و سخنان به ظاهر زیبا را به جای بیلان کار به خبرنگاران تحویل دهند و در روزنامه هایی که به قول آیت الله ایمانی روزی نامه شده اند، به چاپ برسانند.

 

 

چرا هیچ گزارشی از سفر 20 سفیر مقیم قطر به شیراز ارائه نمی شود؟

اگرچه طبق اخبار، هدف از سفر این افراد به شیراز در راستای اقتصادی و فرهنگی بیان شده بود و این گروه در روز اول حضور در شیراز با اعضای اتاق بازرگانی استان جلسه ای داشتند اما چرا هیچ گزارش و خبری دال بر تحقق اهداف سفر این افراد به شیراز، منتشر نمی شود؟

گفتنی است امام جمعه شیراز دیروز در خطبه های نماز جمعه در خصوص سفر این سفرا به شیراز این گونه گفته بودند: « چرا سفرهای خارجی و افراد معلوم الحال را دعوت کرده حاتم بخشی می کنید؟»

 

 شیرازه تا چندی دیگر گزارشی مبسوط از چرایی و روند سفر این افراد به استان منتشر خواهد کرد.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
علی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۴ تير ۱۳۹۰
1
ما مثل کوه پشت سر اقای ایمانی هستیم.

ای کاش ایشان سال ها قبل امام جمعه شهرمان شده بودند.

ممنون