کد خبر: ۱۲۱۶۸۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷

پیام تسلیت شخصیت ها، سازمان ها ونهادهای دولتی در پی درگذشت آیت الله ایمانی/ 3 روز عزای عمومی در فارس

در پی درگذشت آیت‌الله اسد الله ایمانی، از سوی استانداری فارس ۳ روز عزای عمومی در استان فارس اعلام شد.
۳ روز عزای عمومی در فارس + پیام تسلیت مسئولان
به گزارش شیرازه، اسماعیل تبادار استاندار فارس به دنبال وقوع ضایعه درگذشت آیت الله اسد الله ایمانی، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه شیراز، سه روز در این استان عزای عمومی اعلام کرد.

آیت الله اسدالله ایمانی امام جمعه شیراز، شب گذشته ۱۷ اردیبهشت ماه به دلیل بیماری کلیوی در بیمارستان نمازی شیراز درگذشت.

در ادامه پیام تسلیت شخصیت ها، سازمان ها ونهادهای دولتی در پی درگذشت آیت الله ایمانی آمده است:

*پیام تسلیت آیت الله علی اکبر کلانتری نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری


انّا لله و انّا الیه راجعون
رحلت عالم مجاهد، و یار دیرین امام و مقام معظم رهبری، حضرت آیة الله ایمانی رحمة الله علیه موجب تأثر و تألم خاطرِ دوست داران اسلام و انقلاب شد. آن مبارز خستگی ناپذیر، چه پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و چه پس از آن، همواره در صف مقدم حمایت از ولی فقیه و از وفاداران به نظام مقدس جمهوری اسلامی بود. آن مرد بزرگ، با چهل سال تلاش بی وفقه در سنگر امامت جمعه، همراه با تقویت و توسعه حوزه های علمیه، منشأ خدمات فراوان گردید. ارتحال این شخصیت انقلابی را به محضر مقام معظم رهبری، حوزه های علمیه، مردم شریف فارس به خصوص اهالی محترم شیراز و کازرون و به خاندان مکرم و فرزندان محترم ایشان تسلیت گفته علو درجات را از درگاه خدای متعال برای آن مرحوم مسألت دارم.
با آرزوی توفیقات الهی


*پیام تسلیت مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان فارس

انّالله و انّا الیه راجعون
قال رسول الله (ص) اذا مات العالم الفقیه ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدّها شیء.
ارتحال عالم ربّانی، مجاهد وارسته، فرمانده چهار دهه قرارگاه ایمان و تقوی و خطیب ارزشمند و توانای نماز جمعه، حضرت آیت الله ایمانی، نماینده محترم مقام معظّم رهبری در استان فارس و امام جمعه فقید شیراز را به مقام عظمای ولایت، علماء اعلام، مردم شریف و ولایتمدار استان فارس و بیت محترم و مکرّم ایشان تسلیت عرض می نمایم.

آن عالم جلیل القدر در دوران مبارزه و نهضت حضرت امام خمینی ره از هیچ گونه تلاشی مضایقه نکرد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سنگر امامت جمعه و مسئولیت های متعدّد دیگر، نقش تأثیرگذار خود را ایفاء نمود. تلاش بی نظیری در تربیت و تزکیّه طلاب علوم دینی و احیاء حوزه های علمیه استان، بخصوص حوزه های علمیّه شهر شهر شیراز داشت. ایشان همیشه یار و غمخوار محرومین و مستضعفین، بویژه مردم حاشیه نشین شهر بوده و همواره مشکلات آنان را پیگیری می نمودند. هیچگاه حتی در دورانی که با بیماری جسمانی دست و پنجه نرم می کردند، از دغدغه های مردم غافل نبود و تمام همّت خود را برای رفع مشکلات استان بکار گرفت. سربازی ولایت را از افتخارات خود می دانست و رضایت خداوند و خشنودی مقام معظّم رهبری را در کارهای خود مد نظر داشت.

اینجانب بار دیگر این مصیبت را به مردم شریف استان فارس تسلیت عرض نموده و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علوّ درجات و رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می نمایم.
حسین ملک مکان

*پیام تسلیت جامعه اساتید حوزه علمیه فارس

انّا لله و انّا اليه راجعون
ارتحال عالم مبارز، یار دیرین امام و مقام معظم رهبری، نماینده معزّز ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز حضرت آیة الله ایمانی رحمة الله علیه، موجب تأسّف و تأثر گردید. عمر پربرکت ایشان سرشار از وفاداری و تلاش در جهت حفظ و تقویت نظام و انقلاب و حضور در سنگرهای مختلف خدمت، بالأخص امامت جمعه، سپری گردید. ارتحال این عالم مبارز را به محضر مقام معظم رهبری، جامعه محترم روحانیت، حوزه های علمیه ، مردم شریف فارس و خاندان محترم ایشان، تسلیت گفته و از درگاه احدیت برای آن سفر کرده ، رحمت واسعه و برای بازماندگان و بیت محترم ، صبر و اجر مسألت داریم.


*پیام تسلیت جامعه روحانیت شیراز
جامعه روحانیت شیراز در پی ارتحال آیت‌الله اسدالله ایمانی پیام تسلیتی صادر و از مردم برای شرکت در مراسم تشییع این عالم بزرگوار دعوت کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

«ارتحال عالم جلیل‌القدر، مفسر قرآن کریم حضرت آیت‌الله حاج شیخ اسدالله ایمانی نماینده مقام معظم رهبری در استان فارس و امام جمعه محبوب شیراز و یار راستین امام و رهبری موجب  تأثر و تأسف فراوان گردید.
این عالم مجاهد در طول عمر با برکت خویش در حمایت از امام راحل، مقام معظم رهبری مدظله العالی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاش و کوششی دریغ نکردند و پشتیبانی قوی برای اهل ایمان بودند.
جامعه روحانیت شیراز این ضایعه مولمه را به پیشگاه اقدس حضرت بقیه الله الاعظم (عج)، محضر مراجع عظام تقلید خاصه مقام معظم رهبری مدظله العالی، علمای اعلام، روحانیون و طلاب، حوزه‌های علمیه، شاگردان، بیت مکرم و معظم ایشان، مردم شریف و ولایتمدار استان فارس و بوشهر به ویژه مردم شهر مقدس شیراز و کازرون تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای آن فقید سعید علو درجات را مسئلت می‌نماییم.


*پیام تسلیت علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی

متن پیام دکتر لاریجانی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون

رحلت روحانی جلیل القدر آیت الله اسدالله ایمانی نماینده، ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه سابق شیراز و نماینده مجلس خبرگان رهبری موجب تأسف و تأثر گردید، ایشان عالمی ساده زیست، نیک اندیش و از مبارزان صف اول انقلاب و پشتیبان نظام بودند که در سنگر‌های متعدد سیاسی، علمی و فرهنگی خدمات فراوانی به کشور عرضه داشتند.
این عالم ربانی علاوه بر توجه ویژه به نشر و ترویج معارف اسلامی تألیفات و آثار متعددی در زمینه علوم دینی از خود بر جای گذاشتند. اینجانب ضمن عرض تسلیت فقدان این روحانی بزرگوار به مقام معظم رهبری، روحانیت و حوزه‌های محترم علمیه، مردم شریف استان فارس و بیت مکرم ایشان برای آن مرحوم رحمت واسعه و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.


*پیام تسلیت مجمع نمایندگان فارس

متن پیام به شرح زیر است:

درگذشت حاج اسدالله ایمانی امام جمعه گرانقدر کلانشهر شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس و نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری موجب تاثر و تالم عمیق شد، لذا این ضایعه عظیم را به مقام معظم رهبری، ملت شریف ایران و مردم شریف فارس و شهرستان کازرون تسلیت عرض کرده و برای آن فقید سعید علو درجات و بیت معظم ایشان صبر جمیل خواستاریم. روحش شاد و با شهدا محشور باشد.

*پیام تسلیت شورای شهر شیراز

به‌دنبال درگذشت آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده سابق ولی فقیه در فارس، پیام تسلیتی از سوی شورای شیراز صادر شده است.

در این پیام آمده است؛

با نهایت تأسف و تأثر درگذشت حضرت آیت الله حاج شیخ اسدالله ایمانی، امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس که عمری را در سنگر نمازجمعه در شهرهای کازرون، بوشهر و شیراز صرف تبلیغ معارف دینی و بیان مبانی و اصول نظام جمهوری اسلامی کرد، را به محضر رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهروندان استان‌های فارس و بوشهر، بیت آن مرحوم و جامعه روحانیت تسلیت عرض نموده و برای شادی روح آن فقیه مبارز طلب غفران و رحمت الهی و برای بازماندگان و بیت مرحوم آیت الله ایمانی طلب صبر و سلامتی می کنیم.


*پیام تسلیت فرماندار شیراز

فرماندار شیراز در پی درگذشت نماینده، ولی فقیه در شیراز پیام تسلیتی صادر کرد.

در متن این پیام آمده است:

درگذشت عالم وارسته و مجاهد خستگی ناپذیر و یار صدیق رهبری، حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین آیت الله اسدالله ایمانی امام جمعه گرانقدر شهر شیراز که بیان شیوایش در منابر و خطبه‌های نماز جمعه، همواره نمایانگر تدین و عشق او به شریعت احمدی و دین محمدی بود، موجب تاثر و تاسف عمیق گردید.

اینجانب این ضایعه دردناک را به امام زمان (عج)، مقام معظم رهبری، مردم شریف شهرستان شیراز، و بیت محترم و فرزندان گرامی ایشان تسلیت عرض نموده، برای روح بزرگ آن عالم ربانی علو درجات و برای بازماندگان و علاقه‌مندان صبر جمیل و اجر جزیل از خداوند بزرگ مسئلت می‌نماییم.

انتظار می‌رود، مردم ولایتمدار شهرستان شیراز آنطور که شایسته مقام آن مرحوم است در مراسم های برگزار شده حضور به هم رسانند.
پیام تسلیت فرمانده نیروی انتظامی استان فارس


*پیام تسلیت فرمانده انتظامی استان فارس

در پیام سردار احمد علی گودرزی فرمانده انتظامی استان فارس آمده است:

درگذشت حضرت آیت الله اسد الله ایمانی این عالم جلیل القدر که عمری را در سنگر تهذیب نفس و مبارزه با طاغوت سپری کرد، مایه تأسف و تألم خاطر همگان گردید.

اینجانب رحلت این مجاهد فی سبیل الله که نزدیک به ۱۰ سال سمت نمایندگی ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز را به عهده داشتند را تسلیت عرض نموده و از خداوند متعال برای این عالم بزرگ علو درجات و برای بازماندگان به ویژه خانواده ایشان صبر و اجر مسئلت می‌نمایم.


*پیام تسلیت سپاه فجر

متن کامل این پیام تسلیت به شرح ذیل می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون
«اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدّها شیء الی یوم القیامه»

 حضرت آیت الله ایمانی در طول عمر پر برکت خود خدمات فراوانی به جهان اسلام و عالم تشیع نمود و همواره منادی اخلاق و تقوا بود و شاگردان بسیاری در محضر ایشان پرورش یافتند.

اين عالم وارسته به راستی مصداق بارز «العلماء امناء الرسل» بود که نقشی مؤثر در تبیین و تبلیغ اسلام ناب محمدی (ص) ایفا نمود و در عین حال به عنوان عارفی پرهیزگار در مسیر کمال انسانی و ترویج احکام الهی در جامعه گام بر می‌داشت.

 آن مجاهد فی سبیل الله با عمری تلاش و مجاهدت چه در مبارزه با طاغوت و چه در سنگر امامت جمعه  استان های بوشهر و فارس و  چه در کرسی‌های  دانش و نظریه‌پردازی، خدمات بی‌بدیلی به اسلام ومردم شهید داده استان فارس نمود.

سپاه فجراستان فارس
ضایعه ارتحال فقیه اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام، حضرت آیت‌الله اسدالله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و  عضو ادوار مجلس خبرگان رهبری را به محضر شریف حضرت ولیّ عصر عجل لله تعالی فرجه الشریف, رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی) بالاخص مردم شریف و لایتمدار استان فارس و بیت معزز و محترم ایشان تسلیت گفته و از درگاه خداوند منان علو درجات آن فقید سعید را مسئلت داریم .


*پیام تسلیت جهاد دانشگاهی فارس

جهاد دانشگاهی فارس در پی درگذشت مرحوم آیت‌الله اسدالله ایمانی، نماینده سابق ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز، عالم مجاهد، فقیه ارزشمند، انقلابی نستوه و یار دیرین امام و رهبری پیام تسلیتی صادر كرد.

در این پیام آمده است:

بسم‌الله‌ الرحمن الرحیم

اِذا ماتَ العالِمُ انثَلَم فی الاسلام ثلمهٌ وَ لَاَیُسدّها شیءٌ اِلی یَومِ القیامه

عالم مجاهد، فقیه ارزشمند، انقلابی نستوه و یار دیرین امام و رهبری حضرت آیت‌الله ایمانی امام جمعه شیراز و نماینده محترم ولی فقیه در فارس که عمر پربرکت خود را در شکل‌گیری انقلاب اسلامی، استقرار نظام جمهوری اسلامی و ایفای مسئولیت‌های خطیر در کشور مخصوصاً استان فارس سپری کرد به دیدار معبود شتافت.

نام و یاد و آموزه‌های آن بزرگ‌مرد همواره بر تارک فرهنگ فارس خواهد درخشید.

جهاد دانشگاهی استان فارس این ضایعه جبران‌ناپذیر را به امام عصر(عج) مقام معظم رهبری مدظله العالی و علماء و مراجع بزرگوار ایران و فارس و خانواده محترم ایشان و ملت شریف شیراز و فارس تسلیت عرض نموده، غفران و رضوان را برای آن فقید سعید و صبر جمیل و اجر جزیل را برای بازماندگان از خداوند منّان مسئلت می‌کند.


پیام تسلیت رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز

در پیام دکتر علی بهادری، آمده است:
انا لله و انا الیه راجعون
در گذشت عالم وارسته حضرت آیت الله "اسدالله ایمانی"، نماینده محترم ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز را به رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم انقلابی و متدین استان فارس، حوزه های علمیه و ارادتمندان و خاندان مکرم ایشان تسلیت می گویم.
حضور این فقیه مجاهد از روزهای آغازین نهضت اسلامی و همراهی ایشان با بنیانگذارجمهوری اسلامی ایران و تبعیت و همکاری با رهبر معظم انقلاب اسلامی و دفاع از ارزش های والای انقلاب اسلامی، از خصوصیات بارز این روحانی انقلابی بود که در یاد و خاطره مردم فهیم استان فارس و سراسر کشور به یادگار خواهد ماند.
حضور ارزشمند این روحانی آگاه به عنوان نخستین نماینده ولی فقیه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، باعث تاثیرات ارزنده ای در ارتقای معنوی و رشد و بالندگی اساتید، کارکنان و دانشجویان این دانشگاه بوده است.
او در سالیان اخیر با وجود تحمل بیماری و عوارض ناتوان کننده آن، لحظه ای دست از تلاش و مبارزه در راه هدایت مردم و تقویت حوزه های علمیه برنداشت و همواره در پاسداری از ارزش های والای انقلاب اسلامی استوار و ثابت قدم ماند.
این ضایعه بزرگ، مصیبت جانکاه و واقعه تلخی است که امیدوارم خداوند بزرگ به فضل خود آن را جبران نموده و تحمل آن را برای بازماندگان و مردم استان فارس آسان گرداند و ایشان را با بندگان شایسته خویش محشور نماید.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
0
پیام مجمع نمایندگان فارس مناسب شخصیت حضرت آیه الله ایمانی نیست