کد خبر: ۱۲۱۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۱ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷

تحصيل دانشجوي عضو تيم ملي كاراته افغانستان در دانشگاه پيام نور زرقان

دانشجوي دانشگاه پيام نور زرقان كه در تيم ملي كاراته افغانستان عضويت دارد در حاليكه 21 سال دارد، بيش از 40مدال رنگي دركارنامه ورزشي خود ثبت كرده است.
به گزارش شیرازه، شكوفه جعفري از اتباع خارجي و دانشجوي اين دانشگاه با همت و تلاش و صرف فعل "خواستن، توانستن" مدالهاي رنگارنگي از مسابقات كاراته سبك كيوكوشين شهرستاني، منطقه اي، استاني و كشوري را بدست آورده است.
شكوفه، علاقه فوق العاده زيادش از سال87 با حمايت پدرش به رشته كاراته را عامل جذبش به اين رشته مي داند، بطوريكه در سال 95 به عضويت فدراسيون جهاني كاراته در ژاپن و در سال 96 به عنوان مربي شايسته رشته كاراته در شهرستان شيراز انتخاب مي شود.
اين دختر افغانستاني در حال حاضر دانشجوي رشته حقوق است و عليرغم فعاليت تحصيلي، خودش را براي تورنمنت داخلي و خارجي پيش رو آماده مي كند.
وي از آرزويش كه حضور در مسابقات جهاني كاراته دانشجويي است، مي گويد: ساعت هاي زيادي در روز مشغول به تمرين هستم و يقين دارم، پيشرفت و كسب موفقيت در رشته رزمي مستلزم تمرين بسيار است و آرزو دارم در تيم دانشجويان پيام نور در مسابقات جهاني دانشجويي شركت كنم.

اين رزمي كار جوان ادامه داد: تورنمنت هاي زيادي در سال برگزار مي شود كه اگر مسئولان دانشگاهي استاني وكشوري توجه بيشتري به اين رشته در بين دانشجويان پيام نور داشته باشند و امكانات مناسبي فراهم كنند، اين پتانسيل در بانوان دانشجو وجود دارد كه در اين مسابقات مدال هاي خوش رنگي كسب كنند.

جعفري با توجه به توانايي خود ابراز اميدواري و اظهار داشت: در صورت حمايت مسئولين دانشگاه پيام نور و حضور در مسابقات جهاني دانشجويي با درخشش و كسب مدال، بتوانم نام دانشگاه پيام نور را جهاني كنم.

دارنده بيش از 40 مدال رنگارنگ ورزشي ديگر دوستان دختر هم دانشگاهي خود را به سمت ورزش رزمي دعوت وافزود: نمي دانم چرا وقتي اسم وزرش رزمي به ميان مي آيد اكثر بانوان و خانواده ها احساس خشونت دارند، در حاليكه در كنار همه سختي هايي كه دارد، استقامت روحي وجسمي ورزشكاران دختر را افزايش و دانشجويان دختر مي توانند در كنار تحصيل به اين ورزش رزمي بپردازند.

گفتني است، شكوفه جعفري متولد 1375 داراي دان 3 كاراته سبك كيوكوشين، كارت مربي گري درجه 3 وكارت داوريjc مي باشد و شاگردان زيادي را در اين رشته رزمي تعليم داده است.
نظرات بینندگان