کد خبر: ۱۲۱۷۲۴
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
مدیرکل ارتباطات فارس:

بیش از 90 درصد روستا‌های فارس زیرپوشش اینترنت پرسرعت قرار می‌گیرد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: تا پایان امسال بیش از 90 درصد روستا‌های بالای 20 خانوار استان زیرپوشش اینترنت پرسرعت قرار می‌گیرد.
به گزارش شیرازه، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس گفت: دولت موظف است تا پایان برنامه ششم توسعه بیش از 90 درصد از روستا‌های بالای 20 خانوار را مجهز به اینترنت پرسرعت کند.

مهرداد سهرابی افزود: اینترنت پرسرعت امسال در2 مرحله  پوشش جاده‌‌ای و روستایی که ارتقاء به نسل 4 را دارند در قانون برنامه توسعه پیش‌بینی شده‌است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس خاطرنشان کرد: در حوزه امنیت اطلاعات با توجه به حساسیت‌هایی که برای دستگاه‌های اجرایی وجود دارد یک سند با عنوان سند افتا یا امنیت فضای  تولید  و تبادل اطلاعات تهیه که براساس آن هریک از دستگاه‌ها موظف به اجرای آن هستند.

سهرابی تصریح کرد: امن‌سازی فضا‌های مجازی  و حوزه‌های مرتبط  شامل زیرساخت‌های ارتباطی، شبکه، نرم‌افزار، سخت‌افزار و مشاوره از جمله رویکردها در حوزه امنیت اطلاعات است.

وی بیان داشت: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سنوات گذشته با همکاری مرکز مدیریت راهبری افتا ریاست جمهوری در 4 حوزه خدمات مدیریتی، عملیاتی، فنی  و آموزشی اقدام به صدور مجوز برای شرکت‌های واجد شرایط کرده‌است.

این مسؤول اضافه کرد: نخستین دوره آموزشی نظام مدیریت  امنیت اطلاعات یا نما  با حضور سازمان فناوری اطلاعات ایران به عنوان مجری، مرکز مدیریت راهبری افتا استان فارس، سازمان نظام صنفی رایانه‌ای، پارک علمی و فناوری، اداره کل پست  و شرکت دانش‌بنیان  با حضور 77 کارشناس از 40 شرکت فعال در حوزه امنیت  اطلاعات به مدت 2 روز در شیراز برگزار شد.

سهرابی ابراز داشت:  افزایش استاندارد‌های امنیت اطلاعات و ارتباطات  و شرکت‌هایی دارای مجوز برای ارائه خدمات مشاوره در قالب شرکت‌های خصوصی و انتقال آن به استان‌های بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد از دیگر اهداف این همایش است.

فارس

نظرات بینندگان