کد خبر: ۱۲۱۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۸ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷

آتش‌ یک خانه را در شیراز خاکستر کرد

آپارتمانی در خیابان عادل‌آباد شیراز بر اثر حادثه‌ی آتش‌سوزی، دچار خسارت‌ فراوانی شد.
به گزارش شیرازه، ظهر روز گذشته سه شنبه وقوع یک فقره آتش‌سوزی در محدوده‌ی خیابان عادل آباد به یک خانه خسارت فراوانی وارد کرد.

مصطفی صفری فرمانده آتش نشانان اعزامی در این خصوص گفت: هنگام رسیدن آتش نشانان به محل حادثه یکی از واحد های ساختمان مسکونی شعله های آتش بهمراه دود به بیرون متصاعد میشد که بنا به اظهار ساکنین، با وقوع این آتش سوزی تمام افراد از ساختمان خارج شدند.

وی اضافه کرد: آتش نشانان بلافاصله ضمن قطع برق و گاز محل حادثه، وارد ساختمان شده و با توجه به نبود مالک بعد از باز کردن درب واحد مسکونی به گروه های دو نفره تقسیم شده و با چندین رشته لوله آبدهی به مقابله با شعله های آتش پرداخته و آن را کاملا خاموش و همچنین از گسترش آن به طبقات فوقانی جلوگیری کردند .

صفری ادامه داد: همزمان گروه نجات برای یافتن افراد گرفتار احتمالی به جستجو در واحدهای مسکونی مشغول شدند که پس از جستجوی کامل طبقات این ساختمان از نبود افراد گرفتار اطمینان حاصل کردند.

این فرمانده آماده آتش نشانی ادامه داد: در این آتش سوزی خوشبختانه به هیچ یک از ساکنان این ساختمان مسکونی آسیب جانی نرسید و فقط خسارت مالی برجای ماند.

صفری خاطرنشان کرد که علت بروز این آتش سوزی و محاسبه‌ی میزان زیان وارده هم اکنون از سوی کارشناسان سازمان آتش‌نشانی شیراز درحال بررسی است .

روابط عمومی آتش‌نشانی شیراز در عین‌حال به مهمترین عوامل آتش سوزی در ساختمان‌ها اشاره و اضافه کرده است که پخت و پز، رها كردن ماهي تابه حاوي روغن يا قابلمه غذا روي شعله گازي كه در كنار مواد اشتعال‌زا قرار دارد، وسايل گرمازا و مجاورت آنها با وسایل چوبی و پلاستیکی و پارچه‌ای قابل اشتعال، لوازم برقی که کابل اتصال آنها دارای روکش استاندارد و مقاوم نباشد، آبگرمکنی که کارکرد درستی نداشته باشد، آتش‌بازی توسط کودکان و سیگاری که به شکل نیمه سوخته رها شده باشد، از مهمترین عوامل بروز آتش‌سوزی در ساختمان‌ها خصوصا اماکن مسکونی است.

براساس این گزارش، بازی با وسایل قابل اشتعال و آتش‌بازی توسط کودکان، بالغ بر 5 درصد از علت آتش‌سوزی‌های خانگی را تشکیل می‌دهد.


نظرات بینندگان