کد خبر: ۱۲۱۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۴ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

کسی جرات ورود به عرصه کارآفرینی ندارد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران، ضمن تاکید بر لزوم آسان سازی روند کارآفرینی در کشور گفت: آنقدر در مقابل کارآفرینان مانع تراشی کرده ایم و قوانین پیچیده را سد راهشان ساخته ایم که کسی جرات ورود به این عرصه را ندارد.
به گزارش شیرازه، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران امروز در همایش تخصصی مدیران حقوقی شرکت شهرک های صنعتی کشور در شیراز گفت: اگر فضای کسب و کار برای فعالیت کارآفرینان فراهم نشود و موانع باشد، کسی حاضر به سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی نمی شود.
صادق نجفی ادامه داد: چرا در کشوری که از تمام زیرساخت ها، مزیت ها و ظرفیت های لازم برخوردار است نتوانسته ایم به اقتصاد مردم و اشتغال جوانان پاسخ مناسب دهیم؟ پاسخ این سوال به کوتاهی و بی تفاوتی برخی از ما مسئولان و متولیان باز می گردد.
نجفی گفت: اگر کسی قصد کاری هم داشته باشد آنقدر در پیچ و خم اداری او را سرگردان می کنیم که از ادامه کارش منصرف می شود.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران اضافه کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که کارآفرین تمام کارهای خود را از طریق سیستم پورتال این سازمان و وزارتخانه انجام دهد و نیازی به مراجعه حضوری نداشته باشد.
وی گفت: سال گذشته سازمان محیط زیست، برخی واحدهای مستقر در شهرک های صنعتی سراسر کشور را 13 هزار و 500 میلیارد تومان جریمه کرد که تعدادی از این واحدها که توان پرداخت جریمه نداشتند با چندین نیروی کار تعطیل شدند.
نجفی افزود: اگر به این واحدها برای پرداخت جریمه هایشان چند ماه فرصت داده می شد قطعا به تعطیلی آنها نمی انجامید.
وی گفت: مجموعه سخت گیری های بی موردی که توسط مدیران و کارکنان شهرک ها و نواحی صنعتی در سراسر کشور به کارآفرینان گرفته شد سبب شده که امروز 60 درصد صنایع در بیرون از این شهرک ها شکل گیرند و همین امر سبب شده که به محیط زیست نیز آسیب هایی وارد شود.

ایرنا
نظرات بینندگان