کد خبر: ۱۲۱۷۳۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۷ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری:

اروپا مکارتر از آمریکا است/ مسئولان چشم ها را بیشتر باز کنند

نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری در تحلیل آینده برجام گفت: اروپا به‌مراتب زیرکانه‌تر از آمریکا عمل خواهد کرد.
به گزارش شیرازه، آیت‌الله علی‌اکبر کلانتری نماینده فارس در مجلس خبرگان رهبری در تحلیل آینده برجام با توجه به خروج آمریکا از این قرارداد بین‌المللی اظهار داشت: اروپا نیز مانند آمریکا قابل‌اعتماد نیست بلکه به‌مراتب زیرک‌تر و مکارتر عمل خواهد کرد و کار نیز با آنان مشکل‌تر است.

وی با بیان اینکه در برابر آمریکا و اروپا، مسؤولان کشور باید چشم‌ها را بیش از گذشته باز کنند، خاطرنشان کرد: ترامپ آشکارا موضع خود را اعلام کرد اما مسؤولان اروپایی زیرکانه کار خود را انجام می‌دهند و مشخص است که آنان منافع بی‌شمار خود با آمریکا را به ارتباط با ایران ترجیح خواهند داد.

عضو هیات علمی دانشگاه شیراز افزود: امید است که مسؤولان ما با استفاده از تجربه عملی برجام دیگر به انگلستان، فرانسه و کشورهای مشابه دل‌خوش نکنند، چراکه آنان جز به منافع خود، به چیز دیگری نمی‌اندیشند.

کلانتری خطاب به مسؤولان کشور ادامه داد: دولت روحانی باید بپذیرد که هیچ‌کدام از کشورهای مورد مذاکره قابل‌اعتماد نیستند و با نصب العین قراردادن رهنمودهای رهبری و با معیارهای انقلابی و تکیه‌بر توانمندی داخلی، کشور را مدیریت کنند.

این نماینده مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: رهبری سال‌ها پیش بارها تأکید کردند که به مذاکره خوش‌بین نیستند چراکه 40 سال است از آمریکا خلف وعده و پیمان‌شکنی دیده‌ایم و البته این طبیعت انسان‌های شرور و فاقد فضایل اخلاقی و انسانی است که همواره دچار عجب و خودخواهی هستند.

وی با بیان اینکه انسانی‌هایی که تقوا و ایمان ندارند به وعده خود نیز عمل نخواهند کرد، اظهار داشت: شوربختانه هر چه به برخی از گروه‌های داخلی تجارب تلخ اعتماد به آمریکا را ذکر کردیم، بی‌فایده بود؛ رژیمی که به‌هیچ‌عنوان قابل‌اعتماد نبوده و نیست.

این استاد دانشگاه شیراز افزود: واقعاً انسان از این‌همه وقاحت تعجب می‌کند که رئیس‌جمهور یک کشور بااین‌همه مذاکره و گفت‌وگو در منظر جهانی، به‌راحتی در تلویزیون ظاهرشده و قراردادی بین‌المللی را لغو می‌کند که چنین اخلاقی نشان از انحطاط اخلاقی یک انسان دارد.

کلانتری همچنین گفت: با توجه به این تجربیات عملی و پیمان‌شکنی‌ها، امید است که برخی افراد غافل و خوش‌بین داخلی از خواب غفلت بیدار شده و مدام دم از مذاکره با آمریکا نزنند، چراکه مذاکره باید با فردی صورت گیرد که عاقل باشد و مذاکره با یک انسان دیوانه به‌دوراز خردورزی است.

یادآور می‌شود دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا سه‌شنبه‌شب گذشته در یک برنامه تلویزیونی رسماً خروج آمریکا از برجام را اعلام کرد.

فارس

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
0
البته دو کشور چین و روسیه نیز با ما عقد اخوت نبسته اند و کاملا غیر قابل اعتمادند.نگرانی از بی اعتمادی شامل همه کشورهای مانده در برجام است.
استاد دانشگاه شیراز
Iran (Islamic Republic of)
پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
0
....مذاکره با یک انسان دیوانه به‌دور از خردورزی است.... این عبارت درستی است اما اگر منظورتان از دیوانه ترامپ است سخت در اشتباهید زیرا این دیوانه در تدبیر و سیاست نرخ بیکاری را در کشورش به چهار درصد رساند و هزینه جنگ افروزی هایش را از اعراب منطقه مطالبه کرد و..... اما با این همه ادعای عقل و این همه ثروت در رفع بدیهی ترین مشکلات جامعه درمانده ایم.