کد خبر: ۱۲۱۷۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۳ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۷

پایگاه انتقال خون جهرم بین المللی خواهد شد

مدیر کل انتقال خون فارس گفت: در حال ارزشیابی صدور پلاسما از پایگاه انتقال خون جهرم به خارج کشور هستیم؛ این اقدام با هدف تبدیل پلاسما به فرآورده‌های خونی و دارویی و استفاده در کشور انجام می‌شود‌.
به گزارش شیرازه، ترابی مدیر کل انتقال خون فارس اظهار داشت: تیمی بین‌المللی در آینده‌ی نزدیک برای تایید نهایی این فرآیند، از خارج کشور به جهرم سفر خواهد کرد‌.

وی خاطرنشان کرد: اگر این مهم (بین‌المللی شدن پایگاه انتقال خون جهرم) انجام شود، هم از لحاظ کیفی و هم از لحاظ توسعه پایگاه می‌تواند نقش ارزشمندی داشته باشد بنابراین همه باید در این امر کمک کنند‌.

ترابی با اشاره به اینکه جهرم، شهر توریسم درمانی است، افزود: بیش از ۴ برابر جمعیت شهرستان جهرم، بیمار به مراکز درمانی جهرم مراجعه می‌کنند و ما رسالت بزرگی در تامین نیاز خونی داریم. تجهیز پایگاه بنی‌هاشمی جهرم از اولویت‌های ماست‌.

مدیر کل انتقال خون فارس با بیان اینکه نیاز تشویق و حمایت شهروندان به سمت انتقال خون هستیم و مسئولین نیاز باید حمایت کنند، ابراز داشت: خیرین سلامت می‌توانند در تجهیز پایگاه‌های انتقال خون کمک شایانی انجام دهند. این عمل خیر رابطه مستقیمی با سلامت و درمان مردم دارد‌.

رییس پایگاه انتقال خون جهرم نیز به ایسنا گفت: پایگاه انتقال خون جهرم در سال ۶۲ تأسیس شده و هم‌اکنون مراکز درمانی شهرستان‌های جهرم و قیر و کارزین را تحت پوشش قرار می‌دهد.

عبدالرحمن محتشمی‌فر با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۴۰۰ تخت فعال و نزدیک به ۵۰۰ بیمار خاص تحت پوشش دائمی پایگاه انتقال خون جهرم هستند، افزود: جهرم قطب درمانی جنوب استان است و با توجه به بیمارستان‌های جدیدالاحداثی که در آینده‌ی نزدیک به سیستم درمانی جهرم متصل خواهد شد، نیاز به تأمین خون بیشتری داریم‌.

وی خاطرنشان کرد: باید فرهنگ اهدای خون نهادینه شود و نقش رسانه‌ها بارز است. هم‌اکنون ۹۷ درصد اهدا‌کنندگان آقایان هستند و ۳ درصد بانوان. نیاز است که بانوان نقش فعال‌تری داشته باشند. در واقع نیاز اساسی حضور مردم است‌.

محتشمی گفت: ارگان‌ها و رسانه‌ها نقش شایانی در فرهنگ‌سازی اهدای خون دارند و رسانه‌ی اخبار جهرم در این امر از رسانه‌های برتر استان است که قابل تقدیر است‌.

برچسب ها: جهرم ، فارس ، انتقال خون
نظرات بینندگان