کد خبر: ۱۲۱۷۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
در پی خروج آمریکا از برجام صورت گرفت:

تجمع اعتراضی و مطالبه گرانه دانشجویان شیراز در مقابل دفتر نمایندگی وزارت خارجه

جمعی از دانشجویان دانشگاه های شیراز در اعتراض به خروج ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ودر مقابل دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه این شهر تجمع کردند.
تجمع اعتراضی دانشجویان شیراز در مقابل دفتر نمایندگی وزارت خارجهبه گزارش شیرازه، جمعی از دانشجویان انقلابی دانشگاه های سطح شیراز در اعتراض به خروج ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و در ادامه پویش  تجربه اعتماد مقابل دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه  این شهر تجمع کردند.

قرائت بیانیه، طرح دیدگاه های دانشجویی، شعار علیه کارشکنی های دولت ایلات متحده و همچنین مطالبه از دولت برای اتخاذ تدبیر مناسب در مقابل این اقدام خارج از عرف سیاسی ترامپ بخشی از این تجمع دانشجویی بود.

نماینده دانشجویان معترض به اقدام خارج از عرف سیاسی ترامپ در سخنانی ضمن واکاوی پیشینه کارشکنی های امریکا، بر ضرورت اقدام هوشمندانه در مقابل این اقدامات تاکید کرد.

این دانشجوی جوان با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبی مبنی بر تاکید بر بی اعتمادی به امریکا، خواستار دقت دولتمردان در پیگیری امورات سیاست خارجه شد.

وی همچنین با اشاره به استمرار دشمنی دشمن، اعتماد به دولت های اروپایی را نیز بازی از قبل شکست خورده عنوان کرد.

سه روز پیش، ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا بعد از سخنان خود در کاخ سفید و طرح ادعاهای واهی علیه ایران و بیان این موضوع که آمریکا از برجام خارج می‌شود، فرمان اجرایی خروج از برجام را امضا کرد.

دانشجویان انقلابی دانشگاه های شیراز از ابتدای اردیبهشت ماه 97 در حرکتی خودجوش و در پویشی دانشجویی با عنوان تجربه اعتماد نسبت به یادآوری ناکامی های دولتمردان ایران در اعتماد به بیگانگان اعلام موضع کرده بودند.

به اعتقاد این فعالان جوان، دولتمردان باید موضعی فعال در قبال عمل به تعهدات از سوی مذاکره کنندگان در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اتخاذ کنند.

این فعالان دانشجویی همچنین نسبت به آغاز دور دوم مذاکرات که با عنوان برجام موشکی از ان یاد می شود نیز پیش تر به دولتمردان هشدار داده اند.

متن بیانیه دانشجویان نیز به شرح زیر است:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

وَمَكَروا وَمَكَرَ اللَّهُ وَاللَّهُ خَيرُ الماكِرينَ(سوره مبارکه آل عمران آیه ۵۴)
حمد و ثنای بی پایان پروردگار بزرگی را سزاست که ملت شریف و حق جوی ایران را کرامت بخشید تا در سایه نعمت اسلام و ولایت، تحت رهبری داهیانه و الهی حضرت امام خمینی (رضوان‌الله تعالی علیه) و ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) در عصر جاهلیت مدرن، منادی دفاع از مظلوم در برابر ظالمان خونخوار جهان گردد.

بی شک در فرهنگ غنی ایران اسلامی استکبارستیزی با تأکید بر اینکه مقاومت در برابر ظلم و جهاد علیه مستکبران و طاغوت‌ها و اشغالگران، یک تکلیف دینی و رسالت انسانی است،کاملا نمایان است.

از سال 1392 مسئولین محترم دولت در جهت برداشت تحریم های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ،با وجود بدعهدی های گذشته استکبار جهانی و هشدارهای مقام معظم رهبری‌ در این رابطه با کشورهایی معروف به گروه 1+5 برسر برنامه های هسته ای ایران، پای میز مذاکره نشستند.مذاکره ای که از همان ابتدا با دغل بازی و عهد شکنی طرف مقابل به خصوص دولت جنایتکار آمریکا همراه بود.

ما دانشجویان پیرو مکتب امام روح الله آن معمار کبیر انقلاب و سربازان امام خامنه ای عزیز در شیراز، هم صدا با تمامی دانشجویان سراسر کشور،با توجه به اقدام سخیف و گستاخانه آمریکا در خروج از توافقنامه برجام، ضمن اعلام انزجار از این اقدام، مواضع خود را به این شرح اعلام می داریم:

1-آمریکای جنایتکار را همچنان "دشمن شماره یک" خود دانسته و ضمن ابراز خشم و نفرت از بدعهدی های شیطان بزرگ در نقض مفاد توافقنامه هسته‌ای، و محکوم کردن مواضع خصمانه برخی مقامات ارشد اروپایی در همراهی با سیاست های سلطه طلبانه شیطان بزرگ از تمام مسئولین و دست‌اندرکاران نظام اسلامی می‌خواهیم تا با اتخاذ مواضع قاطعانه نسبت به استیفای کامل حقوق و منافع ملی و مقابله به مثل موثر با تحریم‌ها و اقدامات خرابکارانه نظام سلطه و ایادی آن، شجاعانه اقدام نماید.

2-از مسئولین محترم امورخارجه خواستاریم که به صورت جدی در جوامع بین المللی،پیگیر جنایات آمریکا و متعهدانش در برابر ملت های مظلومی همچون یمن،عراق،سوریه و ...باشند.

3- ماجرای برجام و بدعهدی‌های آمریکا و ادامه تحریم‌ها ثابت کرد که عزت و استقلال کشور، تنها در سایه اتکا به توانمندی‌ها و نیرو‌ها و ذخایر داخلی است. از این رو از مسئولین دلباخته به غرب که سرشان محکم به سنگ خوره میخواهیم که برای حفظ منافع ملی هم که شده،تبعیت کامل از رهنمودهای مقام معظم رهبری را سرلوحه خود قرار دهند.

4-دانشجویان انقلابی از همان ابتدا با مذاکره ی با آمریکا مخالف بودند چرا که براساس منویات رهبر معظم انقلاب،مذاکره با آمریکا را نفوذ می دانستند.در نتیجه مخالفت خود را با هرگونه مذاکره جهت بازنگری برجام اعلام می داریم و آن را خیانت به کشور می دانیم.

5-در دو سال اخیر و دقیقا بالافاصله پس از امضای توافقنامه برجام،جمهوری اسلامی ایران،عمل به تعهدات خود را آغاز کرد در حالی که طرف غربی براساس اظهارات تیم مذاکره کننده بارها و بارها عهدشکنی کرده است،لذا خواستار برگشت صنایع هسته ای کشور به توان قبل از برجام می باشیم.

6-صنایع دفاعی هر کشوری مربوط به استقلال آن کشور و غیر قابل مذاکره می باشد.آمریکا بداند که موضوعات مربوط به موشک های جمهوری اسلامی ایران به هیچ عنوان قابل بحث و گفتگو نیست و اگر در خیال خام افرادی در داخل این موضوع پرورانده شود بدانند که آن روز قطعا سیلی محکمی از جوانان این کشور بر صورت آن وطن فروشان خواهد خورد.

7-مسئولیت وزارت امورخاجه بدانند که دلخوشی به کشورهای اروپایی1+5 اشتباهی مضحک است و این کشورها همان نوچه های حلقه به گوش آمریکایی هستند که برای رسیدن به مقاصد پلید خود،خون ریزی را تفریح می داند و ادامه برجام با آن ها هیچ سودی برای منافع ملی کشور ندارد.

8-نمایندگان ملت شریف ایران در مجلس شورای اسلامی بدانند که آن ها رسالت سنگینی را بر دوش دارند که قطعا در قبال تمامی تصمیمات خود در برابر ملت و شهدای گرانقدر مسئول می باشند.البته نمیدانیم آن نمایندگانی که برجام را ظرف مدت 20 دقیقه به تصویب رساندند و هیچ تضمینی در آن برای طرف مقابل در برابر تعهداتش در نظر نگرفتند، چطور خود را می بخشند نمایندگان مجلس بدانند اینک تصمیمات آن ها به شدت مورد دقت ملت عزیز ایران است و اگر اشتباه تاریخی دیگری همچون تصویب برجام با عناوینی مثل اف ای تی اف از سوی آن ها رخ دهد قطعا منفورترین افراد در تاریخ ایران عزیز خواهند شد.

اکنون که طرف مقابل ،توافقنامه برجام را فقط ابزاری برای فشار بر ایران می داند و به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرده و به صورت نمادین آن را پاره می کند،ما دانشجویان انقلابی هم برجام، آن توافق کاغذی بدون ضمانت را به آتش می کشیم.
وسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

نظرات بینندگان