کد خبر: ۱۲۱۷۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۹ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
امام‌جمعه موقت شیراز:

مدیران در ماه رمضان از کیسه خلیفه نبخشند/رئیس جمهور وزرای ضعیف را کنار بگذارد

امام‌جمعه موقت شیراز گفت: مدیران در ماه مبارک رمضان اگر می‌خواهند افطاری بدهند، از کیسه خلیفه نبخشیده و از جیب خود خرج کنند.
مدیران در ماه رمضان از کیسه خلیفه نبخشند/رئیس جمهور وزاری ضعیف را کنار بگذارد
به گزارش شیرازه، سیدابوفاضل رضوی اردکانی در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان و لزوم توجه به معنویات این ماه پربرکت به بحث افطاری دادن‌های برخی مدیران از بیت‌المال اشاره کرد و اظهار داشت: اگر مدیری می‌خواهد در ماه مبارک رمضان افطاری دهد، از جیب خود خرج کرده و از بیت‌المال خرج نکند، چراکه یک هسته خرما از بیت‌المال افطاری دادن حرام است، بنابراین نیاید از کیسه خلیفه بذل و بخشش کرد.

وی همچنین در تذکری به کاسبان نیز گفت: در بیشتر کشورهای اسلامی در ماه رمضان قیمت اجناس تا 50 درصد پائین می‌آید تا روزه‌داری را برای مردم سهل‌تر بکنند و ما نیز از کاسبان انتظار داریم که در این ماه عزیز، قیمت‌ها را چند برابر نکنند و مطمئن باشند که خداوند به مال آنان برکت خواهد داد.

امام‌جمعه موقت شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به بحث خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و افزود: آمریکا جز کارشکنی کار خاصی انجام نمی‌داد و همان بهتر که از برجام خارج شد اما نکته مهم در این پیمان‌شکنی، اثبات سخنان رهبر معظم انقلاب بود که سال‌ها پیش فرمودند آمریکائی‌ها قابل‌اعتماد نیستند و با این خلف وعده ترامپ، این پیش‌بینی مدبرانه محقق شد.

رضوی اردکانی خروج آمریکا از برجام را دارای مزیت‌هایی دانست و گفت: اگر ما مذاکره نمی‌کردیم، می‌گفتند ایرانی‌ها اهل مذاکره نیستند که باوجود زحمات تیم مذاکره‌کننده همگان دیدند که چگونه آمریکا خلف وعده کرد.

وی با بیان این مصراع شعر خطاب به سران آمریکا که «ما را به خیر تو امیدی نیست، شر مرسان»، خاطرنشان کرد: رهبری آمریکا را به‌خوبی می‌شناختند که می‌فرمودند این‌ها با خنده‌های دیپلماتیک تا دسته خنجر را در سینه طرف مقابل فرومی‌کنند.

امام‌جمعه موقت شیراز همچنین گفت: تجربه برجام نشان داد که هرگز نباید قدرت دفاعی خود را کاهش دهیم زیرا هیچ کشور آزاده و مستقلی قدرت دفاعی خود را از بین نمی‌برد، آن‌هم در برابر کشورهایی که پیمان‌شکنی و نقض عهدشان برای ما بارها ثابت‌شده است.

رضوی اردکانی افزود: در جنگ تحمیلی 8 ساله اگر توان دفاعی ما بالا بود، صدام ملعون جرئت حمله به کشور را نداشت و این تجارب نشان می‌دهد که ما باید قدرت دفاعی خود را در هر شرایطی حفظ کنیم.

امام‌جمعه موقت شیراز با بیان اینکه استکبار جز نابودی جمهوری اسلامی، به چیز دیگری رضایت نخواهد داد، افزود: در روزهای آینده ممکن است جنگ اقتصادی را علیه کشور تشدید کنند که لزوم اتحاد بین مردم و مسؤولان برای مقابله با این حرکات خصمانه ضرورت دارد.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها جرئت «نگاه چپ کردن» به ملت ایران را ندارند چراکه می‌داند با چه جواب دندان‌شکنی روبرو خواهند شد، بنابراین سعی می‌کنند فشار اقتصادی را بیشتر کنند که باید هوشیار بود تا اختلاف‌افکنی‌های آنان، موجب تفرقه در کشور نشود.

رضوی اردکانی همچنین گفت: از رئیس‌جمهور نیز انتظار می‌رود که وزرای ضعیف را کنار گذاشته و با به‌کارگیری اقتصاددانان قوی، مشکلات اقتصادی کشور را به حداقل برساند، چراکه جنگ، جنگ اقتصادی است و باید با عزت از این گردنه نیز عبور کرد.

امام‌جمعه موقت شیراز در خطبه نخست نیز با اشاره به ارتحال امام‌جمعه فقید شیراز، آیت‌الله اسدالله ایمانی با اشاره به ویژگی‌های شخصی این عالم ربانی اظهار داشت: ایمانی مردی صبور و مبارز بود که حوزه‌های علمیه شیراز را سروسامان داد و شاخصه مهمش ولایت‌پذیری بود.

وی افزود: آیت‌الله ایمانی مردمی، ساده‌زیست و آینده‌نگر بود و در انتخاب مسؤولان نیز با دقت عمل می‌کرد هرچند که گاهی حرفش را باوجودی که نماینده ولی‌فقیه بود، نمی‌خواندند.

یادآور می‌شود پس از خطبه‌های نماز جمعه و ادای فریضه نماز، نمازگزاران هم‌زمان با سراسر کشور، به راهپیمایی و شعارهای ضد استکباری، علیه مواضع جدید آمریکا در برجام پرداخته و شعار «مرگ بر آمریکا» سر دادند.

منبع: فارس
نظرات بینندگان