کد خبر: ۱۲۱۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷

باران گِل/ دلیل بارش های خاص شیراز چیست؟

مدیرکل هواشناسی استان فارس گفت: علت آلوده بودن این سامانه بارندگی در شیراز و سایر نقاط استان تشکیل چشمه گرد و غبار در عربستان سعودی و انتقال آن توسط باد به نیمه جنوبی کشور است.
به گزارش شیرازه، باران که می‌بارد، زمین گویی روح تازه‌ای به خود می‌گیرد. درختان حیات تازه از سر می‌گیرند و جانوران به تبع آن شور و نشاط دیگری می‌گیرند در این میان انسان روحشان در کالبدشان نمی گنجد.

این روزها باراش باران در استان فارس به شفافی و زلالی قدیم نیست. مردم فارس بعد از بارش باران شاهد کثیف ماشین ها و شیشه های منازل خود هستند. آین آلودگی آنقدر است که  می طلبد ماشین خود را بشویند.

به گفته کارشناشان این پدیده منشأ خارجی دارد. جهت وزش باد از سمت عربستان است و اصطلاحا به آن جهت باد جنوبی می‌گویند که همیشه با پدیده گرد و غبار همراه است.

این روزها اکثر استان های کشور درگیر و تحت تاثیر پدیده گرد و خاک هستند. یکی از عمده ترین مناطقی که گرد و خاک تاثیر گذار است استان فارس می باشد که این روز ها بارش باران آلوده به گرد و خاک کل استان را در بر می گیرد.

مدیرکل هواشناسی استان فارس با اشاره به این موضوع به خبرنگار شیرازه گفت: علت آلوده بودن این سامانه بارندگی در شیراز و سایر نقاط استان تشکیل چشمه گرد و غبار در عربستان سعودی و انتقال آن توسط باد به نیمه جنوبی کشور است.

 عبدالکریم جامع در ادامه افزود: بارش این سامانه در در اکثر نقاط فارس با آلودگی گردو غبار همراه است.

انهای پیام/
نظرات بینندگان