کد خبر: ۱۲۱۷۹۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
نماینده شیراز در تحلیل آینده برجام و موضع اروپا در قِبال ایران:

تصور «اروپای بدون آمریکا» یک خیال خام است

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در تحلیل آینده برجام گفت: تصور ایستادن اروپا کنار ایران بدون آمریکا، یک خیال خام است.

به گزارش شیرازه؛ مسعود رضایی در تحلیل آینده برجام پس از خروج رسمی آمریکا از این قرارداد بین‌المللی، اظهار داشت: این تصور اشتباهی است که ما فکر کنیم اروپا بدون آمریکا در کنار ما قرار خواهد گرفت و باید گفت چنین تصوری، خیال خامی بیش نیست.

وی افزود: در برجام، قطعاً اروپا در کنار آمریکا خواهد بود و نباید روی آنان حساب کرد، بلکه باید روی پای خودمان بایستیم.

رضایی با بیان اینکه اروپای غربی و شرقی و حتی روسیه قابل‌اعتماد نیست و نباید روی آن حساب باز کرد، افزود: این دیدگاه که فکر کنیم اروپا و آمریکا موضعی جدا از یکدیگر نسبت به ایران دارند، کاملاً اشتباه است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: کشور ما طبق قرارداد خود در برجام عمل کرد اما حالا که آمریکا آن را لغو کرده، ما نیز نمی‌توانیم در آن بمانیم اما نباید به روش ترامپ و از روی دیوانگی با این قضیه برخورد کنیم بلکه همچنان به دنیا نشان دهیم که کشوری اهل مذاکره و صلح بوده و هستیم تا حقانیت خود را ثابت کنیم.

وی با بیان اینکه به حرف‌های ترامپ نباید اهمیت داد، خاطرنشان کرد: اگر معتقدیم که تحریم‌ها اثری بر کشور نداشته است، باید با آرامش کار خود را ادامه دهیم و پیش از آنکه آمریکا اقدام خطرناکی علیه ما نکرده، ما نیز دست به اقدامی نزده و بهانه به دست آنان ندهیم.

رضایی در نگاهی دیگر به قرارداد برجام خاطرنشان کرد: به‌هرحال قرارداد برجام در دولت اوباما بسته شد و با آمدن ترامپ که فردی ماجراجوست و جمهوری‌خواه‌ها، طبیعی است که تفاوت دیدگاه نسبت به این قرارداد وجود داشته باشد، گرچه تاریخ در مورد ما قضاوت خواهد کرد.

این نماینده مجلس همچنین گفت: به‌هرحال در برجام کشور ما تمام تلاش خود را انجام داد که به دنیا نشان دهد اهل صلح و آشتی است و دنبال چالش نیست اما گویی طرف مقابل به ما اعتماد نداشت و فکر می‌کرد که دنبال جنگ‌افزار هستیم.

وی افزود: ما از برجام منفعت خودمان را بردیم و طرف مقابل نیز منفعت خودش را و در ادامه با خروج آمریکا از این قرارداد، باید با آرامش کار را دنبال کنیم.

منبع: فارس
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
0
ما که نفهمیدیم بالاخره در برجام بمانیم یا از آن خارج شویم؟!!!