کد خبر: ۱۲۱۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۳ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
نماینده مردم استهبان و نی ریز در مجلس:

خروج آمریکا از برجام فرصتی برای تکیه به توانمندی‌های داخلی است

نماینده مردم استهبان در مجلس گفت:این موضوع فرصتی است برای توانمند کردن بحث هسته‌ای و موشکی کشور و توجه به اقتصاد داخلی و اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری هم بارها فرمودند.
به گزارش شیرازه، اصغر مسعودی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه پیش‌زمینه توافق هسته‌ای توانمندی دانشمندان داخلی و کشور بود، اظهار داشت: اگر مقتدر و توانمند نبودیم و نمی‌توانستیم غنی‌سازی 20 درصد را داشته باشیم کشورهای 5+1 هرگز پای میز مذاکره نمی‌نشستند. 

وی با بیان اینکه در بحث هسته‌ای و برجام مقام معظم رهبری بارها و بارها ضمن قدردانی از گروه مذاکره‌کننده نسبت به بدعهدی آمریکا هشدار داده بودند، گفت: هرچند اعضای تیم مذاکره‌کننده تلاش کردند اما نتیجه‌ای که دنبالش بودیم به دلیل بدعهدی و بدذاتی آمریکا محقق نشد. 

نماینده مردم استهبان و نی‌ریز با اشاره به خروج امریکا از برجام و تحقق پیش‌بینی مقام معظم رهبری افزود: طبق فرمایش رهبری خباثت آمریکا با حل مسئله هسته‌ای تمام نمی‌شود و اگر مسئله هسته‌ای حل شود، بحث موشکی را مطرح می‌‌کنند و اگر آن را حل کنیم باز مسئله دیگری را پیش می‌کشند. 

مسعودی بیان کرد: اکنون که آمریکا از برجام خارج شده با وجود اینکه کشورهای اروپایی صحبت‌هایی داشتند اما نمی‌توان باز هم به آنها اعتماد کرد مگر اینکه در عمل وفاداری خود را نشان دهند وگرنه به وعده‌ و امروز و فردا کردن نمی‌توان اعتماد کرد. 

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد: نباید از تحریم‌ها و فشارها هراسی به دل راه داد چراکه این مسئله فرصتی برای تکیه به توان داخلی و دانشمندان هسته‌ای است همانطور که حضرت امام گفتند جنگ هر چند بد بود اما برای ما نعمت به حساب آمد. 

وی با بیان اینکه باید با پیروی از رهبری و اتحاد شرایط جدید را مدیریت کرد، گفت: این موضوع فرصتی است برای توانمند کردن بحث هسته‌ای و موشکی کشور و توجه به اقتصاد داخلی و اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری هم بارها فرمودند. 

تسنیم

نظرات بینندگان