کد خبر: ۱۲۱۸۰۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۴ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
استاندار فارس در جلسه شورای برنامه ریزی استان:

دستگاه های اجرایی فارس از ظرفیت های قانون بودجه ۹۷ استفاده کنند/طرح جامع برای حل مشکلات باغات قصردشت تدوین شود

تبادار استاندار فارس گفت: در گذشته باغات قصر دشت در شیراز بنیان اقتصادی داشته و به نظر می رسد این نگاه باید دوباره احیا شود اما معنای اقتصادی بودن باغات باید به درستی تشریح شود.
دستگاه های اجرایی فارس از ظرفیت های قانون بودجه ۹۷ استفاده کنند/طرح جامع برای حل مشکلات باغات قصردشت تدوین شود
به گزارش شیرازه، اسماعیل تبادار در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، با اشاره به اینکه در قانون بودجه 97 ظرفیت های متعددی وجود دارد از دستگاه های اجرایی که این ظرفیت ها برای آنها در نظر گرفته شده است خواست با تشکیل کارگروه راهکارهای مناسب برای بهره گیری هرچه بیشتر و بهتر از این مجال ها را تدوین کنند.

تبادار تاکید کرد: بهره گیری از فرصت ها و ظرفیت های تعریف شده در بودجه 97 این امکان را فراهم خواهد کرد که سهم استان از اعتبارات به چندین برابر آنچه در نظر گرفته شده افزایش یابد.

وی همچنین با اشاره به اینکه زمان اندکی برای جذب اعتبارات باقی مانده از سال 96 باقی مانده است از دستگاه های اجرایی خواست به سرعت این اعتبارات را جذب کنند.

استاندار فارس اسناد خزانه اسلامی را یکی از ظرفیت های بسیارمناسب برای بهره گیری از اعتبارات دانست و با اشاره به اینکه477 میلیارد تومان از سهم استان فارس همچنان جذب نشده است خواهان تعیین سهم هر یک از دستگاه ها و جذب سریع تر این اعتبارات شد.

تبادار با اشاره به شرایط کم آبی موجود در استان، توجه به پروژه های آبرسانی و همچنین مدیریت کارآمد در حوزه آب را دارای اهمیت ویژه توصیف کرد.

وی همچنین با بیان اینکه در سال 96 به رغم تنگناهای اعتباری اقدامات ارزشمندی در استان انجام شده است، افزود: پروژه آزاد راه شیراز اصفهان یکی از این اقدامات است که به عنوان پروژه مهم اقتصاد مقاومتی و اثر گذار در استان باید همه تلاش ها برای بهره برداری از ان در سال جاری به کار گرفته شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس با تاکید مجدد در خصوص تسریع در روند پاسخگویی به بخش خصوصی، از طولانی بودن این مسیر در استان ابراز نگرانی کرد و خواهان تجدید نظر همه دستگاه ها به منظور سرعت بخشیدن به این پاسخگویی شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع باغات قصردشت پرداخت و خاطر نشان کرد:در گذشته باغات قصر دشت در شیراز بنیان اقتصادی داشته و به نظر می رسد این نگاه باید دوباره احیا شود اما معنای اقتصادی بودن باغات باید به درستی تشریح شود.

استاندار فارس با تاکید بر اینکه مشکلات باغات قصردشت تنها با چند مصوبه حل نخواهد شد، گفت: حل این مشکلات به ارائه طرحی جدید، جامع و همه جانبه در باره باغات نیاز دارد که باید با همفکری و همراهی همه مسئولان و دست اندرکاران تدوین شود.
نظرات بینندگان