کد خبر: ۱۲۱۸۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۶ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷

استقلال - ذوب آهن؛ نصف جهان علیه آبی‌پوشان پایتخت

دیدار برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بین دو تیم ایرانی استقلال و ذوب آهن روز سه‌شنبه برگزار می‌شود.
به گزارش شیرازه آخرین بازی فصل دو تیم استقلال و ذوب آهن روز سه شنبه ساعت ۲۰:۴۵ در ورزشگاه آزادی و در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا برگزار می‌شود. ذوب آهن در بازی رفت یک بر صفر در لحظات پایانی استقلال را شکست داد و اکنون بازی برگشت حساسیتی دو چندان دارد. یکی از دو تیم باید از گردونه رقابت‌ها کنار برود. 

استقلال تاکنون در این فصل دو باخت مقابل ذوب آهن قلعه‌نویی داشته است و نمی‌خواهد سومین شکست را هم متحمل شود. آبی پوشان با تمامی هواداران‌شان مقابل ذوب آهن سختکوش و منسجم قرار می‌گیرند. شفر هر آنچه از مربیگری می‌داند باید در این بازی رو کند تا استقلال را در آسیا حفظ کند اما بردن ذوب آهن به این آسانی‌ها نیست. ذوب آهن در این مسابقه محمد نژاد  به دلیل محرومیت و خالد شفیعی به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد.

البته شاید شفیعی در لحظات آخر به بازی برسد اما استقلال هم بازیکنان مصدوم زیاد دارد. داریوش شجاعیان  که در بازی رفت رباط صلیبی پاره کرد و تا پاییز دیگر او را در میادین فوتبال نخواهیم دید. امید ابراهیمی و تیام هم دو مصدوم دیگر آبی پوشان هستند که کادر پزشکی استقلال در تلاش هستند تا آنها را به این مسابقه برسانند. 

برد ذوب آهن در بازی رفت برای برخی از هواداران استقلال سخت بود و شاید به همین دلیل حواشی و شایعه‌هایی در فضای مجازی پخش شد مبنی بر اینکه ذوبی‌ها به دنبال مصدومیت بازیکنان استقلال بودند! شایعه‌هایی که با واقعیت همخوانی نداشت زیرا تنها گناه بازیکنان ذوب آهن محکم بازی کردن بود.

به هر حال بازی برگشت هم یک دیدار پربرخورد و فیزیکی خواهد بود. جنگ هافبک‌ها در این بازی شاید بیش از بازی رفت به چشم بیاید. استقلال برای صعود نباید گل بخورد و باید ۲ گل هم بزند اما مساوی و یا حتی برد ۲ بر یک استقلال به سود سبزپوشان اصفهانی تمام خواهد شد.

امیر قلعه‌نویی یکبار دیگر مقابل تیم محبوبش که به قول خودش ۲۰ سال از عمرش را در آن گذاشته قرار می‌گیرد و این اجبار فوتبال حرفه‌ای است.  در بازی سه‌شنبه شب هر تیمی که کمتر اشتباه کند و تمرکز بیشتری داشته باشد می‌تواند به مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. این مسابقه مساوی ندارد و بازی مرگ و زندگی بین آبی پوشان پایتخت و سبزپوشان اصفهانی است. تیم نصف جهان مقابل استقلال تهران قرار می‌گیرد و بدون اغراق  فارغ از هر نتیجه‌ای جذاب‌ترین اختتامیه فوتبال باشگاهی ایران را شاهد خواهیم بود. 

احمد ابوبکر آل کعف داور وسط این دیدار است و ابوبکر سلیم و علی القیضی کمک های اول و دوم این دیدار خواهند بود. اوکابه تاکوتو از کشور ژاپن داور چهارم این مسابقه خواهد بود.

منبع: فارس
نظرات بینندگان