کد خبر: ۱۲۱۸۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷

بهترین روش برای تمیز کردن گوشی

در این نوشتار می‌خواهیم به معرفی روشی صحیح برای تمیز کردن گوشی بپردازیم، روشی که با استفاده از آن گوشی تمیز و عاری از کثیفی می‌شود و در عین حال آسیبی به آن وارد نمی‌گردد.
به گزارش شیرازه، دستان ما از جمله کثیف‌ترین اعضای بدن ما هستند. این یک واقعیت است و چه بپذیریم و چه نه کارهای ما با گوشی‌های‌مان با همین دست‌ها انجام می‌شوند و لذا بدیهی است که پس از مدتی گوشی‌های‌مان کثیف شوند و در وضعیتی اسف‌ناک قرار گیرند. اما هر یک از من و شما نمی‌خواهیم که گوشی‌های‌مان در چنین وضعیتی قرار گیرند، ولی در عین حال نمی‌توانیم آن‌ها را در ماشین لباسشویی بیاندازیم. بنابراین بایستی از یک روش صحیح برای تمیز کردن گوشی استفاده کنیم. در این نوشتار می‌خواهیم به معرفی روشی صحیح برای تمیز کردن گوشی بپردازیم، روشی که با استفاده از آن گوشی تمیز و عاری از کثیفی می‌شود و در عین حال آسیبی به آن وارد نمی‌گردد. با ما در نت‌نوشت همراه باشید.
 
گوشی سرشار از میکروب‌هاست

گوشی هوشمند شما کثیف است و بر طبق تحقیقاتی که به عمل آمده پر است از میکروب‌ها. اما مشکل اینجاست که به سبب نوع طراحی گوشی‌های هوشمند نمی‌توان آن‌ها را در آب غوطه‌ور ساخت یا اقدام به سابیدن‌شان کرد! طبیعتاً استفاده از مواد ضد عفونی کننده یا صابون نیز برای تمیز کردن گوشی مجاز نیست. پس چگونه می‌توان بدون آسیب رساندن به گوشی آن را تمیز کرد؟

هر یک از تولیدکنندگان گوشی اصولی را برای تمیز کردن گوشی معرفی کرده و می‌کنند. به عنوان مثال، اپل توصیه می‌کند که با استفاده از یک دستمال بدون پرز که از رطوبت بسیار کمی برخوردار است گوشی را تمیز کنید. موتورولا پیشنهاد می‌دهد که از یک دستمال میکروفایبر، یعنی همان دستمالی که عینک‌تان را با آن تمیز می‌کنید، استفاده کنید. بر طبق پیشنهاد موتورولا، اگر گوشی‌تان خیلی کثیف است می‌توانید دستمال میکروفایبر را مرطوب کنید، البته خیلی کم!

گوگل نیز پیشنهاد کرده که به هنگامی که گوشی‌های این شرکت خیلی کثیف اند و تمیز کردن‌شان ضرورت دارد از مقدار کمی مایع ظرفشویی استفاده کنید.

هر یک از این روش‌ها ممکن است در نگاه اول کارآمد به نظر آیند، اما مشکل اینجاست که هیچ‌کدام روشی نیستند که موجب ضدعفونی شدن گوشی شوند. گوشی شما به ضد عفونی نیاز دارد، خصوصاً اگر در محلی کار می‌کنید که به سبب شرایط‌اش از هوایی پر از میکروب برخوردار است.

در همین راستا، یک تحقیق در سال ۲۰۱۳ برخی روش‌ها برای تمیز کردن آی‌پدی که در معرض باکتری‌های کلوستریدیوم (Clostridium) و استافیلوکوک اورئوس مقاوم به متی‌سیلین (methicillin-resistant Staphylococcus aureus )، که عمدتاً در تجهیزات پزشکی وجود دارند، قرار داشت را مورد آزمایش قرار داد. نتیجه‌ی آزمایش آن‌ها جالب بود. دریافته شد که بهترین ماده برای تمیز کردن گوشی سفید کننده (وایتکس) است، پس از آن دستمال مرطوب و کم‌ترین تأثیر را دستمال آغشته به الکل دارد.

مطالعه‌ای دیگر نیز این مورد را تأیید کرده و در واقع بر روی این‌که بهترین ماده برای تمیز کردن گوشی سفید کننده است صحه گذاشته. اما با این حال، ممکن است آغشته کردن دستمال به وایتکس و تمیز کردن گوشی با آن به مرور زمان موجب از بین رفتن پوششی که از گوشی در برابر چربی‌های موجود در انگشت محافظت می‌کند شود. افزون بر این، ممکن است با استفاده از این روش موجب از بین رفتن گارانتی گوشی خود شوید، چرا که شرکت‌ها بارها بر روی این که چنین مواردی موجب لغو گارانتی می‌شوند تأکید کرده و می‌کنند.
بهترین روش برای تمیز کردن گوشی!

پس چه باید کرد؟

هر دو آزمایش بالا، دو خبر خوب به همراه دارند. اول آن که گوشی شما در خارج از بیمارستان کمتر در معرض آن باکتری‌ها ست و دوم آن که شاید بهتر باشد از توصیه‌ی شرکت تولیدکننده‌ی گوشی خود برای تمیز کردن گوشی پیروی کنید و افزون بر این سعی کنید به طور منظم دست‌های‌تان را بشویید. با این حال اگر اتفاق وحشتناکی رخ دهد چه؟ مثلاً اگر گوشی‌تان در توالت افتاد چه؟ آن زمان است که به نظر می‌رسد استفاده از سفید کننده بهترین روش باشد.

اما در کل برای پاسخ به پرسشی که این نوشتار روی آن متمرکز بود، بایستی گفته شود که:

بهتر است از پاک کننده‌های چندمنظوره‌ای که اتفاقاً از وایتکس هم برخوردار اند استفاده کنید. سعی کنید صرفاً ۳۰ ثانیه آن را روی گوشی نگه دارید و پس از آن از یک دستمال میکروفایبر جهت پاک کردن آن استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که نباید اجازه دهید که پاک کننده‌ی مذکور بیش از ۳۰ ثانیه روی گوشی‌تان بماند، چه آن‌که ممکن است موجب شود که مجبور به خرید یک گوشی دیگر شوید!

با این حال هنوز هم نیاز دارید که به طور منظم دست‌های‌تان را بشویید!

منبع: نت نوشت
نظرات بینندگان