کد خبر: ۱۲۱۸۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۲ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷

ریزگرد برای 80 نفر در فارس مشکل تنفسی ایجاد کرد/ 14 نفر راهی بیمارستان شدند

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس اعلام کرد: پدیده ریزگرد 80 نفر را با مشکلات تنفسی در این استان مواجه و آنها را روانه بیمارستان کرد.
به گزارش شیرازه، شیراز و برخی از مناطق استان فارس از جمله کازرون، لامرد، مرودشت، کوار، داراب، فیروزآباد، سروستان، جهرم طی روزهای 23 و 24 اردیبهشت با پدیده گرد و غبار و ریزگرد مواجه بودند.

دکتر محمدجواد مرادیان سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس در این‌باره گفت: از صبح یکشنبه 23 اردیبهشت تا ساعت 6 بعداز ظهر همان روز 14 نفر با عارضه تنگی نفس ناشی از وقوع پدیده گرد و خاک در مراکز شیراز پذیرش شدند.

مرادیان افزود: از این تعداد یک نفر در بخش بیمارستان نمازی و 13 نفر نیز پس از اقدامات درمانی اولیه و گرفتن دارو و اکسیژن مرخص شدند.

به گفته سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس طی روز‌های 21 و 22 اردیبهشت نیز 68 نفر از شهروندان استان به علت شدت گرد و خاک با مشکل تنفسی مواجه شدند و به مراکز درمانی مراجعه کردند.

کارشناس ارشد تغذیه دانشکده تغذیه و علوم غذایی شیراز با معرفی چند ریز مغذی که می تواند بدن انسان را در هنگام آلودگی هوا محافظت کند گفت: ویتامین c قوی‌ترین آنتی اکسیدان برای بدن محسوب می شود که در این روزها می تواند محافظ خوبی برای سلامت ما باشد.

یاسمین فتحی با معرفی مواد غذایی مانند کرفس، کلم بروکلی، اسفناج، گوجه فرنگی، لیمو شیرین، نارنگی، پرتقال و برگ سبز کاهو به عنوان منابع ویتامین C، افزود: ویتامین E، دومین آنتی اکسیدان محافظت کننده از بافت های بدن در مقابل آسیب هاست.
نظرات بینندگان