کد خبر: ۱۲۱۸۶۲
تاریخ انتشار: ۰۱:۲۷ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
در جلسه علنی شورای شهر شیراز مطرح شد؛

افزایش نرخ بلیط مترو در شیراز/ شهرداری نیازمند یک تحول در نظام اداری و شهرسازی است

بنا بر لایحه پیشنهادی شهرداری و با تصویب شورای اسلامی شهر شیراز نرخ بلیط مترو در شیراز افزایش پیدا کرد.
به گزارش شیرازه، بنا بر لایحه پیشنهادی شهرداری و با تصویب شورای اسلامی شهر شیراز، نرخ بلیط مترو در شیراز در جلسه علنی دوشنبه (24 اردیبهشت) افزایش پیدا کرد.

بر اساس این مصوبه نرخ بلیط تک نفره از 500 تومن به 700 تومان و قیمت توکِن بلیط تک نفره از 600 تومان به هزار تومان تغییر کرد.

افزایش نرخ بلیط مترو در شیراز/ شهرداری نیازمند یک تحول در نظام اداری و شهرسازی استعضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای شهر شیراز با اظهار اینکه جای خالی رویدادهای بزرگ ملی و بین المللی در برنامه های هفته شیراز احساس می شود، گفت: به بهانه این هفته هتل ها، مهانسراها و صنوف مختلف می توانستند با تخفیف های ویژه خدمات خود را به شهروندان و گردشگران ارائه دهند اما این موضوع نیز کمتر اتفاق افتاد.

سیروس پاک فطرت ابراز امیدواری کرد که با تشکیل و تقویت دبیرخانه دائمی هفته شیراز با مشارکت نهادهای مختلف، در سال های آینده می توان برنامه های این هفته را ضمن الگوگیری از شهر موفقی چون تبریز در حوزه گردشگری، با رویکردی بهتر و متفاوت از گذشته برگزار کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های خوبی که در هفته شیراز برگزار شد تبدیل برخی از خیابان های شهر به پیاده راه بود که معتقدیم این برنامه ها باید به مناسبت های مختلف در طول سال تداوم یابد.

عضو کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و سلامت با بیان اینکه این طرح و برنامه تاثیر بسزایی در تشویق مردم به انجام پیاده روی و استفاده نکردن از وسایل نقلیه دارد، اظهار داشت: این موضوع می تواند در ابعاد مختلف آثار مثبت را به همراه داشته و در بین شهروندان ایجاد نشاط، شادابی و سلامتی را به دنبال داشته باشد.

پاک فطرت گفت: حمل و نقل شهروندان و به خصوص مردم محله و سالمندان با ایجاد تمهیداتی از قبیل فراهم کردن زیرساخت های پیاده محور، حمل و نقل عمومی با استفاده از اتوبوس یا مینی بوس و یا دوچرخه سواری به عنوان حمل و نقل پاک، امری ضروری است که باید به آن ها توجه شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص بیماران اوتیسم گفت: این روزها خانواده های این بیماران با مشکل جدی مواجه بوده و بیماری فرزندشان نشاط را از آنان گرفته است.

عضو شورای شهر شیراز بیان کرد: انجمن اوتیسم در شیراز جایی برای ایجاد یک مرکز آموزشی، توانبخشی و گفتار درمانی برای مبتلایان به اوتیسم ندارد و خانواده های این بیماران همواره مجبور بوده اند برای آموزش فرزندان خود به تهران عزیمت کنند.

پاک فطرت اظهار داشت: بر اساس آمار موجود که توسط انجمن اوتیسم شیراز ارائه شده در حال حاضر بیش از 700 بیمار مبتلا به اوتیسم شناسایی شده که تنها هشت نفر از آنان شناسنامه دار هستند و تحت پوشش انجمن قرار دارند.

وی در ادامه درخواست خود را جهت احداث فضای پارک مخصوص برای کودکان و نوجوانان مطرح کرد.

افزایش نرخ بلیط مترو در شیراز/ شهرداری نیازمند یک تحول در نظام اداری و شهرسازی استشهرداری نیازمند یک تحول در نظام اداری و شهرسازی است
عضو هیئت رئیسه و خزانه دار شورای شهر شیراز با اشاره به بحث آلودگی هوا، گفت: آنقدر مسئولین در سطح ملی، این موضوع اساسی را طی سالیان زیادی مورد بی توجهی قرار داده اند که آلودگی هوا علاوه بر استان های مرزی هم اکنون به مرکز، جنوب ایران و به شیراز که از لحاظ زیبایی و مواهب طبیعی زبانزد خاص و عام بود رسیده و مردم دچار خسران بزرگ و زیان باری قرار گرفته‌اند.

نوذر امامی بیان کرد: کمترین توقع و انتظاری که مردم از شورای پنجم دارند این است که شورا سیاست های راهبردی و برنامه خود در بحث توسعه شهر را به صورت مشخص و شفاف و در چارچوب اختیارات قانونی به اطلاع عموم برساند تا امکان ارزیابی از عملکرد اعضای این پارلمان شهری برای مردم راحت تر و دقیق باشد.

وی افزود: امروزه انسانها به تجربه دریافته اند که دیگر دوره اعتماد کردن به انسانها به عنوان مدیر لایق و توانمند تمام شده است؛ پس از طراحی یک سیستم و برنامه یکپارچه، منسجم و منضبط برای مدیران، مردم می توانند عملکرد مسئول و میزان تحقق وعده هایی که داده اند را قضاوت کنند.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی اعلام کرد: شهرداری نیازمند یک تحول در نظام اداری و شهرسازی است و شهامت و شجاعت در سالم سازی بدنه شهرداری مورد خواست مردم است.

امامی اظهار داشت: توسعه سیستم حمل و نقل عمومی، ساماندهی نیروی انسانی شاغل در شهرداری، پرهیز از شورای شهر و مدیران شهرداری، حفظ و نگهداری از سرمایه عظیم زیست محیطی باغات قصردشت و مدیریت بهینه آب، حفظ و حراست از بافت تاریخی شهر با در نظر گرفتن لزوم بهسازی و احیاء متناسب با هویت تاریخی شیراز و ارتقاء کمی و کیفی سیما و منظر شهری متناسب با فرهنگ معماری و شهرسازی و تاریخی شیراز و استان از دیگر مطالبات شهروندان است.
نظرات بینندگان