کد خبر: ۱۲۱۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۲ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷

۵ هزار مسجد استان فارس غبارروبی شد

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس از غبارروبی ۵ هزار مسجد و حسینه در این استان برای استقبال از ماه مبارک رمضان خبر داد.
حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی در سخنانی اظهار داشت: با توجه به روزهای پایانی ماه شعبان در دهه غبارروبی مساجد 5 هزار مسجد و حسینه استان فارس برای استقبال از ماه مبارک رمضان و مهیا شدن برای میزبانی از روزه‌داران غبارروبی شده است.

وی با بیان اینکه از جمله برنامه‌های اولویت‌دار سازمان تبلیغات در ماه مبارک رمضان برگزاری برنامه‌های قرآنی است، افزود: 1000 خانه و موسسه قرآنی در استان فارس برای برگزاری فعالیت‌های قرآنی مثل روخوانی و روان‌خوانی قرآن، برگزاری مراسم انس با قرآن و تفسیر قرآن مهیا هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس با بیان اینکه در کنار مفسران بومی دو مفسر برجسته کشوری نیز در ایام ماه مبارک رمضان در شیراز و زرقان حضور می‌یابند، گفت:  در این ایام 3 هزار روحانی به نقاط مختلف استان فارس اعزام خواهند شد که اقدام به برگزاری مراسم سخنرانی، وعظ، خطابه، بیان احکام، مباحث قرآنی و غیره خواهند کرد.

وی بیان کرد: حضور 197 روحانی مستقر سازمان تبلیغات در روستاهای بالای هزار نفر جمعیت و روستاهایی که فاصله 20 کیلومتری از شهر دارند از دیگر برنامه سازمان تبلیغات اسلامی در ایام  ماه میارک رمضان است.

مهرابی برگزاری گفتمان دینی در مدارس، هیئت‌های مذهبی و مساجد و توزیع اقلام فرهنگی از دیگر برنامه‌های ماه مبارک رمضان است، عنوان کرد: در راستای اجرای طرح مسجد محوری در ایام ماه مبارک رمضان هر روز به یکی از مساجد شیراز حاضر رفته و از امام جماعت آن مسجد تجلیل می‌کنیم.

وی افزود: اولویت ما برای اجرای این برنامه حضور در مساجد مناطق حاشیه‌ای و سکونتگاه‌های غیررسمی و مساجدی است که کانون فرهنگی فعالی دارند.

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان