کد خبر: ۱۲۱۸۶۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۶ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
گفت‌وگو با نفر اول جشنواره مجریان و هنرمندان صحنه ایران؛

آریامنش: جشنواره سعدی برایم عرصه کسب تجربه و مهارت‌افزایی بود

هنرمند ۱۲ ساله دارابی که پس از موفقیت‌های گذشته خود در عرصه اجرا، امسال در جشنواره سعدی موفق به کسب مقام نخست کشوری شد، حضور در این جشنواره را عرصه کسب تجربه و مهارت‌افزایی می‌داند.
به گزارش شیرازه؛ ایلناز آریامنش پس از موفقیت‌های گذشته خود امسال در جشنواره مجریان و هنرمندان صحنه ایران شرکت کرد و موفق به کسب مقام اول کشور شد.

جشنواره سعدی که هرسال در تهران برگزار می‌شد امسال هشتمین دوره خود را به یمن عدد هشت در شهر مشهد و در جوار بارگاه ملکوتی امام رضا برگزار کرد.

این جشنواره به لحاظ حرفه‌ای در حیطه اجرا و گویندگی نسبت به جشنواره‌هایی که آریانش پیش‌ازاین در آن‌ها شرکت کرده بود از سطح کیفی بالاتری برخوردار است.

آریامنش سال گذشته در جشنواره ملی تریبون مقام دوم سخنوری و در جشنواره پردیس با شرکت در بخش بزرگ‌سال مقام سوم کشور را به خود اختصاص داد.

فراخوان جشنواره سعدی از ماه بهمن‌  سال ۹۶ اعلام شد و ایلناز برای حضور در رقابت‌های این جشنواره سه ماه به تمرین و ممارست پرداخت.

به گفته فریبا علومی یزدی(دبیر اجرایی جشنواره سعدی ) آریامنش سبک خاصی دارد که در عین سادگی به دل می‌نشیند.

 هنرمند نوجوان دارابی اکنون به‌جایگاهی رسیده که با اجرا در شهرهای دیگر طرفداران خاص خود را یافته است و در مراسم مناسبتی و همایش‌های مختلف با اجراهای خود درآمد قابل‌توجهی کسب کرده و به‌عنوان فرزند پول‌ساز کشور معرفی‌شده است.

 همچنین در جشنواره سعدی از سوی هیات داوران به‌عنوان پدیده سخنوری سال ۹۷ معرفی شد. وی علاوه بر این عنوان جوایزی نظیر میکروفون طلایی، چکاوک زرین و سیمین، مبلغ یک‌میلیون و نیم تومان وجه نقد، دعوت به تور گردشگری و... دریافت کرده است.

این هنرمند نوجوان دارابی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: جشنواره سعدی برایم عرصه کسب تجربه و مهارت افزایی بود.

ایلناز آریامنش ادامه  داد: توجه به نقاط قوت و ضعف سایر شرکت‌کنندگان ازلحاظ کیفی برایم عرصه کسب تجربه بود و در طول چهار روزی که در جشنواره شرکت داشتم به جزئیات کار سایر شرکت‌کنندگان دقت می‌کردم تا از آن‌ها درس بگیرم.

وی بابیان اینکه از همان ابتدای جشنواره و از مرحله اول تصمیم گرفتم به‌جای رده نوجوانان در رده جوانان شرکت کنم، افزود: جشنواره سعدی ۷۰۰ نفر شرکت‌کننده از سراسر کشور داشت که در رده‌های نوجوان، جوان، 20 مجری و 10 مجری(top ten) طی چهار روز با یکدیگر به رقابت پرداختند.

این هنرمند دارابی خاطرنشان کرد: از سال گذشته و زمانی که در جشنواره تریبون شرکت کردم با کمک همفکری و مشورت با مادرم برنامه‌ریزی کرده که در جشنواره سعدی که حرفه‌ای‌ترین جشنواره سخنوری کشور است، شرکت کنم.

آریامنش اظهار داشت: مرحله نخست مسابقه‌ اجرای بداهه در تایم ۵ دقیقه‌ای داشتیم که خودمان موضوع را انتخاب می‌کردیم و من موضوع را ایران و وطن انتخاب کردم چراکه موضوعات تأثیرگذار امتیاز بالاتری داشت از طرفی حس میهن‌دوستی خودم باعث شد این موضوع را انتخاب کنم.

وی بیان کرد: بخش دیگری از مسابقه راجع به امام رضا و خراسان بود و اعلام کردند متقاضیان می‌توانند دل نوشته‌ای را با موضوع امام رضا در تایم ۵ دقیقه اجرا کنند.

این هنرمند نوجوان اضافه کرد: شرکت‌کنندگانی که برای این آیتم ثبت‌نام کردند ۲۰ نفر بودند که باید در صحن مطهر حرم امام رضا به اجرا می‌پرداختیم و پس از اجرای من اعلام کردند که برای نخستین بار است که یک دختر در حرم برنامه‌ای را اجرا کرده است.

آریامنش بابیان اینکه هیات داوران اجراهای مرا احساسی و متفاوت برشمردند، گفت: اجرایی که با موضوع وطن داشتم توسط داوران مقتدر و توانمند توصیف شد و هنگام اجرای دل نوشته امام رضا نیز همه حضار سکوت کرده و پس از اجرا همه ایستادند و درحالی‌که اشک می‌ریختند به تشویق پرداختند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان