کد خبر: ۱۲۱۸۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۷ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
افتخاری دیگر برای دانشگاه علوم پزشکی فسا؛

تولد سه نوزاد با کمک تکنیک‌های درمان ناباروری در بیمارستان فسا

امسال با کمک تکنیک‌های درمان ناباروری در بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) شهرستان فسا سه نوزاد متولد شد.
به گزارش شیرازه؛ رویا کوکبی مدیر مرکز درمان ناباروری بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) شهرستان فسا با اشاره به تولد سه نوزاد در سال ۹۷ با کمک تکنیک‌های کمک باروری، گفت: از تیرماه سال ۹۶ تعداد ۱۶۶ مورد IUI در مرکز درمان ناباروری انجام شده است که تعداد ۳۵ تست مثبت شد که در فروردین ماه ۹۷ یک مورد دوقلوزایی (۲ نوزاد دختر) و در اردیبهشت ماه امسال تولد یک نوزاد دختر در بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) انجام گرفت.

وی با بیان اینکه استفاده از روش IVF نیز از آذرماه ۹۶ در این مرکز آغاز شده است، گفت: در این روش تعداد ۴۱ مورد Ovum Retrival انجام شده است که از این تعداد ۱۸ مورد انتقال داده شده و تاکنون ۵ مورد آن مثبت می‌باشد.

کوکبی اظهار داشت: با مراجعه بیماران به مرکز درمان ناباروری فسا و تشکیل پرونده نازایی و انجام آزمایشات لازم جهت خانم و همسر ایشان، روند درمانی شروع می‌شود و با بررسی مدارک، درمان‌های لازم برای افراد مشخص شده و پروتکل درمان در نظر گرفته می‌شود و درمان‌های ناباروری پیشرفته از جمله IUI، IVF، ICSI و TESE انجام شده و در صورت نیاز جنین‌های اضافه زوجین جهت ادامه درمان فریز می‌شود.

وی بهره گیری از تکنیک‌های درمان ناباروری را در از بین بردن مشکلات خانوادگی و مسایل روحی و روانی خانواده‌ها که بر اثر عدم فرزنددار شدن بوجود می‌آید، بسیار تاثیر گذار دانست.

کوکبی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵ درصد زوج‌های شهرستان فسا از نعمت بچه دار شدن محروم هستند، گفت: از سال ۹۶ با راه اندازی این مرکز، زوج‌ها در صورت تمایل، برای انجام مراحل درمانی دیگر نیازی نیست به مرکز استان و استان‌های همجوار مراجعه کنند.

مدیر مرکز درمان ناباروری بیمارستان تصریح کرد: این مرکز با ۱۰ نفر پزشک فوق تخصص و متخصص در حال ارایه خدمات می‌باشد و هزینه درمان در مرکز درمان ناباروری فسا بصورت دولتی است.

نظرات بینندگان