کد خبر: ۱۲۱۸۸۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
«مقصّرتراشی»؛ آغاز فاز اصلی توطئه ستاد برجام برای ایجاد «اعتراض ظالمانه»

منتجب‌نیا: برجام تصمیم رهبری بود نه روحانی!

منتجب نیا فعال اصلاح طلب گفت: برجام تصمیم نظام بوده و همه تا به حال مدعی بوده و هستند که برجام تصمیم نظام بوده است. آقایان می‌دانند که نظام ترکیبی از مقام معظم رهبری، رؤسای سه قوه، وزیران، کارشناسان و امثال آن است.
به گزارش شیرازه، رسول منتجب‌نیا، فعال اصلاح‌طلب و قائم مقام حزب اعتماد ملی به تازگی در بخشی از مصاحبه خود با سایت جماران در اشاره به بیانیه مجلس خبرگان پیرامون تأکید بر عذرخواهی رئیس‌جمهور روحانی از بابت برجام خود، گفته است: قطعا این نوع بیانیه‌ها مصوب خبرگان نیست، شاید هیأت رئیسه و یا حتی هیأت رئیسه هم نباشد و چند نفر از خبرگان به نام خبرگان رهبری اظهار نظر و اعلام موضع می کنند!

او همچنین با طرح این سؤال که «مگر این تصمیم را رئیس جمهور گرفته؟» گفت: به فرض که تصمیم بدی باشد، این تصمیم نظام بوده و همه تا به حال مدعی بوده و هستند که برجام تصمیم نظام بوده است. آقایان می‌دانند که نظام ترکیبی از مقام معظم رهبری، رؤسای سه قوه، وزیران، کارشناسان و امثال آن است. بنابر این بحث رئیس جمهور نیست. اگر قرار به عذرخواهی است کل نظام باید عذرخواهی کند؛ نه رئیس جمهور. چون این مسائل کلان را رئیس جمهور تصمیم گیری نمی‌کند![5]

*نظیر این اتفاق و مواضع منتجب‌نیا، در رخدادهای صدر اسلام و ماجرای جنگ صفین هم اتفاق افتاد. که افرادی گول قرآن‌های بر نیزه رفته معاویه را خوردند و با قبول حکمیت و مجبور کردن امیرالمؤمنین(ع) به پذیرش آن؛ خواسته خود را به پیش بردند اما پس از مشخص شدن افتضاحی که به بار آورده بودند به ناگاه از این گفتند که این علی(ع) بوده که حکمیّت را پذیرفته و او هم باید مثل ما توبه کند!

غیر از این درس تاریخی که همه باید متوجه آن باشیم اما چند نکته مهم دیگر نیز در اشاره به صحبت‌های منتجب‌نیا وجود دارد:

یکم: مقام معظم رهبری صرفاً از باب احترام به رأی مردم و خواست و اصرار کلان دولت برآمده از رأی آنها ممانعتی از برجام روحانی بعمل نیاوردند وگرنه کیست که نداند معظم‌له از روز اول نسبت به برجام ابراز بدبینی داشتند و حتی صراحتاً تأکید کردند که بعید است برجام آقای روحانی دستاوردی داشته باشد.

دوم: ما از آقای منتجب‌نیا می‌خواهیم که یک تصمیم مهم اصلاح‌طلبان طی 10 سال گذشته را نام ببرند که بحث ولایت‌پذیری یا نظر مقام معظم رهبری در آن مدخلیّتی داشته باشد. چگونه است که به یکباره از سوی بزرگان این جریان می‌شنویم، برجام بحثی بوده که استیذان از رهبری در آن نقش اصلی را داشته است؟!

سوم: آقای منتجب‌نیا حکما می‌دانند که افکار عمومی صاحب شعور و عقلانیت نیز هستند. حال چگونه ممکن است جریانی که برای برجام خود نامه تبریک نوشت، وعده داد، خواستار برگزاری جشن خیابانی شد، به منتقدان حمله کرد، صراحتاً و بر خلاف نظر مقام معظم رهبری در تلویزیون اینطور می‌گفت که به مذاکرات «خوشبین» است، مدعی شکوفا شدن درخت گلابی برجام شد و از دمیدن صبح بدون تحریم حرف می‌زد؛ اکنون و با روشن شدن شکست برجام از این می‌گوید که تصمیم، تصمیم رهبری نظام بوده است؟

و چهارم: نمی‌شود آقایان بگویند برجام با تصمیم نظام (یعنی مقام معظم رهبری) بوده است اما یک برگ سند از خوشبینی یا رضایت یا دستور یا امضای معظم‌له برای پیشبرد برجام نداشته باشند. که ندارند.

این در حالیست که به جای این اسناد نداشته، چیزی که در مقابل چشم مردم قرار دارد، اجرا نشدن دستور 9 بندی مقام معظم رهبری درباره برجام، عبور از خطوط قرمز ترسیمی ایشان در مذاکرات و صحبت و ابراز خوشبینی بر خلاف بیانات و نظر ایشان است.

فلذاست که عقلا نمی‌توان مقام معظم رهبری را حتی در بخش کوچکی از برجام آقای روحانی نیز مسئول دانست.


گفتنیست، «ابراهیم اصغرزاده» از فعالان اصلاح‌طلب، سال گذشته طی اظهاراتی تأکید کرده بود که آقای روحانی نباید برجامش را به گردن رهبری نظام بیاندازد.[6]

ما پیش از این در وبلاگ مشرق، بارها و بارها و طی چند سال گذشته، به فضل خدا این هشدار را دادیم که جریان سیاسی خاص پس از شکست برجام به دنبال پروژه «مقصرتراشی» و کی بود کی بود من نبودم خواهد رفت.[7][8][9]

پروژه‌ای که خواص کشور نبایستی در مقابل آن سکوت کنند...

مشرق

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
0
خیلی بی غیرتی خیلی پررو و دریده هستی شما دیگه واقعا پررو هستی