کد خبر: ۱۲۱۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
بررسی تحولات فلسطین:

لزوم تشکیل جلسه فوری سران کشورهای اسلامی /شمار شهدای راهپیمایی روز نکبت در غزه به 59 نفر رسید/سه روز عزای عمومی در ترکیه

بر اساس اعلام دیپلمات‌های سازمان ملل، آمریکا با درخواست برای انجام تحقیقات مستقل درباره تجاوز وحشیانه نظامیان صهیونیست در مرز نوار غزه مخالفت کرده است.
به گزارش شیرازه، تحولات عرصه فلسطین امروز در نقطه عطف تاریخی خود قرار دارد. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز گذشته وعده خود برای انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی را عملی ساخت.

 روز گذشته هفتادمین سالروز اعلام موجودیت رژیم صهیونیستی موسوم به روز نکبت بود که همه ساله تظاهرات و راهپیمایی‌های گسترده از سوی ملت فلسطین در آن برگزار می‌شود.

خیزش ملت فلسطین و سایر ملت‌های عربی در شرایطی دنبال می‌شود که نیروهای امنیتی و نظامی اسرائیل با اتخاذ تدابیر فوق‌العاده امنیتی و اقدام به سرکوب ملت فلسطین تلاش دارند به بهای خون فلسطینی‌ها جلوی این اعتراضات را بگیرند. از آغاز تظاهرات بزرگ بازگشت تنها در نوار غزه تاکنون 59 فلسطینی به شهادت رسیده اند.

بر اساس اعلام دیپلمات‌های سازمان ملل، آمریکا با درخواست برای انجام تحقیقات مستقل درباره تجاوز وحشیانه نظامیان صهیونیست در مرز نوار غزه مخالفت کرده است.

این درخواست از سوی کویت ارائه شده و این کشور همچنین خواستار نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل برای بررسی حوادث روز گذشته در نوار غزه شده است.

مخالفت آمریکا با انجام تحقیقات مستقل درباره حوادث غزه

شورای امنیت سازمان ملل امروز سه‌شنبه برای بررسی حوادث روز گذشته در نوار غزه تشکیل جلسه می‌دهد.

مخالفت آمریکا با انجام تحقیقات مستقل درباره حوادث غزه

ساکنان نوار غزه از روز 30 ماه مارس و در شش جمعه متوالی با برپایی «راهپیمایی بازگشت» و حرکت به سمت حصار مرزی نوار غزه بر حق بازگشت خود به سرزمین‌های اشغالی تأکید کرده‌اند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین حملات وحشیانه نظامیان رژیم صهیونیستی در جریان این راهپیمایی مسالمت‌آمیز نیز تاکنون بیش از 59 نفر شهید و 9520 نفر مجروح شده‌اند.

ترکیه 3 روز عزای عمومی اعلام کرد

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه بعد از مراسم انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی، رژیم صهیونیستی را به نسل کشی متهم کرد و تاکید کرد که تل آویو دولت ترور است.

رئیس جمهور ترکیه ضمن اعلام سه روز عزای عمومی در این کشور، اعلام کرد که کشتار رژیم صهیونیستی در مرز غزه، نسل‌کشی است.

خبرگزاری فرانسه واکنشهای ترکیه به جنایات رژیم صهیونیستی در روز دوشنبه را شدیدترین اعتراضات دولت آنکارا علیه اسرائیل طی سالهای اخیر خوانده است.

سخنگوی دولت: مجامع بین‌المللی نسبت به جنایات غزه واکنش نشان دهند

نوبخت صبح امروز در نشست خبری گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران ضمن محکومیت شدید جنایات غزه و شهادت ۵۹ نفر و مجروحیت ۲۷۷۱ نفر و انتقال خلاف قانون سفارت آمریکا به قدس از مجامع بین‌الملل انتظار دارد نسبت به این اقدامات و همچنین خروج آمریکا از برجام واکنش نشان دهند.

به گزارش شیرازه، در حالی غزه طی دو روز گذشته رنگ خون گرفته است که مجامع بین اللملی در مورد جنایات رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا موضع سکوت گرفته اند. جا دارد دولت جمهوری اسلامی ایران از طریق وزارت خارجه برای همراهی و اتحاد کشورهای مسلمان در محکومیت جنایت غزه تلاش کند و با استفاده از همه ظرفیت های منطقه و فرا منطقه ای و حتی جنبش غیر متعهد ها جهت مقابل با اقدامات این رژیم آدم کش استفاده کند.

همچنین جمهوری اسلامی با استفاده از دیپلماسی خود باید فورا خواستار تشکیل جلسه فوری وزرای خارجه و یا نمایندگان کنفرانس اسلامی شود.

نظرات بینندگان