کد خبر: ۱۲۱۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۹ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
رئيس پليس آگاهي ناجا:

افزايش 50 درصدي پرونده هاي بالاي 500 ميليون توماني كالاي قاچاق در سال 96

رئيس پليس آگاهي ناجا گفت: مبارزه با قاچاق كالا يك بحث ملي است و نبايد نگاه به آن جزيره اي و بخشي باشد .
به گزارش شیرازه، رئيس پليس آگاهي ناجا در جلسه قرارگاه مبارزه با كالاي قاچاق فرماندهي انتظامي استان فارس، با اشاره به نامگذاري سال جاري از سوي مقام معظم رهبري به عنوان «سال حمايت از كالاي ايراني»، بيان كرد: مبارزه با كالاي قاچاق در نيروي انتظامي به صورت جدي ادامه پيدا مي كند.

محمد رضا مقيمي ادامه داد: فرمايش مقام معظم رهبري در خصوص مبارزه با كالاي قاچاق و حمايت از كالاي ايراني خطاب به همه مردم و مسئولان مي باشد و مربوط به فرد خاصي نيست.

رئيس پليس آگاهي ناجا تأكيد كرد: مبارزه با موضوع كالاي قاچاق از نخريدن كالاي خارجي تا مبارزه بي امان با اين موضوع در مرزهاي كشور را شامل مي شود و همه بايد در اين خصوص حساس باشند .

سردار مقيمي با اشاره به افزايش كشفيات كالاي قاچاق در استان فارس نسبت به سال گذشته، افزود: در مجموع وضعيت آماري كشفيات كالاي قاچاق در استان فارس مناسب است.

وي با اشاره به اينكه مبادي ورودي جزء اولويت هاي اصلي در راستاي مبارزه با كالاي قاچاق است، تصريح كرد: اهتمام جدي و برنامه ريزي هاي لازم در راستاي مبارزه با كالاي قاچاق به صورت ويژه در دستور كار پليس است.

رئيس پليس آگاهي ناجا مبارزه با كالاي قاچاق را از اولويت هاي اساسي و مهم ناجا دانست و گفت: در اين راستا حركت جهادي و انقلابي در جهت مبارزه با اين پديده شوم مد نظر است.

سردار مقيمي در بخش ديگري از سخنان خود به كشفيات كالاي قاچاق در سال 96 اشاره كرد و افزود: ارزش ريالي كشفيات كالاي قاچاق در سال گذشته نسبت به سال 95 ، 51 درصد افزايش داشته است.

وي با بيان اينكه پرونده هاي بين 100 تا 500 ميليون تومان با افزايش 39 درصدي روبرو بوده است، افزود: در سال 95 تعداد سه هزار و 23 پرونده و در سال 96 چهار هزار و 190 پرونده قاچاق تشكيل شده است.

رئيس پليس آگاهي ناجا پرونده هاي تشكيل شده بالاي 500 ميليون تومان در سال 96 را 857 فقره عنوان كرد و گفت: اين ميزان نسبت به سال 95، 50 درصد افزايش داشته است.

در ابتداي اين جلسه، فرمانده انتظامي استان فارس ضمن ارائه گزارشي مشروح از اقدامات و عملكرد پليس استان در راستاي مبارزه با كالاي قاچاق، بر لزوم تعامل، هم افزايي و پرهيز از جزيره اي عمل كردن در اين موضوع تأكيد كرد.

سردار " احمد علي گودرزي" گفت: براي مبارزه اساسي با كالاي قاچاق بايد ساز و كارها و امكانات لازم فراهم شود و ساختار سازماني در شهرستان ها پيش بيني گردد.

وي در پايان بر لزوم استفاده از ظرفيت هاي موجود در جامعه و همچنين تجهيز ايست و بازرسي هاي پليس در راستاي مبارزه با كالاي قاچاق تأكيد كرد.
نظرات بینندگان