کد خبر: ۱۲۱۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷

سرمای بهاره باغات بوانات را سیاه کرد/خسارت بیش از صد میلیارد ریالی به باغات + تصاویر

معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی بوانات گفت: کاهش دما در اردیبهشت ماه امسال سبب یخ زدگی میوه های بسیاری از باغات بوانات شد.

به گزارش  شیرازه، کاهش دما در اردیبهشت ماه امسال سبب سرمازدگی بسیاری از باغات شهرستان بوانات شد که از این بین بیشترین آسیب به باغات انگور، گردو، آلو و زردالوی بوانات وارد گردید.

موسوی معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بوانات ضمن اعلام این مطلب به حرف رسا گفت: کاهش دما به صفر درجه در شبهایی از اردیبهشت امسال سطح وسیعی از باغ های شهرستان را دچار یخ زدگی وسرمازدگی کرد.

 وی افزود: باافت دما در تاریخ 29 فروردین ماه و روزهای نخست اردیبهشت سال جاری میزان 800 هکتار از باغ های انگور دچار خسارت 20درصدی گردید و 600 هکتار از باغ های گردوی شهرستان نیز با خسارت 50تا 60 درصدی مواجه گردید.

همچنین در سایر محصولات شهرستان مثل سیب، آلو، زردالو نیز خسارت مشاهده شده که جمعا خسارت سرمازدگی اخیر مبلغ 150میلیارد ریال برآورد شده است.

موسوی در ادامه تصریح کرد: با توجه به سرمازدگی های بهاره ضرورت احداث سایبان در باغ های شهرستان بوانات مشهود می سازد چرا که هر ساله این پدیده آسیب های زیادی به باغات بوانات وارد می کند.

برچسب ها: بوانات ، فارس ، باغ
نظرات بینندگان