کد خبر: ۱۲۱۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
تیرِ صهیونیستی که در سوریه به سنگ خورد؛

گنبدی شیشه‌ای که لقب آهنین به خود گرفت

شواهد نشان می‌دهد که اگر در یک روز صدها موشک دور برد به سمت اسرائیل شلیک شود گنبد آهنین نمی تواند از اسرائیل محافظت کند.
به گزارش شیرازه،  پس از حملات مداوم ارتش صهیونیستی به مواضع نظامی ارتش سوریه و هم پیمانان‌ آن به ویژه حمله به پایگاه هوایی T4، صهیونیست ها روزهاست که در انتظار اقدام متقابل و انتقام محور مقاومت به خصوص جمهوری اسلامی ایران به سر می بردند، چرا که واکنش مقامات سیاسی و نظامی کشورمان به این حملات هم بیانگر پاسخ پشیمان‌ کننده در زمان و مکان مشخص بود.

پس از پروازهای مداوم و حملات محدود نیروی هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق شمالی فلسطین‌، جنوب لبنان و غرب سوریه و پس از آن حمله موشکی‌ به سوریه‌، سرانجام محور مقاومت بامداد پنجشنبه 20 اردیبهشت به این حملات واکنش نشان داد و با 68 فروند موشک پایگاه‌های مختلف ارتش رژیم صهیونیستی در جولان اشغالی را هدف حملات خود قرار داد.

گنبد سوراخ آهنین و تیری که در سوریه به سنگ خورد

صهیونیست‌ها غافلگیر می‌شوند

ارتش رژیم صهیونیستی در گام نخست حملات خود، مواضع ارتش سوریه را در استان قنیطره با شلیک موشک نشانه گرفت. صهیونیست ها تصور می کردند نیروهای ارتش سوریه به مانند گذشته به تجاوز نظامی آنان واکنش نمی دهند، اما این بار محاسبات آنان اشتباه از آب درآمد و در جولان اشغالی غافلگیر شدند.

این در حالی بود که رژیم صهیونیستی مدت ها از بیم واکنش ها به این حمله در آماده باش کامل نظامی، امنیتی و حتی سیاسی قرار داشت و همچنین با توجه به اینکه با امکانات ادعایی خود باید حجم و نوع عملیات و حتی زمان انجام آن را پیش‌بینی می‌کردند، اما با غافلگیری گسترده در شناسایی و دفع این حملات مواجه شدند و به ناچار با سانسور اخبار و میزان تلفات ادعای خلاف آنچه اتفاق افتاده است را مطرح کردند.

از این رو در پی این واکنش محور مقاومت، ضربه‌ای را خوردند که فکر آن را نمی‌کردند. این یک رسوایی بزرگ اطلاعاتی بود، چراکه از بدو تولد غیرمشروع‌ خود هزینه‌های سنگین‌ جاسوسی و اطلاعاتی را به گفته خودشان متحمل شده‌‌اند و در این حمله حتی نتوانستند طرح آتش‌بار، حجم حملات و سکوهای پرتاب موشک مقاومت را شناسایی کنند.

گنبد سوراخ آهنین و تیری که در سوریه به سنگ خورد

از کار افتادن تاسیسات راهبردی رژیم اشغالگر

براساس اطلاعات به دست آمده، در حملات موشکی ارتش سوریه، پایگاه نظامی الکترونیکی و راداری، پایگاه نظامی سِری در مرز جولان، پایگاه بزرگ نظامی مخصوص شبکه‌های بی سیم، پایگاه بزرگ نظامی پارازیت راداری، رصدخانه یک واحد سلاح دقیق- پایگاه فرود بالگردهای نظامی، ستاد فرماندهی تیپ ۸۱۰، ستاد گردان نظامی صهیونیست ها در منطقه «هرمون» و مقر زمستانی واحد ویژه ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفته شده و آسیب جدی دیدند.

این رژیم که ادعای واهی قدرتمند‌ترین ارتش خاورمیانه را دارد و در این حمله ادعای عملیات ده ها فروند جنگنده علیه ارتش سوریه و مقاومت را داشته است در حالی که ناتوان از مقابله با حملات ارتش سوریه ظاهر شد. از طرف دیگر سامانه‌های دفاع هوایی رژیم صهیونیستی یا همان گنبد آهنین که مقامات این رژیم روی آن بسیار مانور می دهند و از پرهزینه‌ترین سیستم‌های دفاع هوایی جهان می‌باشد ، ناتوان از مقابله با موشک های مقاومت عمل کردند و به اصطلاح باید نام گنبد آهنین را، سوراخ آهنین نامید، چراکه فقط 4 موشک از 68 موشک سوری را رهگیری و منهدم کرد.

وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی نیز در رابطه با ناکارامدی سامانه دفاعی گنبد آهنین گفت: این سامانه نمی تواند در برابر شلیک گسترده موشک های دور برد از اسرائیل محافظت کند، در صورتی که اگر در یک روز صدها موشک دور برد به سمت اسرائیل شلیک شود گنبد آهنین نمی تواند از اسرائیل محافظت کند؛ پیش از این نیز این سپر موشکی در برابر موشک های فلسطینی تسلیم شده بود.

گنبد سوراخ آهنین و تیری که در سوریه به سنگ خورد

گنبدی شیشه‌ای که لقب آهنین به خود گرفت

این سیستم برای رهگیری موشک های میان بردی که توسط گروه های مبارز فلسطینی به سوی سرزمین‌های اشغالی پرتاب می شوند طراحی شده است. رژیم صهیونیستی در جریان جنگ های هشت و بیست‌ودو روزه با نوار غزه حتی با استفاده از سامانه موشکی گنبد آهنین از تیررس موشک های مقاومت فلسطین در امان نمانده بود. 

اسرائیل سیستم موشکی گنبد آهنین را با همکاری آمریکا طراحی و توسعه داده است، هزینه طراحی و استقرار این سیستم بیش از یک‌ونیم میلیارد یورو برآورد شده‌ است.

از بُعد‌ دیگر پاسخ مقاومت به حملات صهیونیستی یک فضاحت بزرگ سیاسی هم برای این رژیم به شمار می‌رود، چراکه غرب به محوریت آمریکا از بدو تولد این فرزند نامشروع مدعی حمایت همه جانبه از آن بود، در حالی که پس از پاسخ مقاومت شاهد حمایت خاصی جز موضع‌گیری‌های لفظی توسط غرب از این رژیم نبودیم.

تیرِ در تاریکی که به هدف نخورد

صهیونیست‌ها که این روزها از لفاظی‌های جنگ‌طلبانه‌ علیه مقاومت‌ و جمهوری اسلامی چیزی کم نمی‌گذارند‌، ادعای تلاش‌ برای بیرون راندن ایران از سوریه را مطرح می‌کنند. مقامات این رژیم در روزهای اخیر اظها‌رنظرهای مختلفی را در جهت دست برتر داشتن رژیم صهیو‌نیستی در منطقه و معادلا‌ت سوریه‌ بیان کرده‌اند؛ از جمله وزیر مسکن این رژیم که مدعی شده‌ تا تنور داغ است باید نان را بچسبانیم و ریشه ایران در سوریه را بخشکانیم‌، حتی برخی مقامات صهیونیستی مانند وزیر جنگ این رژیم در پیام به بشاراسد‌ رئیس جمهور قانونی سوریه خواستار اخراج نیروهای ایرانی حاضر در سوریه‌ که به شکل مستشاری‌ در این کشور هستند شده است.

گنبد سوراخ آهنین و تیری که در سوریه به سنگ خورد

تمامی این مباحث نشانگر آن است که شکست‌های رژیم صهیونیستی‌ روز به روز بیشتر شده و قدرت پوشالین ارتش این اسرائیل بر همگان‌ نمایان گشته است، چیزی که باعث به شماره افتادن ثانیه شمار نابودی این رژیم غیرقانونی‌ و جنایتگر‌ است و راهی هم برای فرار از آن ندارد؛ بنابراین از لحاظ سیاسی، نظامی، اطلاعاتی و استراتژیک این رژیم در موقعیتی نیست که بخواهد به لفاظی‌های خود جامه‌ عمل بپوشاند و اگر حماقتی‌ از مقامات این رژیم سر بزند قطعاً روزشمار نابودی‌اش جهش خیره‌کننده‌ای داشته و به کمتر از چند روز می‌رسد.

اتفاق بامداد پنج‌شنبه هفته گذشته یک واقعه بی سابقه‌ در تنش‌ها و جنگ‌های رژیم صهیونیستی‌ و سوریه به عنوان نوک پیکان مقاومت بود و شکست سخت و سنگینی را نصیب‌ رژیم‌ صهیونیستی کرد و تحولات منطقه را دچار تغییرات بنیادین‌ نمود، چراکه‌ از این پس توازن ترس، تهدید و اقدام نظامی‌ علیه اسرائیل‌ برقرار شده است و جبهه مقاومت مانعی برای پاسخ‌های دردناک‌ و کمرشکن‌ به دشمن صهیونیستی نمی‌بیند و تجربه هم نشان دهنده عدم کارآیی رژیم صهیونیستی در دفع این حملات است.

اگر صهیونیست‌ها بنا را بر ادامه حملات علیه سوریه بگذارند‌، کابوس جولان‌ بارها و بارها و به شکل شدیدتر‌ تکرار خواهد شد و با توجه به راهپیمایی‌های بازگشت فلسطینی‌ها در غزه و فاجعه‌ای که ارتش اسرائیل در سالروز نکبت رقم زد، روزهای سختی‌ در انتظار اشغالگران خواهد بود ، در این صورت باید‌ منتظر مهاجرت از سرزمین‌های اشغالی‌ به منظور فرار از تیررس موشک‌های مقاومت همانطور که سید حسن نصرالله‌ دبیر کل حزب‌ الله لبنان وعده داده بود باشیم.

باشگاه خبرنگاران

نظرات بینندگان