کد خبر: ۱۲۱۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۲ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷
رهپویان وصال 20 ساله شد؛

وقتی که جوانان با حضور پر شور خود در رهپویان وصال توطئه دشمن را نقش برآب کردند/ حوزه علمیه رهپویان راه اندازی می شود/ تشریح برنامه های ماه رمضان

معاون هماهنگی كانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز گفت: با واقعه ترور در مجموعه رهپویان وصال یک نقطه عطفی در فعالیت های فرهنگی ما شکل گرفت؛ علیرغم اینکه دشمن می خواست به مجموعه آسیب بزند استقبال از این کانون فرهنگی با جهش بزرگی همراه بود.
وقتی که جوانان با حضور پر شور خود در رهپویان وصال توطئه دشمن را نقش برآب کردند/ حوزه علمیه رهپویان راه اندازی می شودبه گزارش شیرازه، مدیر روابط عمومی كانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز چهارشنبه (26 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه های ماه رمضان و رئوس عملکرد این مجموعه فرهنگی مذهبی از ابتدای تاسیس تاکنون پرداخت.

احد پاریابی با اعلام اینکه امسال بیستمین سالگرد تاسیس مجموعه رهپویان وصال است، خاطرنشان کرد: این مجموعه توسط حجت الاسلام و المسلمین سید محمد انجوی نژاد و تعدادی از دوستانشان بنیان گذاری شد؛ فعالیت رسمی رهپویان وصال از سال 1376 در نمازخانه بیمارستان نمازی آغاز شد.

وی بیان کرد: به لطف خدا و استقبال جوانان از مجموعه و کمبود فضا مجبور به گسترش مجموعه شدیم.

معاون هماهنگی كانون رهپویان وصال شیراز به مسئله بمب گذاری حسینیه سیدالشهداء در 24 فروردین 1387 اشاره کرد و گفت: ما 14 نفر از عزیزانمان شهید، 14 نفر جانباز 10 الی 70 درصد و تعداد زیادی هم زخمی شدند؛ برخی از جانبازان همچنان در حال درمان هستند.

پاریابی اظهار داشت: با واقعه ترور در مجموعه رهپویان وصال یک نقطه عطفی در فعالیت های فرهنگی ما شکل گرفت؛ علیرغم اینکه دشمن می خواست به مجموعه آسیب بزند یا به نوعی بتواند تعطیلش کند نتیجه برعکس شد و استقبال از این کانون فرهنگی با جهش بزرگی همراه بود.

وی افزود: طی سالهای پس از بمب گذاری استقبال به حدی بود که مجبور شدیم مراسم معنوی اعتکاف را دو بار برگزار کنیم.

مدیر روابط عمومی كانون فرهنگی رهپویان وصال شیراز بیان کرد: برگزاری بزرگترین اردوهای مختلف فرهنگی در مناطق جنوب، مشهد مقدس و کربلا را در سالهای گذشته تاکنون داشته ایم؛ هر ساله اولین اردوی زیارتی به مناطق توسط رهپویان وصال صورت می گیرد.

پاریابی گفت: در طی این سالها تلاش کرده ایم بسته کامل فرهنگی، آموزشی و تفریحی را به مخاطبان ارائه دهیم؛ در همین راستا مدارس شهدای رهپویان وصال در دو شیفت دخترانه و پسرانه، مهدکودک و دانشگاه جهادی امام رضا(ع) را راه اندازی کردیم.

وی از پیگیری جهت راه اندازی حوزه علمیه توسط حجت الاسلام و المسلمین سید محمد انجوی نژاد خبر داد و اظهار داشت: چند سال است که این موضوع پیگیری می شود، زیرساخت لازم فراهم است و الان مشکل مکانی داریم.

معاون هماهنگی كانون رهپویان وصال شیراز بیان کرد: به لطف خدا طی این 20 سال تمامی جلسات هفتگی و کلیه مناسبت های انقلابی و مذهبی طول سال برگزار شده است؛ دو سال است که مراسم شب های قدر را در باغ جنت برگزار می کنیم که این موضوع نیز مورد استقبال ویژه ای قرار گرفته است.

پاریابی گفت: مکان و برنامه های مناسبی برای کودکان در شب های قدر تدارک دیده شده که کودکان نیز بتوانند علاوه بر والدین شان در این شب ها بهره مند شوند.

وی افزود: شب های جمعه و شب 27 رمضان از ساعت 23 تا قبل از نماز صبح در حرم مطهر احمدبن موسی(ع) مراسم احیا خواهیم داشت.

مدیر روابط عمومی كانون رهپویان وصال شیراز در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت این مجموعه فرهنگی در قالب دو خیریه (خیریه رهپویان وصال و موسسه آفرینش لبخند یک کودک) اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه رسیدگی به مناطق حاشیه شهر شیراز را در دستورکار خود داریم؛ سعی داریم در حوزه های مختلف از جمله مسائل فرهنگی، آموزشی، درمانی و زیارتی  خدمت رسانی داشته باشیم.

پاریابی بیان کرد: امسال برای دومین سال است که با همکاری مجموعه جبهه فرهنگی انقلاب استان فارس که دبیر آن خود حجت الاسلام والمسلمین انجوی نژاد هستند به خدمت رسانی در حاشیه شهر می پردازیم.

وی به فعالیت های فرهنگی، آموزشی رهپویان وصال در مناطق زلزله زده سر پل ذهاب اشاره کرد و گفت: در این راستا رتبه نخست کشوری به جهت خدمت رسانی در مناطق زلزله زده را به دست آوردیم؛ لازم به ذکر است که کارهای عمرانی را نیز انجام می دادیم منتها مسائل عمرانی در اولویت کاری مان نبود.

پاریابی با بیان اینکه کمک های مردمی را با نظارت کامل جمع آوری و با حساسیت نیز توزیع کردیم، خاطرنشان کرد: آشپزخانه ای برای طبخ و توزیع سه وعده غذایی نیز طی 10 روز در سرپل ذهاب دایر شد.
نظرات بینندگان