کد خبر: ۱۲۱۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱:۲۸ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
در جلسه شوراهای آموزش و پرورش استان فارس مطرح شد:

توسعه از مسیر تعلیم و تربیت امکان پذیر است/ مدارس غیر دولتی باید آسیب شناسی شوند

معاون وزیر آموزش ‌و پرورش، مشارکت مردمی در امر آموزش و پرورش را حائز جایگاه مهمی دانست و گفت: اگرچه شوراهای آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی در این خصوص ایفا می کنند اما آموزش و پرورش به تنهایی موفق نخواهد شد.
اهمیت و تاثیرگذاری مشارکت مردمی در امر آموزش و پرورش/ معافیت مدارس غیردولتی از پرداخت مالیات/ چند درصد مراکز غیردولتی با استاندارد آموزشی انطباق دارند؟
به گزارش شیرازه، یکصد و بیست و ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش در  با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش در استانداری فارس برگزار شد.

معاون وزیر آموزش ‌و پرورش با بیان اینکه توسعه از مسیر تعلیم و تربیت امکان پذیر  و بسیاری از هدف ها از راه نظام تربیت امکان پذیر است، گفت: در هیچ جای دنیا آموزش و پرورش بدون مشارکت فکری و عملی مردم امکان پذیر نخواهد بود.

مجتبی زینی وند وضعیت آموزشی و تربیتی مدارس غیر دولتی کشور را مناسب و عملکرد شورای آموزش و پرورش فارس را قابل قبول عنوان کرد و اظهار داشت: در این راستا فعالیت های کاربردی انجام شده است.

وی مشارکت مردمی در امر آموزش و پرورش را حائز جایگاه مهمی دانست و افزود: پویایی و کارایی نام آموزش و پرورش کشور نشان از موفقیت هر کشور دارد؛ اگرچه شوراهای آموزش و پرورش نقش بسیار مهمی در این خصوص ایفا می کنند اما آموزش و پرورش به تنهایی موفق نخواهد شد.

معاون وزیر آموزش ‌و پرورش با اشاره به قوانین حاکم بر مدارس غیر دولتی بیان کرد: مدارس غیر دولتی از پرداخت تمامی مالیات ها معاف هستند و تنها مالیات تکلیفی بر دوششان خواهد بود.

زینی وند با اظهار اینکه در هیچ کجای دنیا اهداف آموزش‌ و پرورش بدون کمک و مشارکت فکری عملی مردم تحقق پیدا نمی‌کند، نقش شورای آموزش ‌و پرورش استان‌ها در کمک به این مسئله را بسیار مهم دانست.

وی بیان کرد: در مدارس غیردولتی از معلمین بازنشسته دعوت بعمل می آید؛ بسیاری از آنها بازنشستگان آموزش و پرورش هستند که اگر کمک های ما نباشد با مشکل مواجه خواهند شد!

معاون وزیر آموزش و پرورش از خوب بودن وضعیت آموزشی و تربیتی مدارس غیرانتفاعی در شیراز خبر داد و گفت: با توجه به اینکه تمام مدارس غیر دولتی از لحاظ عملکردی، مثبت بوده است؛ این ها نتیجه رصد آموزشی و عملکردی معلمان و دیگر کارکنان در آموزش و پرورش است.

زینی وند مدارس غیردولتی را مکان مناسبی برای ایجاد کارآفرینی معرفی کرد و گفت: هر مدرسه حداقل 20 دانش آموخته دانشگاه را به خدمت می گیرد؛ لازم است که موسسین مدارس غیردولتی مورد حمایت قرار بگیرند.

وی افزود: مردم از عملکرد تربیتی مدارس غیردولتی رضایت و باید مورد حمایت قرار بگیرند.

چند درصد مراکز غیردولتی با استاندارد آموزشی انطباق دارد؟
استاندار فارس در ابتدای سخنان خود سوالاتی مبنی بر اینکه چند درصد مراکز غیردولتی با استاندارد آموزشی انطباق دارد، چقدر نگاه عمیق به نظام آموزشی مترتب است و چند درصد تربیت نیروها مربوط به مدارس غیردولتی است را مطرح کرد و گفت: آیا معلمانی که سی سال در امر آموزش و پرورش کوشیده و اکنون بازنشسته شده اند از انرژی لازم برای تدریس و تعلیم و تربیت برخوردارند؟

اسماعیل تبادار بیان کرد: آیا آسیب شناسی لازم بر عملکرد مدارس غیردولتی در کنارمدارس دولتی را داشته ایم یا خیر!

وی اظهار داشت: آیا افرادی که اکنون در مدارس غیردولتی فعالیت می کنند سرمایه گذارانی هستند که برای هدفی مشخص و غیر از تعلیم و تربیت وارد این عرصه شده و می شود.

استاندار فارس گفت: در بیشتر جلسات به سؤالات اصلی در مورد موضوع مورد بحث، پاسخ داده نمی‌شود و تنها ما در جلساتمان می گوییم وضعیت خوب است؛ این خوب بودن چه معنایی دارد، این خوب بودن باید کیل و اندازه داشته باشد.

تبادار بیان کرد: متاسفانه سوالات در جلسات پاسخ داده نمی شود.

وی افزود: لازم است در بحث مدارس غیردولتی آسیب‌شناسی صورت گیرد و به پرسش‌های اساسی در مورد آن برای بهتر شدن روند کار پاسخ مشخفی داده شود.

استاندار فارس تصریح کرد: امروز کسی دنبال این موضوع نیست که چه تعداد از دانش آموزان یک مدرسه کارآفرین شده و یا دچار آسیب‌های گوناگونی اجتماعی می‌شوند و متاسفانه قبولی در کنکور معیار نامناسبی برای محک زدن بود.
نظرات بینندگان