کد خبر: ۱۲۱۹۶۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۴۶ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷

افزايش 35 درصدي كشفيات جرايم فضاي مجازي در فارس

رئيس پليس فتا استان فارس گفت: طي سال جاري كشفيات جرايم فضاي مجازي در استان، 35 درصد افزايش داشته است.
به گزارش شیرازه، رئيس پليس فتا استان فارس گفت: امروزه با پیشرفت تکنولوژی و اینترنت و فضای مجازی دسترسی انسان ها به یکدیگر بسیار راحت شده و اغلب کارها مانند عملیات بانکی، جابه جایی حساب و یا انتقال وجه در فضای مجازی و توسط اینترنت انجام می شود.

سرهنگ حبيب الله رجبلي بیان کرد: با توسعه شبکه های اینترنتی، جرائم اينترنتي نيز افزايش داشته و مجرمان و افرا سودجو وارد دنیای مجازی شده و به روش های مختلف از کاربران کلاهبرداری کنند.

وی با اظهار اينكه آسيب هاي فضاي مجازي بسيار جدي است و امروزه اين آسيب ها در دنياي واقعي خود را نشان مي دهند، تصريح كرد: برای حفظ امنیت کاربران اینترنتی در فضای مجازی، پلیس فتا راه اندازي شده است و این پلیس وظیفه امنیت در فضای مجازی را برای کاربران فراهم می نماید.

رئيس پليس فتا استان فارس با بيان اينكه افزايش جرائم فضاي مجازي در سال هاي اخير اين پيام را به ما مي دهد كه در اين عرصه بايد تدابير اساسي و فني انجام گيرد، افزود: نوك پيكان جنگ نرم، فضاي مجازي است و دشمن از اين طريق وارد عمل شده و افكار جوانان ما را نشانه گرفته است.

اين مقام انتظامي با اشاره به اينكه برگزاري كارگاه هاي آموزشي در خصوص آگاه سازي شهروندان از حوزه جرايم فضاي مجازي به صورت ويژه در دستور كار اين پليس است، گفت: در فضاي مجازي والدين نيز مسئوليت دارند و بايد پليس را در اين خصوص ياري كنند.

وي افزود: از همه دستگاه هاي فرهنگي جامعه انتظار مي رود با حساسيت خاصي در اين موضوع وارد شده تا از بروز آسيب هاي فضاي مجازي در جامعه جلوگيري كنيم.

رئيس پليس فتا استان فارس در بخش ديگري از سخنان خود، بيان كرد: طي سال جاري كشفيات جرايم فضاي مجازي در سطح استان، 35 درصد افزايش داشته است.

رجبلي با بيان اينكه استان فارس رتبه سوم كشور را از حيث فراواني جرايم فضاي مجازي به خود اختصاص داده است، گفت: در حال حاضر بيشترين جرايم فضاي مجازي در سطح استان فارس مربوط به برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب های بانکی مي باشد.

وي برداشت اینترنتی غیر مجاز از حساب های بانکی، کلاهبرداری رایانه ای، مزاحمت اینترنتی، هتك حيثيت و نشر اكاذيب را از مهمترين جرايم فضاي مجازي عنوان كرد.

رئيس پليس فتا استان فارس در پايان عدم بارگذاری اطلاعات مهم مالی و خانوادگی در شبکه های اجتماعی، اعتماد نكردن به ایمیل های ناشناس و تغيير دادن دوره اي رمز بانكي را به عنوان هشدارهاي پليس فتا عنوان كرد و از مردم خواست به اينگونه هشدارهاي پيشگيرانه پليس توجه لازم را داشته باشند.
نظرات بینندگان