کد خبر: ۱۲۱۹۸۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

مردم از حمایت ضعیف بیمه‌ها از خدمات دندانپزشکی ناراضی‌اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: مردم از عدم حمایت بیمه‌ها برای درمان دندان‌هایشان ناراضی هستند، درخواست ما این است چتر بیمه‌ها در دندانپزشکی گسترش یابد.
به گزارش شیرازه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز در همایش گرامیداشت روز دندانپزشکی خواستار قرار گرفتن خدمات دندانپزشکی زیرچتر بیمه‌ها شد و اظهار داشت: امروز باید چتر حمایتی بیمه‌ها در زمینه دندانپزشکی توسعه یابد باید انجام شود تا مردم خدمات دندانپزشکی را بگیرد.

علی بهادر در این مراسم که توسط اداره امور دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی و سازمان نظام پزشکی شیراز برگزار شد، اظهار داشت: امروز باید چتر حمایتی بیمه‌ها در زمینه دندانپزشکی توسعه یابد باید انجام شود تا مردم خدمات دندانپزشکی را بگیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین به موضوع توجه به آموزش های روز ویژه دندانپزشکان اشاره کرد و گفت: آموزش خوب می تواند توسعه دندانپزشکی را به دنبال داشته باشد و در این زمینه نیز دانشگاه علوم پزشکی شیراز آماده همکاری است.

بهادر با بیان اینکه مشکلات جامعه پزشکی با همدلی قابل حل است، گفت: مسایل تعرفه‌ای، رسانه ای و تعزیراتی بخشی از مشکلات جامعه دندانپزشکی است که با همدلی و همکاری حل خواهد شد که در این راستا ما نیز موظف هستیم خودمان را پالایش کنیم.

رییس سازمان نظام پزشکی شیراز نیز در  این مراسم با بیان اینکه رعایت بهداشت دهان و دندان نه تنها در سلامتی دندانها موثر است بلکه بر سلامتی کل بدن نیز تاثیر بسزایی دارد، اظهار داشت:  به تازگی ارتباط زایمان‌های زودرس با رعایت بهداشت دهان و دندان کشف شده است بنابراین نیاز است در خصوص رعایت بهداشت دهان و دندان فرهنگسازی شود.

 حمیرا وفایی با بیان اینکه خدمات دندانپزشکی مورد نیاز همه خانواده‌ها است، گفت: کار فیزیکی سنگین، انجام کارهای تکراری، تماس با اشعه‌های زیان آور، تعرفه های نامتعادل، افزایش بی‌رویه قیمت تجهیزات دندانپزشکی، پذیرش دانشجو بدون در نظر گرفتن نیاز جامعه، کاهش کیفیت آموزش و رشد منفی تعرفه‌های دندانپزشکی از جمله مشکلات جامعه دندانپزشکی است.

وی با بیان اینکه فرهنگسازی در راستای رعایت بهداشت دهان و دندان باید توسط آموزش و پرورش، گروههای مردم نهاد و رسانه‌ها انجام شود، افزود: امیدواریم روزی فرا رسد که مردم برای پیشگیری بیشتر مراجعه به درمانگاه‌های دندانپزشکی داشته باشند.

 مسئول کمیته درمانگاهی انجمن دندانپزشکی ایران شاخه فارس نیز با بیان اینکه مشکلات اقتصادی عرصه را برای فعالیت درمانگاه‌های دندانپزشکی تنگ کرده است اظهار داشت:  نبود نظارت بر ارزش گزاری کار و کالاهای دندانپزشکی توسط مسولین دانشگاهی، نظام پزشکی و انجمن دندانپزشکی، عدم توجه کافی بهدافزایش قیمت ارز و تاثیر آن بر تعرفه های درمانی، عدم برخورد لازم و مفید مسوولین نظام پزشکی و دانشگاهی بر سازمانهای بیمه گر و روند غیر عادلانه عقد قراردادهای آنان با درمانگاه ها دندانپزشکی به صورت سلیقه ای بخش از مشکلات درمانگاه‌های دندانپزشکی است.
سیروس مرزبان افزود: نبود نظارت بر چگونگی بازپرداخت حق بیمه توسط سازمان‌های بیمه‌گر به طوری که پرداخت‌ها با تاخیر بیش از یک سال، سازمان نیافتن کارگروهی موثر و علمی و منطقی جهت ارتباط با سازمانهای مالیاتی و ممیز یهای مربوطه و نبود مرجع قانونی و موثر در سازمان نظام‌پزشکی جهت رسیدگی به شکایات دندان پزشکان نسبت به ارگانها و افراد خاطی بخش دیگر از مشکلات درمانگاه‌های دندانپزشکی است.
تسنیم
نظرات بینندگان