کد خبر: ۱۲۲۰۴۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۰ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
مدیرکل بهزیستی فارس مطرح کرد:

اداراتی که استانداردهای لازم را برای تردد معلولان فراهم نکنند به استانداری معرفی می شوند

مدیرکل بهزیستی فارس گفت: ۱۸ هزار و ۵۳۴ معلول در این استان وجود دارد، در همین راستا اداراتی که استانداردهای لازم برای تردد معلولان را در نظر نگیرند در شورای استان به استاندار معرفی می شوند.
به گزارش شیرازه، مدیرکل بهزستی فارس با اشاره به وجود ۱۸ هزار و ۵۳۴ معلول در این استان وجود داردگفت: اداراتی که استانداردهای لازم برای تردد معلولان را در نظر نگیرند در شورای استان به استاندار معرفی می شوند.

مرتضی موسوی با اشاره به قانون جدید حمایت از معلولان گفت: ادارات و دستگاه های مختلف موظف هستند نسبت به مناسب سازی فضا برای تردد معلولان اقدام کنند.

وی در ادامه افزود: بر اساس این قانون ۳۰ امتیاز از ارزشیابی ادارات مربوط به مناسب سازی فضا برای معلولان است که بر اساس این قانون مقرر شده که شهرداری به ساختمانهایی که برای معلولان استانداردسازی نشده باشند پایان کار ندهد.

وی ادامه داد: علاوه بر این مناسب سازی معابر برای معلولان نیز به جد در دستور کار قرار دارد که در این مدت اقدامات خوبی در مرکز استان و شهرستانهای نیز انجام شده است.

موسوی افزود: بر این اساس ادارات موظف هستند رمپهای مربوط به تردد معلولان را نصب کرده و حتی در راه اندازی سرویسهای بهداشتی نیز این مسئله مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل بهزستی فارس در پایان گفت: ۱۸ هزار و ۵۳۴ معلول در این استان وجود دارد، در همین راستا اداراتی که استانداردهای لازم برای تردد معلولان را در نظر نگیرند در شورای استان به استاندار معرفی می شوند.

نظرات بینندگان