کد خبر: ۱۲۲۰۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک شورای شهر شیراز:

حتی 5 درصد از شعار شفافیت در شورا محقق نشده است/ بکارگیری نیروهای مازاد و بدون ضابطه در شهرداری/ ضرورت تعدیل نیروهای ناکارآمد شهرداری

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک شورای شهر شیراز درخصوص مقدار تحقق شعار شفافیت در شورای پنجم گفت: اگر سقف انتظاراتمان 100 باشد، در این هشت ماهه حضومان هنوز حتی 5 درصد شعار شفافیت محقق نشده است.
بکارگیری نیروهای مازاد و بدون ضابطه در شهرداری/ ضرورت تعدیل نیروهای ناکارآمد شهرداری/ حتی 5 درصد از شعار شفافیت در شورا محقق نشده است
به گزارش شیرازه، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک شورای شهر شیراز ظهر یکشنبه (30 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران به تشریح عملکرد این کمیسیون از ابتدای آغاز بکار شورای پنجم تاکنون پرداخت.

سید عبدالرزاق موسوی با اعلام اینکه طی هشت ماه گذشته 42 جلسه در کمیسیون برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک تشکیل شده است، گفت: تاکنون 170 دستور کار بررسی و 54 مصوبه در شورا مطرح شده که 47 مورد آن به تصویب شورای شهر رسیده است.

وی با بیان اینکه 3 هزار و 500 پست در شهرداری مصوب شده است، اظهار داشت: برخلاف مصوبه ذکر شده، 12 هزار نیرو در این مجموعه شاغل هستند در حالیکه طبق بررسی های کارشناسی شده شهرداری می تواند با 5 الی 6 هزار نفر کار کند.

عضو شورای شهر شیراز گفت: نیمی از نیروهای شهرداری شیراز مازاد است؛ بخشی از این نیروها اردیبهشت ‌ماه سال 96 و بدون رعایت ضوابط مشخص در شهرداری بکارگیری شده‌اند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک شورای شهر شیراز تصریح کرد: برخی از کارکنان شهرداری تنها سه الی چهار ماه است که در شهرداری شاغل شده اند.

موسوی با تاکید بر اینکه باید هزینه ها را کم کنیم، تصریح کرد: لازم است نیروهای انسانی ناکارآمد در شهرداری تعدیل شوند، اظهار داشت: امروز بحث ما از تعديل، صرفا اخراج نيروها نيست؛ هر 5 سال يكبار باید مميزي انجام شود اما بیش از دو دهه است كه این اتفاق نیفتاده.

وی با تاکید بر اینکه باید بسراغ بخش های مختلف در شهرداری رفته و هزینه ها را کم کنیم، در خصوص بدهی شهرداری شیراز بیان کرد: اکنون شهرداری 2 هزار و 100 میلیارد تومان بدهی دارد که قسمتی از آن بصورت استقراضی است.

ضرورت کسب درآمد پایدار در شهرداری شیراز/ حتی 5 درصد از شعار شفافیت در شورا محقق نشده است
عضو شورای شهر شیراز در ادامه گفت: اگر بدهی های استقراضی شهرداری تسویه نشود سودشان به مبلغ اصلی اضافه خواهد شد.

موسوی اظهار داشت: شهرداری شیراز سالانه 750 الی 800 میلیارد تومان برای حقوق و دستمزد پرسنل هزینه می‌کند و برای رسیدگی به شهر لازم است به کسب درآمدهای پایدار بپردازد.

وی با اعلام اینکه لايحه درآمد پايدار شهرداري‌ ها در مجلس شورای اسلامی در حال بررسي است، بیان کرد: شهرداری شیراز وظیفه دارد راهكارهاي کوتاه مدت کسب درآمد پايدار نسبي را جهت تحقق بودجه ي سال 97 تهیه و اعلام کند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک شورای شهر شیراز درخصوص مقدار تحقق شعار شفافیت در شورای پنجم گفت: اگر سقف انتظاراتمان 100 باشد، در این هشت ماهه حضورمان هنوز حتی 5 درصد شعار شفافیت محقق نشده است.

موسوی بیان کرد: در برنامه پنج ساله سوم شهر شيراز به دنبال شاخص هاي عيني شهري توسط شهرداري هستيم که مقایسه امکانات و خدمات رسانی به مناطق با شاخص مشخصی مقایسه شوند؛ تنها با اجرای قانون و داشتن شاخص می توانیم شفافیت درستی برای اجرای عدالت داشته باشیم.

عضو شورای شهر شیراز اعلام کرد: بیشترین پرونده‌های حقوقی در دادگاه‌ها مربوط به شهرداری است؛ البته این موضوع به دلیل حوزه فعالیتی گسترده این مجموعه مدیریت شهری است و لازم به ذکر است که پرونده‌هاي حقوقي شهرداري شيراز مربوط به اين دوره نيست.

وی بیان کرد: حجم بالای پرونده ها قابل قبول نیست چرا که اگر شهرداری به نحوی عمل می‌کرد که ضرری متوجه اموال عمومی نباشد، پرونده‌ها نیز کاهش پیدا می‌کرد.

ادغام اداره کل املاک و بانک زمین
موسوی با اظهار اینکه شهرداري نمي تواند دو متولي براي املاك داشته باشد، گفت: عمليات ادغام اداره كل املاك و بانك زمين انجام شده است.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک شورای شهر شیراز در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در مناقصه ها و مزایده های شهرداری شیراز اشکالاتی وجود دارد.

موسوی با اعلام اینکه یک مورد از این اشکالات مربوط به برآوردها است و معمولا همان ميزان تعيين شده مبنا قرار گرفته و برآوردهای موجود غیرواقعی است، اظهار داشت: برنامه‌ریزی بر اساس این برآوردها مشکل است.

وی افزود: 19 پیشنهاد در راستای تشکیل کمیته برآورد به شهرداری داده شده و شهردار شیراز نیز آنها را به تمامی شهرداران مناطق جهت اجرا ابلاغ کرده است.

عضو شورای شهر شیراز گفت: بايد مردم را از مفاد قراردادها در شهرداری مطلع كنيم؛ متاسفانه قراردادهایي چون بالن داغ توسط شهرداري سابق منعقد شده كه نه تنها اجرايي نشده است بلکه اکنون می بینم که شهرداری شیراز هزينه سنگيني را متحمل شده است.

موسوی با تاکید بر اینکه روند تهيه قراردادها با مشكل جدي رو به رو است كه بايد اصلاح شود، اظهار داشت: اگر در زمان انعقاد قراردادها نظارت کامل، درست و بررسي دقيق تري صورت می گرفت الان شاهد اینگونه قراردادهای پرهزینه و بی سرانجام نبودیم.

وی در ادامه درخصوص علت بکارگیری نیروی های افغانی نوسط پیمانکاران در پروژه های عمرانی در شیراز گفت: اشراف اطلاعاتی بر این موضوع ندارم اما اگر نيرويي از اتباع بيگانه داراي اقامت قانوني باشد استفاده از آنها در عمليات اجرايي پروژه ها منعي ندارد.

به گزارش شیرازه؛ بررسی، تایید یا رد لوایح، طرح‌ها، آیین نامه‌های شهرداری و سازمان‌های زیر مجموعه در موضوعات مرتبط با بودجه، متمم بودجه، اعمال نظارت بر امور مالی و اداری، حقوقی و املاک و سازمان‌های وابسته شهرداری، رسیدگی به درخواست‌ها، پیشنهادات و امور اجرایی از جمله وظایف کمیسیون برنامه، بودجه، امور حقوقی و املاک شورای شهر شیراز است.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
0
ایشان فردی ایثارگر و متدین است
اما
تعدیل نیرو با مصوبه شورا امکان پذیر است
خوب بسم الله
البته در شرائط فعلی بازار کار احتیاط هم لازم است