کد خبر: ۱۲۲۰۵۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۸ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷

دیپلماسی زنانه برای حفظ جسم و روح برجام؛ واکنش یک فعال سیاسی استان فارسی به نامه برجامی زنان اصلاح طلب

هر چند که دولتمردان اروپایی بصورت نمایشی پایبندی خود را در برجام حفظ کرده اند اما طی چند روز گذشته دومینو وار شرکت های اروپایی از جمله توتال به خاطر آنچه که احتمال تحریم آمریکا خوانده اند همکاری خود را با ایران قطع کردند.
به گزارش شیرازه، 25 تیر ماه 96 یعنی 10 ماه قبل از اینکه ایالات متحده تصمیمش را برای ماندن و یا لغو برجام اعلام کند ظریف در گفتگو با شبکه سی ان ان گفت که ترامپ نه فقط روح برجام بلکه جسم برجام را نيز نقض کرده است.

با خروج آمریکایی ها و مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر گرفتن تضمین لازم از اروپایی ها در برجام مذاکره پنهان و آشکار دولت ایران برای متقاعد کردن اروپایی ها و ایستادن آنها در مقابل آمریکایی ها آغاز شده است. این در حالی است که مجموع مبادلات تجاری اروپا با آمریکا ۱۰۴۵ میلیارد یورو است. در حالی که مبادلات تجاری ایران و اروپا فقط ۱۵.۳ میلیارد یورو است.

هر چند که دولتمردان اروپایی بصورت نمایشی پایبندی خود را در برجام حفظ کرده اند اما طی چند روز گذشته دومینو وار شرکت های اروپایی از جمله توتال به خاطر آنچه که احتمال تحریم آمریکا خوانده اند همکاری خود را با ایران قطع کردند.

دیپلماسی زنانه برای حفظ جسم و روح برجام؛ واکنش یک فعال سیاسی استان فارسی به نامه برجامی زنان اصلاح طلبحال که زمین بازی مشخص است و هر دانش آموخته نوپای سیاسی هم می‌تواند آینده این توافق نامه یک طرفه را پیش بینی کند جمعی از زنان فعال در احزاب اصلاح‌طلب در نامه‌ای به فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجى اتحادیه اوپا،  آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان و ترزا می نخست‌‌وزیر بریتانیا به‌عنوان بانوان مسئول در برجام، بدعهدی آمریکا را محکوم  کرده و خواستار سیاست‌ورزی آنان برای حفظ توافق هسته‌ای شدند.

در بخشی از این نامه که به امضای فاطمه راکعی، دبیرکل جمعیت زنان مسلمان نواندیش، زهرا شجاعی، دبیرکل مجمع زنان اصلاح‌طلب، ژاله فرامرزیان، دبیرکل انجمن روزنامه‌نگاران زن و شهیندخت مولاوردی، دبیر کل جمعیت دفاع از حقوق بشر زنان رسیده، آمده است:« تجربه تاریخ بشر گویای این واقعیت است که همواره مقاومت، ایستادگی و مداخله انسان‌هایی نوعدوست، مدافع صلح و مخالف جنگ و خشونت مانع از تداوم درگیری و وارد شدن دنیا در جنگ جهانی دیگری شده است. نقش زنان به دلیل ویژگی‌های ذاتی در کاهش این خشونت‌‌‌ها و منازعات نقشی بی بدیل و غیرقابل انکار است. زنان و مادرانی مسئول و فعال در عرصه سیاسی و در جامعه مدنی که با اقدامات خود مانع از شکل‌‌‌گیری خشونت و جنگ شده و ‌بعد از هر جنگ نیز با وجود آسیب‌های مضاعفی که متوجه آنها بوده است، التیام‌‌‌بخش و مرهمی بر زخم‌های عمیق هم‌نوعان خود بوده‌اند»

واکنش یک فعال سیاسی به نامه زنان اصلاح طلب به زنان برجامی

دیپلماسی زنانه برای حفظ جسم و روح برجام؛ واکنش یک فعال سیاسی استان فارسی به نامه برجامی زنان اصلاح طلبمسؤول بانوان جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان فارس در واکنش به نامه زنان اصلاح طلب به زنان برجامی در گفتگو با خبرنگاران گفت: در نامه زنان اصلاح طلب تلاش شده تا با القای تفاوت رفتاری اروپا با آمریکا، اروپا را راضی نمایند که در برجام باقی بماند و از این زنان که از اعضای موثر اتحادیه اروپا هستند خواسته شده تا با توجه به احساسات زنانه ضد جنگ؟ً! و صلح طلبانه؟! خود پا در میانی کنند و مانع سقوط آزاد برجام شوند و جالب اینکه برای اثبات صلح طلبی و اهل گفتگو بودن جمهوری اسلامی، طرح گفت و گوی تمدن ها را مثال زده اند.

منصوره طاهری بیان داشت: باید گفت خانم های محترم ای کاش قبل از نگارش این نامه تامل بیشتری می کردید، ای کاش اگر هم قرار بود نامه ای بنویسید با لحن متفاوتی می نوشتید. شما از احساسات مادرانه و زنانه چه کسانی سخن می گوئید؟ مگر نوازش مادرانه خانم ترازمی(نخست وزیر انگلیس که بیشترین سلاح را به عربستان سعودی می فروشد) بر سر کودکان را نمی بینید؟ مگر  احساسات رقیق خانم مرکل و موگیرینی را در کشتار انسان ها و کودکان بی دفاع کشور های منطقه و جهان را مشاهده نمی کنید؟! مگر اخبار فلسطین را دنبال نمی کنید؟

مسؤول بانوان جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی فارس با اشاره به اینکه چند روز بیشتر از کشتار وحشیانه صهیونیست ها نمی گذرد گفت: طی یک روز بیشتر از 60 نفر انسان بی گناه و حتی یک دختر 8 ماهه به شهادت رسیدند کجایند این خانم ها؟ کجاست احساسات مادرانه شان؟ مگر غیر از این است که اینها خود جنایت کارند و دستشان به خون هزاران کودک و زن بی گناه آلوده است.

وی ادامه داد: ای کاش به جای این نامه و با این همه پسوند و  پیشوند علمی و تحصیلاتی، پیش نویس شکایت حقوقی از این زنان درنده خو تهیه می کردید. ای کاش به جای این نامه به آنان با غیرت زن مسلمان، برجام را پاره پاره می کردید و بر سر و صورتشان می ریختید نه اینکه ملتمسانه خواهش کنید که ظاهرا هم شده برجام را نگه دارند.

طاهری تاکید کرد: از گفت و گوی تمدن ها جهت اعلام صلح طلبی جمهوری اسلامی یاد کردید. ای کاش این را هم عنوان می کردید اتفاقا در همان زمان که این ژست های دوستی و گفتگو  با جهان( بخوانید آمریکا و غرب) عنوان می شد، آمریکا ایران را محور شرارت نامید و به خاورمیانه لشکرکشی کرد؟! واقعا این همه خوشخیالی و اعتماد به غرب از کجا می آید؟!

وی بابیان اینکه  زن مسلمان و انقلابی ظلم را نمی پذیرد، ظالم را تبرئه نمی کند و در مقابل وی می ایستد همچنان که اسوه و الگوی این زنان چنین کرده اند گفت: در مقابل در انگاره های لیبرالیستی و بی خدا و پارادایم اومانیسم هست که حتی زنان نیز بر خلاف فطرت و غریزه رئوفت و مهربانی شان دست به خیانت و کشتار انسان های بی دفاع و بی گناه می زنند.

طاهری تصریح کرد:  مگر نمونه وطنی این زنان را نداشته ایم مگر جنایات مریم رجوی که هنوز هم ادامه دارد را فراموش کرده اید. مگر نه اینست که مریم رجوی و گروه سفاک وی زیر چتر حمایت کشورهای اروپایی و همین زنان مخاطب نامه شما مشغول جنایت هستند. بی تردید آنکه سایه جنگ و خشونت را از سر منطقه بر می دارد در حقیقت زنان سرزمین من ایران و زنان امت اسلامی هستند زنانی که فرزندانشان را نوع دوست و ظلم ستیز تربیت می نمایند. زنانی که همسرانشان را علیه خشونت و زیاده طلبی غرب وایادی دست نشانده اش ترغیب به مقاومت می نمایند. مادران و زنانی که زندگی خود و فرزندان و همسرانشان را وقف مبارزه با خشونت و ایجاد امنیت برای هم نوعانشان می نمایند.

مسؤول بانوان جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان فارس در پایان گفت: خواهران گرامی اگر هم قرار باشد نقش موثری در ایجاد صلح و مبارزه با خشونت داشته باشید بجای اعتماد به اروپا  و دست یاری دراز کردن به سوی آنان که دستشان به خون بی گناهان آلوده است، یک دیپلماسی فعال زنانه متکی بر توان زن مسلمان انقلابی در منطقه و جهانی اتخاذ نمایید تا آثار آن زنان اتحادیه اروپا و دیگران را تحت شعاع قرار دهد.
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
منصوری
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
0
مصاحبه سرکار خانم طاهری خیلی عالی هست
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
0
شما که برجام رو اصلا قبول نداشتین چیه حالا سنگ برجام به شینه میزنید شما که اعتقاد داشتین برجام فایده نداشته حالا نگران خروج شرکت های غربی و توتال هستین شما که از قراردادهای نفتی ناراحت بودین حالا نگرانین برید دوروها برید واگذار شماها به خدا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
0
آفرین به شما بانوی دانا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
0
برجام با تمام مزیت های نداشته اش پیشکش اصلاح طلبان اما هزینه های کمرشکن آن بر روی اقتصاد و زندگی مردم و عزت از دست رفته آن هم نثار اصلاحاتی های پر مدعا و کدخداپرست