کد خبر: ۱۲۲۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۴ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۷

اعتصاب رانندگان کامیون در سراسر فارس

جمعی از کامیون داران و رانندگان ترانزیت شهرستان‌های فارس همزمان با سراسر کشور دست از کار کشیده و اعتصاب کردند.
به گزارش شیرازه، این اعتراضات طبق فراخوان و هماهنگی قبلی در استان آغاز شده است و رانندگان علت این اقدام خود را ثابت بودن کرایه ها، افزایش قیمت بیمه ها، عوارض اتوبان ها، کمیسیون بالای باربری ها، هزینه بالای تعمیرات و قیمت بالای لوازم یدکی خودرو‌ها بیان می‌کنند.
رانندگان کامیون که در هر شهری به گونه‌ای اعتصاب کرده اند با در دست داشتن پلاکارد‌هایی با موضوع" ۱/۳/۹۷ روز اتحاد و اعتصاب رانندگان ناوگان حمل و نقل برای اجرای عدالت" اعتراض خود را نشان می‌دهند.
در شهرستان کوار رانندگان ماشین‌های خود را در منازل پارک کرده اند، در پاسارگاد حدود ۴۰ نفر از کامیون داران مقابل فرمانداری تجمع کرده اند، کامیون داران مشکان نی ریز و خرامه در جاده‌ها اقدام به اعتصاب کردند و این حرکت جمعی در دیگر مناطق استان ادامه دارد.
حاج کاظم گرامی یکی از پیشکسوتان و مسئولان اتحادیه‌های حمل و نقل در شهرستان کوار می‌گوید: این اعتراضات و نارضایتی‌ها در پی گران شدن قیمت قطعات اصلی ماشین هایشان از جمله لاستیک است، اما دستمزد آن‌ها هیچ تغییر‌ی نکرده و همزمان و متناسب افزایش نیافته است.
وی گفت: اگر رسانه‌های داخلی این اعتصاب را پوشش دهند متاسفانه افرادی هستند که تصاویر این اعتراضات و نارضایتی‌ها را به دست رسانه‌های مغرض می‌رسانند.
این معترض می‌گوید: از سوی برخی مسولان محلی و استانی رایزنی‌هایی و قول‌های مساعدی برای رفع این مشکلات از جمله افزایش ۱۵ درصدی قیمت بار مطرح شده است که البته، چون مکتوب نمی‌شود صاحبان بار این موضوع را قبول نمی‌کنند.
یکی دیگر از از رانندگان کوار با اشاره به اینکه فقط در این شهرستان روزانه ۲ هزار و ۵۰۰ تن شمش فولاد در قالب ۱۵۰ تریلی به سراسر کشور ترانزیت می‌شود، گفت: اگر این موضوع هرچه سریعتر حل نشود ضربه اساسی به اقتصاد استان وارد می‌شود.
رانندگانی که در فضای مجازی فراخوان‌ها و تحرکات خود را برنامه ریزی می‌کنند اعلام کرده اند که اگر رانندگان دیگر از این اعتصاب پیروی نکنند با آن‌ها برخورد خواهند کرد.
اعتصاب کامیون دار‌ها باعث شده که نفت کش‌های باری هم حرکت نکنند و بنزین وارد شهر نشود.
در پمپ بنزین‌ها صف‌های طولانی ایجاد شده که نارضایتی مردم راهم به دنبال داشته است.

صدا و سیمای فارس
نظرات بینندگان