کد خبر: ۱۲۲۱۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۲:۴۸ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۷
توصیه‌های مهم امام‌جمعه شیراز به مسؤولان گردشگری فارس:

لزوم آبروداری برای کشور با برخورد مناسب با گردشگران خارجی/ گردشگری مذهبی تقویت شود

امام‌جمعه شیراز در توصیه‌هایی مهم به مدیران گردشگری، با بیان اینکه آبروی کشور در برخورد مناسب با گردشگران خارجی ارتقا می‌یابد، گفت: مجوزهای بوم‌گردی نباید به افراد بی‌صلاحیت داده شود.
به گزارش شیرازه، نماینده ولی‌فقیه در استان فارس روز گذشته در دیدار مدیرکل گردشگری، صنایع‌دستی و میراث فرهنگی و جمعی از مدیران این حوزه با وی، ضمن اشاره به حساسیت‌های این عرصه و لزوم برخورد مناسب با گردشگران خارجی اظهار داشت: نگاه دولت به گردشگری به‌عنوان یک منبع درآمدی جلب شده و ما نیز مشکلی با این قضیه نداشته و نداریم، چراکه تجارتی بزرگ در عرصه بین‌المللی محسوب می‌شود اما اینکه آن را به مناطقی از کشور توسعه می‌دهیم که فرهنگ برخورد با گردشگر آنجا جا نیفتاده است، طبیعتاً ایجاد مشکل خواهد کرد.

آیت‌الله لطف‌الله دژکام با تأکید بر لزوم آموزش بوم گردان، افزود: کسی که مجوز بوم گردی و گردشگری می‌گیرد، حتماً نیاز به آموزش دارد، چراکه هرکسی نسبت به علایق دیگری باید احترام بگذارد، ضمن اینکه سبک زندگی خودمان را نیز باید به بهترین شکل ممکن به گردشگران نشان دهیم.

امام‌جمعه شیراز افزود: متأسفانه ما بوم گردی راه انداختیم اما به سلایق مردم توجه نکرده و گاهی فضای گردشگری را به محل خوش‌گذرانی‌های سطح پائین تبدیل کرده‌ایم.

دژکام با تأکید مجدد بر آموزش بوم گردان و لزوم وارد شدن افراد آگاه، چشم‌پاک و بااخلاق در این حوزه، خاطرنشان کرد: با وضعیت موجود امنیت گردشگران نیز حفظ نخواهد شد و اگر کسی می‌خواهد بوم گردی ایجاد کند باید یک ایزوی حلال برای آن ایجاد و چند الگو را برای آن تعیین کرد که چگونگی سرویس‌دهی به گردشگران متناسب با علایق و سلایق مبتنی بر قوانین کشور، مشخص شود.

وی همچنین گفت: برخی می‌گویند زیرسبیلی با مسائل برخورد کنید اما به اعتقاد بنده با این‌گونه برخوردها مملکت زمین می‌خورد، بنابراین باید به مرزی از استاندارد گردشگری برسیم که برای تمام گردشگران با تمام سلایق کار کرد.

امام‌جمعه شیراز ادامه داد: باید چهارچوبی مشخص شود و هرکسی که می‌خواهد در زمینه بوم گردی کار کند با هزینه خودش آموزش‌دیده تا برخورد مناسب با گردشگران را فرا بگیرد.

دژکام با بیان اینکه در فضاهای ناامن اگر یک گردشگر خارجی آسیب ببیند چه باید کرد؟ خاطرنشان کرد: دقایق و ظرایف را در بحث گردشگری باید رعایت کرد که متأسفانه در فارس آداب گردشگری آن‌گونه که باید آموزش داده نشده و برخی محیط‌های گردشگری فعلی ممکن است آبروی ما را در دنیا نیز ببرد.

امام‌جمعه شیراز تأکید کرد: به هر فرد بی‌صلاحیتی مجوز گردشگری نباید داد و حتماً سوابق اخلاقی و رفتاری افراد باید کنترل شود چراکه گردشگران خارجی در اینجا غریب هستند و زود به افراد اعتماد می‌کنند و نباید این گونه شود که به خاطر افراد بی‌صلاحیت، از لحاظ مالی، ناموسی و حیثیتی ضربه بخورند که این برای آبروی کشور نیز بد است.

دژکام خاطرنشان کرد: امروز به‌اندازه کافی رسانه‌های معاند اسلام هراسی را ترویج می‌دهند، بنابراین اگر ما نیز بیاییم به افراد نالایق مجوز بوم گردی و گردشگری دهیم، گردشگران و مردم کشورها را نسبت به فضای کشور بدبین خواهیم کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با بیان اینکه نوع احترام و محبت به گردشگران بسیار اهمیت دارد، خطاب به مسؤولان گردشگری استان تصریح کرد: چهارچوب‌های آداب و احترام را تنظیم کنید و بگویید غیرازاین چهارچوب برخورد شود، مجوز نمی‌دهیم.

وی بر استفاده از افراد آگاه برای همراهی با گردشگران خارجی تأکید کرد و افزود: تورلیدرها نسبت به مکان‌های تاریخی و گردشگری تنها یک کلیاتی می‌دانند، بنابراین از افراد عالم برای تبیین و تشریح مکان‌ها در عرصه گردشگری باید استفاده کرد، به‌ویژه کسانی که نسبت به زبان‌های زنده دنیا تسلط دارند.

دژکام ادامه داد: گردشگری مذهبی را نیز در کنار سایر عرصه‌ها باید بسیار خوب تشریح کرد به‌طوری‌که وقتی گردشگر می‌آید حیران نشود.

امام‌جمعه شیراز همچنین با تاکید بر نقش گردشگری در ارتقای جایگاه کشور، گفت: در حال حاضر هزینه‌های بسیاری می‌کنیم که جایگاه جمهوری اسلامی را ارتقا دهیم، درحالی‌که همین گردشگران با برخورد مناسب، این هدف را برای ما به‌راحتی محقق می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با اشاره به نگاه فرهنگی مقام معظم رهبری به استان فارس و شهر شیراز خاطرنشان کرد: آقا فرموده شیراز در قله فرهنگی است پس اگر بناست قله فرهنگی باشیم باید فضایی فراهم شود که چندین هزار گردشگر را با احترام به فارس و شیراز آورده و به‌خوبی آنان را با ظرفیت‌های فرهنگی، مذهبی و تاریخی خود آشنا کنیم به‌طوری‌که هرکدامشان با رفتن به کشورهای خود، سفیر ایران در این کشورها باشند.

یادآور می‌شود در این دیدار مصیب امیری مدیرکل میراث فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس نیز گزارشی از ورود گردشگران داخلی و خارجی به استان فارس در سال جاری ارائه کرد.

فارس

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۲ خرداد ۱۳۹۷
0
اگه میشه پیگیری کنید ببینید ساخت ترمینال پرواز های خارجی فرودگاه شیراز به کجا رسید قرار بود امسال به بهرهبرداری برسه قرار بود ماه به ماه استانداری بازدید کنه ؟؟؟ چی شد شما پیگیری کنید