کد خبر: ۱۲۲۱۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۴ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۷
در دیدار فرماندار شیراز با نماینده ولی فقیه در استان فارس مطرح شد؛

عوامل خود کنترلی در جلوگیری از آسیب های اجتماعی کمرنگ شده است

امام جمعه شیراز در دیدار فرماندار شیراز گفت: ما در گذشته عوامل خودکنترلی سنتی داشتیم که باعث کمرنگ شدن این گونه معضلات می گشت اما در حال حاضر بعضاً با حرکت به سمت توسعه و مدرنیته، معضلات اجتماعی در برخی حوزه ها افزوده گشته و عوامل خودکنترلی یا کمرنگ و یا فراموش شده است.
به گزارش شیرازه، روز گذشته فرماندار، معاونین و بخشداران شهرستان شیراز با نماینده ولی فقیه در استان فارس دیدار کردند.

در این مراسم عالیشوندی فرماندار شهرستان شیراز ضمن تبریک جهت انتصاب آیت اله دژکام به عنوان امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس نسبت به ارائه گزارش کامل و مبسوطی از وضعیت شهرستان شیراز از لحاظ جمعیت، پراکندگی، معضلات اجتماعی، مشکلات معیشتی، عمرانی و خشکسالی پی در پی و کمبود آب اقدام نمودند.

وی در ادامه خود و مجموعه فرمانداری را سربازهای نظام و ولایت و دولت و همکار و همراه ایشان در استان و شهرستان دانسته و فرمودند ما برای پیشبرد اهداف جمهوری اسلامی، راهنمایی ها و ارشادات نماینده ولی فقیه را چراغ راه خود قرار داده و همواره به سرباز بودن خود در این مسیر افتخار می کنیم و با تمام وجود در این راه حرکت خواهیم کرد.

 عوامل خود کنترلی در جلوگیری از آسیب های اجتماعی کمرنگ و یا بدست فراموشی سپرده شده است

نماینده ولی فقیه در استان فارس ضمن تشکر از حضور فرماندار محترم شهرستان شیراز و هیأت همراه و تبریک ماه مبارک رمضان، این ماه را ماه برکت، خدمت و زمینه رشد و بالندگی معنوی دانست و گفت: با توجه به گستره و بزرگی مساحت استان و شهرستان شیراز  و جمعیت کثیر آن ما با مسائل متعدد روبه رو هستیم و همه ما مسئولین باید از جزیره ای عمل کردن که یکی از آسیب های اداری در سالهای اخیر می باشد خودداری نموده و همت خود را بر هماهنگی هر چه بیشتر دستگاههای اداری گذاریم.

آیت الله دژکام به سبک هماهنگی سنتی در ایران اشاره کرد و گفت: در گذشته هماهنگی از طریق شخص یا اشخاص امین و مقبول عامه صورت می پذیرفت و این افراد با اعتبار و مقبولتی که در جامعه داشتند نسبت به هماهنگی عوامل و افراد همت می گماشتند و بسیاری از مسائل با ریش سفیدی به سرانجام می رسید.

وی در ادامه سخنان خود از معضلات اجتماعی به عنوان یکی از مشکلات استان و شهرستان بالاخص شهر شیراز یاد کرد و افزود: ما در گذشته عوامل خودکنترلی سنتی داشتیم که باعث کمرنگ شدن این گونه معضلات می گشت اما در حال حاضر بعضاً با حرکت به سمت توسعه و مدرنیته،  معضلات اجتماعی در برخی حوزه ها افزوده گشته و عوامل خودکنترلی یا کمرنگ و یا فراموش شده است.

وی از مساجد، پایگاه های مقاومت بسیج و مساجد، جایگاه حوزه و روحانیت فرهنگ سراها و مراکز فرهنگی به عنوان بخشی از عوامل خودکنترلی سنتی یاد کرد که در سالهای اخیر از ظرفیت این نهادها کمتر استفاده شده و در روند توسعه این عوامل کمرنگ شده است.

امام جمعه شیراز با اشاره به ریاست فرماندار به عنوان رئیس شورای اداری شهرستان شیراز گفت: رؤسای ادارات یکی از ظرفیت ها و عوامل خودکنترلی در شهرستان می باشند و تاکید کرد با توجه به الگو بودن مسئولین در جامعه باید نسبت به حفظ شئونات و جایگاه وعرف جامعه اهتمام تمام و کمال به خرج دهند و بدانند در این جایگاه نگاه اکثر مردم به رفتار  کردار مسئولین هست و این مسئولیت خطیر باید به بهترین وجه رعایت و حفظ شود.

وی در آخر اعلام آمادگی نسبت به همکاری و تعامل جهت کاهش مشکلات مردم صبور و فهیم شهرستان شیراز و رفع معضلات و آسیب های اجتماعی نموده واز درگاه الهی برای مسئولین  توفیق خدمت صادقانه را از خداوند خواستار شدند.
نظرات بینندگان