کد خبر: ۱۲۲۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۷
در دیدار فرماندهان نظامی ارتش با امام جمعه شیراز مطرح شد:

معارف دینی در اختیار نظامیان قرار بگیرد/ پیروزی بدست خدا است نه ادوات جنگی

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: حسن تدبیر فرماندهان نظامی بر ما روشن است اما برای اینکه بیش از پیش بتوانیم موفق عمل کنیم لازم است معارف دینی در اختیار پرسنل و سربازان نظامی قرار بگیرد.
معارف دینی در اختیار نظامیان قرار بگیرد/ پیروزی بدست خدا است نه ادوات جنگی
به گزارش شیرازه، امیرسرتیپ وجیه الله جمشیدی فرمانده ارشد منطقه نظامی فارس و کهگیلویه و بویر احمد، امیر سرتیپ خلبان منصور محمدی فرمانده پایگاه هوایی شهید دوران، حجت الاسلام و المسلمین عزیز رضایی هماهنگ کننده و ارشد روحانیون ارتش در فارس و تعدادی دیگر از فرماندهان و رؤسای عقیدتی سیاسی ارتش در فارس ظهر چهارشنبه (2 اردیبهشت) با نماینده ولی فقیه در استان فارس دیدار کردند.

آیت‌الله لطف الله دژكام در ابتدای سخنان خود به برکات و نعمات ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: اگرچه ماه رمضان در تاریخ اسلام به عنوان عبادت شناخته می شود اما مهمترین جنگ اسلام (بدر) در ماه رمضان رخ داد.

وی با اشاره به اولین پیروزی اسلام، اظهار داشت: در این فتحی که بسیار تاثیرگذار بود و در رابطه مسلمانان و کفار تغییر ایجاد شد، خداوند به واسطه امدادهای غیبی اسلام را یاری رساند.

امام جمعه شیراز در ادامه بیان کرد: طبق مطالبی که در کتاب مقدس قرآن آمده است خداوند ملائكه را به كمك نیروهای اسلام فرستاد و علت حضور ملائکه را تنها دلخوشی مسلمانان عنوان کرد نه اینکه چیزی را تغییر دهد.

دژکام درخصوص اولین پیروزی اسلام كه بسیار تأثیرگذار بود و به واسطه آن تغییری در رابطه بین مسلمانان و كفار ایجاد شد، گفت: این پیروزی در ماه مبارك رمضان رخ داد؛ خداوند متعال در باب امدادهای غیبی خودش در جنگ بدر در قرآن كریم سخن نیز گفته است.

وی بیان کرد: اینکه پیروزی ها همواره از جانب خدا است باید یک باور دینی برای ما باشد نه اینکه فتح ها را وابسته به ادوات و ابزار جنگی بدانیم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه خداوند پیروزی را زمانی که در خرمشهر در محاصره بودیم را نصیب ما کرد، بر ضرورت تقویت باورهای دینی در میان نظامیان تاکید کرد و اظهار داشت: حسن تدبیر فرماندهان بر ما روشن است اما برای اینکه بیش از پیش بتوانیم موفق عمل کنیم لازم است معارف دینی در اختیار پرسنل و سربازان نظامی قرار بگیرد.

دژکام با بیان اینکه قدرت کنونی جمهوری اسلامی ایران غیرقابل انکار است، تصریح کرد: مسیر پیشرفت کشور زمانی آسان خواهد شد که ابرقدرت ها در دنیا عظمت و قدرت مان را بپذیرند لذا باید در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نکنیم.

وی در انتها گفت: امروز هم به همین شکل است، با اینکه در ساخت ادوات جنگی پیشرفت های چشمگیری داشته ایم اما دل بسته این ها نیستیم چرا که به پیروزی نهایی از آن خداوند و بندگان صالح اوست.
نظرات بینندگان